آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

روحاني را با ديگران مقايسه نكنيد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کرباسچی

 

روحانی یک اصولگراست، روحانی اصلاح‌طلب شده است، روحانی از وعده‌های خود مبنی بر گرایش به جریان اصلاحات عدول کرده و هزاران صحبت و اظهارنظر دیگر که این روزها درباره رئیس جمهور بیان می‌شود که هیچ یک صحیح نیست، چون روحانی همان روحانی سال 92 است بدون کوچک‌ترین تغییر! آنچه که تغییر کرده است تحلیل‌های سیاسی است که به سمت اشتباه بودن می‌رود! حجت‌الاسلام حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و هم طیف ناطق نوری در سال 96 همان حسن روحانی است اما زمانی که با انتظارات بالاتر او را مورد ارزیابی قرار می‌دهند طبیعی است که نتیجه تفاوت خواهد کرد.

 

دبیر کل حزب کارگزاران هم دیروز با تاکید بر اینکه روحانی به سمت جناح راست مایل نشده است، به نامه نیوز گفت: «روحانی را باید با توجه به شخصیتش ارزیابی کرد. او را نمی‌توان با تاجزاده و حجاریان مقایسه کرد.

 

همان طور که نمی‌توان او را با حسین شریعتمداری یا سردار عباسی مقایسه کرد.» غلامحسین کرباسچی افزود: «درست است که او پیش از انتخابات لحن دیگری داشت اما این تغییر لحن قاعده کار است و برای اداره کشور باید به فکر هماهنگی دستگاه‌های مختلف بود. اکنون مبارزات انتخاباتی تمام شده و وقت سر و سامان دادن به کشور است. به قول معروف کشور را باید از روی زمین اداره کرد. روحانی نیز مشی اعتدال و میانه‌روی خود را دارد. او به درستی برای تغییر شرایط در چارچوب حفظ اصول نظام، انقلاب و اسلام تلاش می‌کند.»

 

برخی دلواپسان در تلاش برای القای تغییر در رویکرد روحانی هستند، مانند خبرگزاری فارس که توضیحات زیادی در باره گفتمان اعتدالی روحانی منتشر کرده، اما در ادامه این گزارش به نقل از رئیس جمهور آورده است: «دولت شما یعنی دولت تدبیر و امید طبق وعده در راه نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان با مشی اعتدالی، اهداف ملی را دنبال خواهد کرد.» و نتیجه گرفته: «بنابراین از این زمان، اعتدالگرایی خود را در قامت تدبیر، امید و اعتمادسازی در عرصه خارجی نشان داد و در ادامه رئیس‌جمهور روحانی، مفهوم اعتدال را کمتر مطرح و بیشتر بر مفاهیمی همچون تدبیر و امید تاکید کرد.

 

اینکه تدبیر و امید چه ارتباطی با مفهوم اعتدال دارد، نیز چندان مشخص نبود و آنچه بیش از همه مد نظر دولت روحانی بود، رفع مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی و توسعه روابط خارجی و به ویژه حل مساله هسته‌ای در گفت‌وگو با قدرت‌های خارجی بود.» صادق زیباکلام هم به ماهیت روحانی و عدم تغییر او چنین اشاره دارد: «روحانی نه رئیس دولت اصلاحات است، نه هاشمی رفسنجانی است، نه نلسون ماندلاست، نه مهندس مهدی بازرگان است، روحانی روحانی است و بنابراین باید سطح انتظارات و توقعاتمان از او به همان میزانی باشد که این کابینه را معرفی کرده است.» بنابراین تنها دلواپسان مدعی تغییر روحانی هستند که آن هم برای نیل به اهدافشان است.

 

مقایسه نکنید

کرباسچی در پاسخ به انتقادهایی که به نحوه چینش کابینه دوازدهم می‌شود، اظهار داشت: «تفاوت واعظی و جهرمی از لحاظ سیاسی چیست؟» کرباسچی همچنین در مورد رویکرد روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که برخی اصلاح طلبان آن را محافظه‌کارانه می‌دانند، گفت: «قرار نیست که رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی بعد از انتخابات به جای صحبت از برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت، مثل دوران مبارزات انتخاباتی شعار دهد.» کرباسچی با اشاره به اینکه حتی رئیس دولت اصلاحات نیز در دوران ریاست جمهوری مثل دوران انتخابات سخن نمی‌گفت، افزود: «انتخابات شرایط سیاسی کشور را حساس می‌کند و همه از ایده‌آل‌ها صحبت می‌کنند، اما زمان اجرا که می‌رسد باید به مسائل به صورت واقعی و دور از شعار برخورد کرد.»

 

اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------