آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

روحانی: سلاح ما برای دفاع از کشور و ملت های منطقه در برابر تجاوز قدرت های بزرگ و تروریسم است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس جمهوری

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دنیای امروز اگر ملتی بخواهدب رای دفاع از خود سلاح بسازد مورد اتهام مستکبرین و بوق های تبلیغاتی آنها قرار می گیرد، گفت: سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و ملت های منطقه در برابر تجاوز قدرت های بزرگ و در برابر تروریسم است. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در آیین گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام و تقارن آن با هفته دفاع مقدس افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس همواره یکی از بزرگترین انگیزه های مردم برای ایثار و شهادت، تابلوی حماسه عاشورا و کربلا بود.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: ماه محرم ماه ایثار و شهادت است و مردم ایران 37 سال قبل در برابر یک تجاوز سبوعانه و خشونت بار به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به امام شهیدا، امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کرده است.

 

وی یادآور شد: همانطور که در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی، همواره اوج نهضت و انقلاب، در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا بود، نخستین اوج نهضت اسلامی در 15 خرداد بود، یعنی 12 محرم الحرام در سال 1342 و بزرگترین حرکت مردمی ما در انقلاب اسلامی در ایام عاشورای حسینی در سال 1357 بود.

 

رئیس جمهوری تصریح کرد: فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آنها پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در دفاع مقدس هم نام امام حسین(ع)، کربلای آن حضرت و عاشورایش همواره سربازان اسلام را در برابر متجاوزین، مسیر ایستادگی، مقاومت و شهادت را به آنها آموخت.

 

روحانی خاطر نشان کرد: همواره جنگ ها در تاریخ ملت ها، حوادثی بسیار تاثیرگذار خواهند بود؛ متاسفانه در دوران های قبل از انقلاب اسلامی، هر وقت جنگی آغاز شد، پایانش برای ملت ما خوشحال کننده نبود. جنگ های ایران و عثمانی، جنگ های ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم در همه این حوادث متاسفانه کشور ما تحت تاثیر منفی اینگونه جنگ ها و حوادث قرار گرفت و در برخی از جنگ ها بخش بزرگی از سرزمین ایران عزیز ما از دست مردم گرفته شد.

 

وی تصریح کرد: تنها جنگ و دفاع مقدسی که سراسر آن غرور، حماسه، پیروزی بود و در نهایت آن هم افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام عزیز و راحل مان به عنوان ولی فقیه و به عنوان فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند و مردم عزیز ما و نیروهای مسلح ما، آن فرمان را به جان خریدند و با وجود اینکه همه قدرت های بزرگ جهانی از متجاوزین حمایت کردند، مردم ما یک تنه و تنها با توکل به خداوند با امید به آینده پیروزمندانه و با ایثار و فداکاری توانستند پیروزها و حماسه های بزرگ را رقم بزنند.

 

**قدرت نظامی ایران همواره آماده دفاع در برابر متجاوزان است

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: نیروهای مسلح ما و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است؛ قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری یا سرزمینی خود را آماده نکرده اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزان آماده کرده است.

 

روحانی با یادآوری دستورهای قرآن کریم در زمینه آمادگی دفاعی و استناد به آیه شریفه «ترهبون بهی عدوالله و عدوکم» تاکید کرد: متاسفانه در دنیای امروز آنگاه که ملتی آزاد می خواهد برای دفاع از خود با دست هنرمند و توانمند خود سلاح مورد نیاز را بسازد، مورد اتهام و تهمت مستکبرین جهان و بوق های تبلیغاتی آنها قرار می گیرد درحالی که خود آنها هر روز و هر سال میلیاردها میلیارد سلاح های مدرن را به کشورهای منطقه سرازیر می کنند.

 

رئیس جمهوری افزود: بمب هایی که نتیجه آن آوارگی و ویرانی در یمن است؛ طرح هایی که نتیجه آن در سوریه و عراق است و همواره ملت های منطقه را از توسعه و سازندگی و رشد، بازداشته است.

 

وی تصریح کرد: سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و ملت های منطقه در برابر تجاوز قدرت های بزرگ و در برابر تروریسم است.

