آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

راه مقابله با فامیل سالاری و آقازاده ها



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آقازاده ها

«ژنِ خوب»؛ دو ماهی می‌شود که این واژه در فضای سیاسی و حتی محاوره‌ای دهان به دهان می‌چرخد، تا اینکه خبر انتصاب و انتخاب برخی از آقازاده‌ها در سمت‌هایی که بعضا با سن و سالشان هم نمی‌خواند، موجب شد تا این بحث، به عنوان بحثی داغ خودنمایی کند. 

 به گزارش روزنامه تماشاگران ؛عضو جامعه روحانیت مبارز با گفتن اینکه «مشکل از ژن نیست، مشکل از پدران است» بر این باور است که نمی‌توان از یک جوان بیست و چند ساله این توقع را داشت که موقع مواجهه با پیشنهادهای آنچنانی جلوی خودش را بگیرد، پس این مسئولان هستند که باید همه حواسشان جمع فرزندانشان باشد.

 

سید رضا اکرمی  ادامه داد: «مگر می‌شود، پسر من در جایی پست آنچنانی بگیرد و هیچ رد پایی از منی که یک روز نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام، دیده نشود. عنوان آقازادگی به این دلیل حساسیت‌زا است که فرزندان مسئولان از جایگاه و رابطه پدرانشان سوء‌استفاده می‌کنند و به همین دلیل، باید ‌ساز و کاری تعیین شود تا این روند خاتمه پیدا کند.

 

وی افزود: به هر حال وقتی حضرت علی (ع) با برادرش عقیل آن‌طور برخورد کرد، ما که ادعای مسلمانی داریم و به خود می‌بالیم که نظاممان اسلامی است، باید کاری کنیم که خدای ناکرده رابطه جای ضابطه را نگیرد. این خیلی بد است که پسر فلان مسئول، شهردار می‌شود یا اینکه فلان مدیر شناخته شده برای پسرش در سنین پایین حکم معاونت فلان را می‌زند. توصیه‌ام به کسانی که به هر حال مسئولیتی نصیبشان شده، این است که هم‌ شأن و جایگاه خود را زیر سؤال نبرند و هم اینکه اجازه ندهند تا در جامعه اسلامی این ذهنیت به وجود بیاید که مردم به دو بخش خودی و غیرخودی تقسیم شده‌اند.

 

مشاور فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: «همه ما خودمان را مقید به این می‌دانیم که نماز را اول وقت بخوانیم و سعی‌مان این است که نمازمان قضا نشود که البته این خیلی خوب و لازم است اما همان‌هایی که نسبت به نمازشان اهمیت می‌دهند، به راحتی حاضرند تا در موارد دیگر اصول دینی را نادیده بگیرند. در شرایطی که بسیاری از تحصیل‌کرده‌های ایران بیکار هستند، حقوق شغلی که به واسطه رانت به دست آمده حرام است و متأسفیم که خیلی از ما نسبت به این نوع حرام‌ها بی‌تفاوت هستیم. باید بدانیم که حق‌الناس فقط این نیست که بدهی مشخصی به فردی داشته باشیم و استفاده از رانت و... هم مصداق بارز حق‌الناس به شمار می‌رود.»

 

اکرمی در پایان صحبت‌هایش به نمایندگان مجلس دهم پیشنهاد داد تا قانون مقابله با فامیل‌سالاری را وضع کنند تا از این طریق، خویشاوندی برای عده‌ای پلی برای رسیدن به مناصب و موقعیت‌های خاص نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------