آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

لاریجانی: تروریسم مختص یک منطقه نیست/آمریکا در موضوع هسته‌ای پارا فراتر گذاشته است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریسم مختص یک منطقه نبوده و مهاجرت هایی که در نتیجه حضور تروریست ها صورت می گیرد، ضرورت مبارزه دائم با آن را دوچندان کرده است. 

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس در سن پترزبورگ با ابوبکر بوکولا ساراکی رئیس مجلس سنای نیجریه دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل بین المللی به گفت و گو پرداخت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه همکاری ها و روابط بین دو کشور خوب است اما می تواند در عرصه های اقتصادی و صنعتی به خصوص نفت و گاز افزایش یابد، عنوان کرد: ارتباط پارلمانی بین دو کشور تحکیم کننده روابط دو کشور خواهد بود.

 

در این دیدار ابوبکر بوکولا ساراکی رئیس مجلس سنای نیجریه نیز با استقبال از گسترش سطح روابط دو کشور گفت: مبارزه با تروریسم از مسئولیت های خطیر و انسانی ماست.

 

وی افزود: یکی از نقاط اشتراک ما مبارزه با تروریسم است باید سعی کنیم با تدبیر و ممارست، تروریسم و ریشه های آن را ریشه کن کنیم.

 

رئیس مجلس سنای نیجریه سطح روابط دو کشور را مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: همکاری در عرصه اقتصادی می تواند به افزایش سطح روابط دو کشور کمک کند که حوزه های نفتی و گازی به عنوان یکی از زمینه های همکاری اقتصادی خواهد بود.

 

ایران با پاکستان مودت و دوستی دیرینه‌ دارند/ لزوم همکاری مشترک برای مبارزه با تروریست

 

علی لاریجانی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس در دیدار با رئیس پارلمان پاکستان بر افزایش مناسبات دو کشور همسایه تأکید کرد و گفت: ایران و پاکستان مودت و دوستی دیرینه‌ای با هم دارند و این مودت باید سبب توسعه روابط به خصوص اقتصادی بین دو کشور شود.

 

لاریجانی افزود: با افزایش روابط سیاسی بین دو کشور که تأثیر بسیاری در منطقه داریم باید در زمینه مبارزه با تروریسم بیشتر فعال شویم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارات ترامپ را خارج از توافق دانست و گفت: اسرائیل و عربستان ترامپ را در این خصوص تحریک می‌کنند، از اسرائیل به غیر از این توقعی نیست اما عربستان چرا در کنار اسرائیل قرار می‌گیرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راهی که امام خمینی (ره) مبنا قرار دادند همبستگی مسلمانان و کشورهای اسلامی بود و ایران این راه را پیموده و خواهد پیمود.

 

وی در ادامه به مناسبات اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات بانکی دو کشور هنوز پابرجاست انتظار داریم پاکستان در رفع موانع به وجود آمده بکوشد و آن را عملیاتی کند.

 

لاریجانی سقف پیش‌بینی شده برای مبادلات اقتصادی را ۵ میلیارد دلار دانست و گفت: برای این منظور باید مناسبات بانکی بین دو کشور تسهیل شود. اتاق بازرگانی و بخش خصوصی ایران آمادگی لازم برای ارتباط با تجارت پاکستان را دارند.

 

وی به خطوط لوله گاز ایران و پاکستان اشاره کرد و خواستار تسریع احداث خط دوم گاز در پاکستان شد و گفت: کار این پروژه در ایران به انجام رسیده و منتظر اتمام کار در پاکستان هستیم، این پروژه برای دو کشور بسیار مهم است.

 

وی تصریح کرد: آمریکا همیشه در سیاست خود یک شیطان بوده اما بعد از ترامپ تبدیل به یک شیطان غیرقابل کنترل شده است.

 

رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه در جریان مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران هستیم، گفت: پاکستان همواره از مواضع ایران حمایت کرده است و  ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است، اما مواضع ترامپ منطقی نیست.

 

وی بر افزایش مناسبات اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: برای رفع موانع بانکی دستورات لازم به بانک مرکزی داده شده است و امیدواریم هر چه سریعتر مشکل حل شود.

 

رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه مناسبات بسیار نزدیکی بین ایران و پاکستان وجود دارد، گفت: پاکستان پیش از آنکه ترامپ سیاست‌های خودش را اعلام کند مذاکرات خود با ایران را شروع کرد.

 

وی گفت: ترامپ سعی کرده شکست خود را متوجه پاکستان کند این در حالی است که پاکستان در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد.

 

وی سیاست ایران را اصولی دانست و ادامه داد: پاکستان به صراحت اعلام کرده مخالف سیاست‌های ترامپ است.

 

وی رسیدن به چشم‌انداز رقم ۵ میلیون دلار تبادل تجاری را نیازمند تلاش مضاعف دو کشور دانست و ادامه داد: تجار پاکستانی مشتاق و منتظر هستند تا در سفری به تهران زمینه‌های افزایش روابط را بررسی و اجرایی کنند.

