آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

سرنوشت نامه‌های ریجکت‌شده احمدی‌نژاد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی‌نژاد

 

در پی لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، چهره‌های سیاسی کشور در مقابل وی واکنش نشان دادند. یکی از این افراد محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق بود که طی پیامی که در کانال‌تلگرامی دولت بهار منتشر کرد، در برابر این اظهارات موضع گرفت. در متن این پیام آمده است: یک بار دیگر آقای ترامپ با بیان سخنان زیاده‌طلبانه، تفرقه‌جویانه و از سر تکبر و نفرت، عمق روحیه برتری‌جویی و استکباری خود و هم‌قطارانش را به نمایش گذاشت.

 

ملت تمدن‌آفرین ایران بر اساس آموزه‌های آسمانی و تجربیات تاریخی خود دریافته است که تکبر در برابر متکبر عین تواضع است، زیرا نرمش و خشوع در برابر دشمنان متکبر و خودخواه، موجب گستاخی و جری‌شدن و توسعه دایره ادعاهای ناعادلانه و غیرقانونی آنان خواهد شد. در قسمتی از این پیام که به‌نظر کنایه‌ای به دولت فعلی است، ذکر شده: فرزندان خدوم شما در دولت‌های نهم و دهم، با اتکا به حمایت‌های بی‌نظیر مردمی، در دفاع از حقوق‌مسلم ملت با استحکام و اقتدار در برابر مستکبران جهانی ایستادند و با تدبیر و هوشمندی، آنان را از دست‌اندازی به حقوق‌ملت ایران بازداشتند.

 

احمدی نژاد در ادامه پیام تصریح می‌کند: مواضع دولت آمریکا بار دیگر نشان داد که آنان نسبت به عظمت، توانایی و اقتدار ذاتی ملت ایران جاهل و در کسب‌معرفت نسبت به شایستگی‌های الهی- انسانی ایرانیان کاهلند. آنان گمان می‌برند که با جنگ روانی و ارعاب عده‌ای اندک، راه را برای تسلیم‌ملت، اخذ امتیازات تاریخی و محدودکردن همیشگی سقف پرواز و رشد ایرانیان باز کنند، لکن اگر بنا بود با این رفتارها تغییری در جغرافیا، فرهنگ، مواضع و جایگاه کشور و ملت ایران به وجود آید، چه‌بسا قبل از آنان، قدرت‌های چپاولگر بزرگ‌تری در تاریخ بودند که همین آرزو‌ها را داشتند، اما با خود به گور بردند.

 

نامه به ترامپ

احمدی‌نژاد چندماه پیش نیز نامه‌ای به ترامپ نوشت که در آن به نصیحت رئیس‌جمهور آمریکا و انتقاد از فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر این کشور پرداخت. احمدی‌نژاد در بخشی از این نامه ذکر کرد: جناب‌عالی به‌درستی، نظام سیاسی و ساختار انتخاباتی آمریکا را فاسد و ضدمردمی توصیف کرده‌اید. نظام انتخاباتی آمریکا برای دهه‌های متوالی، رأی مردم را به اسارت گروهی اندک گرفته است؛ گروهی که در ظاهر در قالب دو حزب حکومت می‌کنند، اما درواقع نماینده یک اقلیت، یعنی سردمداران ثروت و قدرت جهانی‌اند.

 

تغییر نظام انتخاباتی آمریکا و آزادکردن اراده و منافع مردم از این اسارت تحمیلی، کاری بزرگ و اصلاحی اساسی است. از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد اعلام شده بود که این نامه به سفارت سوئیس در ایران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل داده شده است، اما پس از آن یک منبع آگاه به عصرایران گفت: به‌دلیل عدم‌رعایت تشریفات و عرف دیپلماتیک، سفارت سوئیس نامه احمدی‌نژاد به ترامپ را برگشت زده و علت این اقدام را نامه‌رسان‌نبودن اعلام کرده است که در این صورت این نامه برای ترامپ ارسال نشده است.

 

سفارت سوئیس صرفا حافظ منافع آمریکا در ایران است نه پیام‌رسان و صندوق‌پستی و این مهم سبب شده که حاشیه‌های نادرستی درخصوص این نامه صورت پذیرد. این منبع آگاه ادامه داد: احتمالا نامه‌های پیشین احمدی‌نژاد، به‌خصوص نامه وی به اوباما نیز به همین سرنوشت دچار و ریجکت شده است.

 

اخبار سیاسی - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------