 

روحانی تاکید کرد: من به آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می گویند، می گویم در روزهای سختی برای مردم منطقه، چه کسی پذیرای آوارگان در این منطقه بوده است؟ آیا ملت ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ و آیا آن روز که شما به مردم افغانستان تجاوز کرده اید و سرزمین افغانستان به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبودند که پذیرای آوارگان از کشور مسلمان و برادر خود بودند؟

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: آن روز که شما عراق را به خاک و خون کشیدید آیا مردم ایران نبودند که از مردم مظلوم عراق پذیرایی کردند و آغوش باز خود را به سوی آنها گشودند؟ من می پرسم که شما گروهک های تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و آنها را تسلیح کردند و آنها در اقفغانستان، عراق و سوریه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بیگناه را قربانی کردند، این کدام کشور بود که ندای مظلومانه مردم عراق و سوریه و دولت های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد؟

 

روحانی ادامه داد: کدام کشور بود که بغداد و دمشق را از تصرف آدم کشان و تروریست ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟ آیا آنها که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می آفرینند و افتخار آنها فروش سلاح های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است و آنها که از رژیم صهیونیستی خونخوار که 70 سال است به عنوان غده سرطانی در این منطقه ملت های منطقه را مورد تجاوز و آزار قرار داده، دفاع می کنند.

 

روحانی از ملت ایران به عنوان ملتی یاد کرد که همواره از مظلومان دفاع کرده است و گفت: آیا آنهایی که مسیر نادرست ظلمات و تاریکی ها را پیمودند در برابر آن ملتی که با چشمی بصیر و بینا همواره از مظلومان عالم کمک کرده است، قابل مقایسه است؟

 

** به میزانی که لازم بدانیم قدرت نظامی خود را تقویت می کنیم

رئیس جمهوری به سفر اخیر خود به سازمان ملل برای شرکت در مجمع عمومی سالیانه آن اشاره کرد و گفت: من بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل متحد در میان همه کشورهای جهان که در این سازمان و در این مجمع عمومی اجتماع کرده بودند، فقط دو صدا بود که در برابر صدای جهانیان، قرار داشت.

 

روحانی افزود: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دو صدایی بودند که با صدای همه جهان متفاوت بود؛ همه جهان در این سازمان از توافق هسته ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد امضا قرار دادند و حل یک مشکل منطقه ای و بین المللی از طریق مذاکره و منطق ستودند.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: فقط دو نفر بودند که از صلح نگران بودند، فقط دو نفر بودند که از ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه نگران بودند؛ این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب تل آویو در برابر افکار جهانیان نشان داد.

 

روحانی ادامه داد: ملت بزرگ ایران، همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده است؛ ملت بزرگ ایران همواره از مظلومان جهان دفاع کرده است؛ چه شما بخواهید چه نخواهید، ما از مردم مظلوم یمن، سوریه، فلسطین دفاع خواهیم کرد، چه شما بخواهید و چه نخواهید ما قدرت نظامی خودمان را آن مقدار که لازم بدانیم و برای بازدارندگی ضروری بدانیم تقویت خواهیم کرد.

 

رئیس جمهوری گفت: نه تنها موشک هایمان را تقویت می کنیم بلکه نیروهای زمینی و هوایی و دریایی که مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور این سرزمین است، تقویت می کنیم.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما برای دفاع از کشورمان و سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

 

روحانی در ادامه با استناد به آیه شریفه «فنبذ علیم علی سوا والله لا یحب الخائنین» گفت: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی بستیم تا وقتی پای عهد و پیمان ایستاده ایم که طرف مقابل ما به آن عهد و پیمان احترام بگذارد.

 

رییس دولت دوازدهم در پایان تصریح کرد: ما هیچ تردیدی نداریم تا روزی که ملت بزرگ ایران یکپارچه، منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می کند، هیچ قدرتی قادر نیست از ایستادگی و راه حقمان بازدارد و مطئن هستیم و با توکل به خداوند پیروزی نهایی در همه صحنه ها از آن ما است و «من یتوکل علی الله فهو حسبه».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------