آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نقوی‌حسینی: ممانعت از فروش هواپیما به ایران نقض آشکار متن برجام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نقوی حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در ممانعت از فروش هواپیماهای تجاری به ایران را نقض آشکار برجام دانست و تاکید کرد که هیئت نظارت بر برجام باید تصمیم قاطع و صریحی در خصوص این موارد نقض برجام داشته باشد. 

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ممانعت از فروش هواپیماهای تجاری به ایران گفت: این مصوبه در راستای اقدامات آمریکا برای عدم انتفاع ملت ایران از دستاوردهای برجام  و مانع تراشی بر سر اجرای برجام است.

 

وی این مصوبه را نقض صریح متن برجام دانست و گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا نقض آشکار برجام است لذا ما معتقدیم که کشورهای عضو ۱+۵ باید با کنار گذاشتن این مصوبه به تعهدات خود مطابق برجام عمل کنند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکا نمی خواهد ایران از برجام منتفع شود» افزود: آمریکا می‌خواهد دولت جمهوری اسلامی ایران را به سوی توقف برجام هدایت کند اما همانطور که پیش از این نیز ایران اعلام کرده برجام را نقض نکرده و خواهان توقف آن نیست تا جایی که به نفع طرفین باشد آن را اجرا می‌کنیم و درعین حال نیز برای سناریوهای مختلف آمادگی داریم.

 

نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی گفت: در متن برجام به صراحت موضوع فروش هواپیماهای تجاری به ایران آمده است. به همین دلیل مصوبه آمریکا برای ممانعت از فروش خلاف متن برجام است و انتظار می‌رود هیئت نظارت بر برجام در این خصوص تصمیم صریح و قاطعانه‌ای گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------