آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

رحیمی: وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مانع ایجاد کردن در اجرای برجام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رحیمی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید تعلیق تحریم‌های ایران از سوی آمریکا همزمان با وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت که به لحاظ حقوقی دست آمریکا در قبال ایران خالی است و با توجه به نگاه مشترک اتحادیه اروپا، چین و روسیه، رویکرد آمریکا تاثیری بر تداوم اجرای برجام نخواهد داشت.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط رئیس‌جمهور آمریکا مبتنی بر گزارش وزارت خارجه آمریکا از وضع اجرای برجام و تعهدات ایران بوده است. آمریکایی ها می دانند از طرف ایران انحرافی از تعهدات صورت نگرفته و فضای بین‌المللی بهانه تراشی علیه ایران را نمی پذیرد.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا، روسیه و چین مشترکا ادامه برجام را در همه شرایط بررسی کرده‌اند و با ادبیات رسما عزم خود را برای تداوم اجرای برجام جزم کرده‌اند، در عین حال رویکرد آمریکا متفاوت با رویکرد شرکای ۱+۵ است و این موضوع پنهانی نیست اما به لحاظ حقوقی دست آمریکا در قبال ایران خالی است و این کشور هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرای تعهدات خود در قبال ایران ندارد و لذا متوسل به فضاسازی سیاسی می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا با هدف فضاسازی سیاسی علیه ایران و ایجاد مانع در اجرای برجام صورت گرفته اما به نظر می‌رسد نگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا، چین و روسیه حفظ و تداوم برجام به دلیل ضرورت جهانی و منافع ملی همه طرف‌ها است لذا رویکرد آمریکا تاثیری بر تداوم اجرای برجام نخواهد داشت.

 

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا توان مقابله با نگاه مشترک طرف‌های خود در ۱+۵ را ندارد و در پینگ پنگ برجام‌زدایی ترامپ، آمریکا در مقابل ۵ طرف هم‌پیمان خود در برجام بازنده خواهد بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------