 

رئیس مجلس پاکستان تصریح کرد: پاکستان به خرید گاز ایران مصمم است اما تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده بود که با برطرف شدن آنها به سرعت در حال تکمیل شدن است و طی یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

وی به همکاری‌های دو کشور در امر مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: باید تا ریشه‌کنی تروریسم در منطقه دو کشور همکاری نزدیکی در این امر داشته باشند. در این راستا نشستی چهارجانبه را پیشنهاد می‌دهیم که ایران، پاکستان، چین و روسیه با هم اقدامات مشترک داشته باشند برای این نشست از ترکیه نیز دعوت کرده‌ایم.

 

درخواست شرکت در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه همکاری میان دو کشور ایران و گینه بیسائو در زمینه معدن، گاز و شیلات تأکید کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس با رئیس پارلمان گینه بیسائو دیدار کرد و گفت: گینه کشور دوست و برادر ماست و می‌توان توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را دنبال کرد.

 

لاریجانی توسعه همکاری در زمینه‌های معدن، گاز و شیلات را پایه‌های خوبی برای گسترش روابط میان دو کشور دانست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس پارلمان گینه بیسائو درخواست کرد تا در اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران شرکت کند.

 

در ادامه این دیدار رئیس پارلمان گینه بیسائو گفت: کشور ما منابع سرشاری از معادن و منابع دریایی دارد که می‌تواند زمینه حضور ایران در گینه باشد.

 

وی افزود: به عنوان یک مسلمان دارای یک باور و ایمان مشترک با شما هستم.

 

رئیس مجمع بین‌المجالس آفریقایی خواستار توسعه روابط با ایران شد.

 

مواضع کره جنوبی در خصوص مسائل فیمابین دو کره منطقی است

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های بین ایران و کره جنوبی گفت: مواضع کره جنوبی در خصوص مسائل فیمابین دو کره منطقی است.

 

لاریجانی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس با رئیس پارلمان کره جنوبی دیدار کرد و گفت: سطح همکاری‌های دو کشور مناسب است اما می‌تواند گسترش یابد به خصوص در عرصه های اقتصادی که با موانعی مواجه شده بود.

 

وی افزود: درخواست شما مبنی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران با مشکلات بانکی مواجه شده است که کره باید آن را پیگیری کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی مواضع کره جنوبی در خصوص مسائل فی‌مابین دو کره را منطقی دانست و افزود: اینکه کره شمالی قائل به حل مشکلات از طریق گفت وگو و مذاکره است، خوب و مناسب است.

 

وی تصریح کرد: بحران نظامی و هسته‌ای که اخیرا آمریکا آن را اظهار می‌کند سبب دامن زدن به مسائل شده و آن را تیره‌تر می‌کند، رفتار آمریکا معقول و سنجیده نیست.

 

لاریجانی به توافق هسته‌ای کشورمان با کشورهای ۱+۵ اشاره کرد و ادامه داد: طبق توافق اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به توافق بارها اعلام کرده است اما آمریکا که خود نقض توافق کرده مدعی شده نمی‌تواند پایبندی ایران را تأیید کند.

 

وی تصریح کرد: البته ترامپ از این حرف‌ها زیاد می زند اما اینگونه رویکردها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

در ادامه این دیدار رئیس پارلمان کره جنوبی با استقبال از گسترش روابط با ایران گفت: روابط بین پارلمان‌های دو کشور می‌تواند سبب روابط عمیق دو کشور شود.

 

وی افزود: سعی داریم با رفع موانع، توسعه دو کشور را پیگیری کنیم زیرا توسعه ایران، توسعه کره است و باید از این فرصت برای ایجاد منافع مشترک استفاده کرد.

 

رئیس پارلمان کره جنوبی بر حل و فصل مسائل بین دو کره از راه مذاکره و گفت وگو تأکید کرد و ادامه داد: در سفر نیویورک به مقامات کنگره گفتم که توافق هسته‌ای با ایران و اجرای کامل آن می‌تواند الگوی مناسبی برای حل و فصل مشکلات بین دو کره باشد.

 

وی گفت: آژانس و کشورهای اروپایی اعلام کردند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است؛ این راه درست و مسائل باید با گفت وگو و مذاکره حل و فصل شود. در این راستا می‌توان از نقش و تأثیر پارلمان‌ها استفاده کرد.

 

رئیس پارلمان کره جنوبی یادآور شد: بسیار امیدوارم بتوانیم روابط دو دولت، دو پارلمان و دو ملت و کارآفرینی را افزایش دهیم.

 

وی بر رفع موانع توسعه اقتصادی به خصوص بانکی و پولی تأکید کرد و یادآور شد: کره از توسعه و گسترش روابط به خصوص در عرصه اقتصادی و کارآفرینی با ایران استقبال می‌کند.

 

کویت در جهت ایجاد آرامش و صلح در منطقه تلاش می کند

 

لاریجانی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس با رئیس پارلمان کویت دیدار کرد و گفت: روابط بین دو کشور خوب است اما باید گسترش یابد.

 

وی افزود: کویت در جهت ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه تلاش دارد و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد.

 

لاریجانی به مذاکرات هسته ای و توافق آن اشاره کرد و گفت: توافق هسته ای ایران به شکل قطعنامه شورای امنیت درآمده است و ما به مفاد آن پایبند بوده و هستیم و این امر را آژانس که ناظر توافق است بارها تاکید کرده است.

 

وی افزود: آمریکا که خود ناقض این توافق بوده اکنون مدعی شده ایران پایبند نبوده است؛ در حالی که پایبندی را آژانس باید اعلام نظر کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روند مسائل را پیچیده تر می کند، قرار نیست ایران هزینه یک توافق را بدهد، اما منافعی نداشته باشد این مسئله ای نیست که ایران بتواند به آن پاسخ ندهد.

 

لاریجانی بر ارتقای روابط دو کشور تاکید کرد.

 

در ادامه این دیدار رئیس مجلس کویت نیز گفت: برای حل مسائل نیاز به خویشتنداری بیشتری داریم.

 

وی افزود: کویت برای ایجاد آرامش و صلح در منطقه تلاش دارد، واقعیت آن است که جامعه مسلمانان با چالش هایی روبه رو است در حالی که حل اختلافات با رفتارهای مسالمت آمیز و گفت وگو انجام پذیر است.

 

مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت ادامه داد: اشتراکات کشورهای اسلامی بیشتر از اختلافات آن ها است و باید روی اشتراکات دست گذاشت.

 

وی افزود: روابط دو کشور مستحکم بوده و خواهد بود.

 

رئیس مجلس کویت تاکید کرد: کویت به دنبال همگرایی در منطقه است و از این بابت نگران عراق هستیم و از عراق یکپارچه، متحد و با ثبات حمایت می کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه منطقه در شرایط خوبی به سر نمی برد، یادآور شد: باید سعی کرد اوضاع فعلی را حفظ کرد تا شرایط به سوی بدترشدن پیش نرود، هرگونه جدایی طلبی و تجزیه مشکل آفرین است.

 

رئیس مجلس کویت گفت: بازسازی عراق را دنبال می کنیم و از تمامیت ارضی آن حمایت خواهیم کرد، از نیروهای داخلی عراق می خواهیم با هم باشند و بر آتش اختلافات ندمند.

 

وی ادامه داد: ایجاد صلح و آرامش نیاز به همکاری همه دارد، برخی برای نفع همگان باید مقداری کوتاه بیایند تا آرامش در منطقه برقرار شود.

 

آمریکا امروز پارا فراتر گذاشته و مدعی شده ایران به توافق پایبند نبوده است

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه برخی کشورها به آتش اختلافات دامن می زنند، اما نقش و تلاش عمان همواره در جهت ایجاد آرامش و صلح بوده است.

 

لاریجانی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در سن‌پترزبورگ، با رئیس پارلمان عمان دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی به سطح روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه برخی کشورها به آتش اختلافات دامن می زنند، اما نقش و تلاش عمان همواره در جهت ایجاد آرامش و صلح بوده است.

 

وی اظهار داشت: ایران بعد از 30 ماه مذاکره سخت به توافق بین المللی دست پیدا کرد، این توافق به تأیید شورای امنیت نیز رسید، ایران همواره بدان پایبند بوده و این مهم را آژانس بین المللی آژانس اتمی بارها تأکید کرده است.

 

لاریجانی افزود: از سوی دیگر آمریکا امروز پا را فراتر گذاشته و مدعی شده ایران به توافق پایبند نبوده؛ در حالی که ناظر توافق آژانس تعیین شده است.

 

وی افزود: بحران سوریه و تروریسم منطقه‌ای است و ایران از ابتدا به دنبال آرامش و صلح در منطقه بوده است و معتقد بودیم بحران سوریه راه‌حل سیاسی دارد، اما متأسفانه بحران آفرینی کردند. ایران همچنان به ایجاد صلح و ثبات در منطقه تأکید دارد.

 

لاریجانی بر گسترش روابط دو کشور تأکید کرد و  گفت: باید در راستای روابط اقتصادی و گسترش آن گام‌های موثری برداشته شود زیرا روابط اقتصادی، گسترش روابط سیاسی را هم به دنبال دارد.

 

خالدبن هلال بن ناصرالمعولی رئیس پارلمان عمان نیز گفت: ایران کشوری مهم و تأثیرگذار و وزنه‌ای در منطقه است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بسیار است از آن طرف عمان کشوری با موقعیت استراتژیک است و به مسائل بین‌الملل اشراف کامل دارد. اینها زمینه‌های تحکیم روابط را فراهم کرده است.

 

وی گفت: عمان خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران است که امیدواریم موثر شود.

 

رئیس پارلمان عمان ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور ایجاد شده است و فرصت‌های روابط اقتصادی را عملا دنبال می‌کند. باید به این کمیسیون کمک کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------