آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: بررسی لایحه CFT در مجلس منتفی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سخنگوی کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «با توجه به بیانات مقام معظم رهبری موضوع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) منتفی است»، گفت: باید قانون جدیدی برای مقابله با تامین مالی تروریسم وضع شود که در آن ضمن در نظر گرفتن قانون موجود درباره مقابله با تروریسم، موارد مندرج در این کنوانسیون نیز لحاظ شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در مورد بررسی لوایح و معاهده‌های بین‌المللی در مجلس، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های ارزشمند بیانات مقام معظم رهبری آن است که ایشان ضمن بیان ایرادات و نواقص و طرح تذکراتی برای آن راه‌حل ارائه می‌دهند و تنها ایراد نمی‌گیرند.

 

وی افزود: ایشان در مورد کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و لوایح این‌چنینی که دیگران برای ما پخت و پز می‌کنند، اینطور راه‌حل دادند که باید خودمان بر اساس شرایط کشورمان این موضوعات را بررسی کرده و به تصویب برسانیم چون قطعا دشمنان ما به نفع‌مان کاری انجام نمی‌دهند.

 

وی افزود: بر اساس بیانات رهبری، دیگر الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم منتفی است و راه‌حل همان است که ما درباره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم رفتیم یعنی باید موارد مدنظر در کنوانسیون را استخراج کرده و در قالب قانون جدیدی در مجلس بررسی کنیم. در این باره دولت باید لایحه دهد یا اینکه غیر این صورت مجلس به ارائه طرحی بپردازد.

 

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: لایحه دولت برای الحاق به این کنوانسیون بسته خارجی‌هاست که درخواست داشت ما آن را در مجلس تصویب کنیم اما حرف این است که دیگر با این بیانات موضوع الحاق به کنوانسیون مطرح نیست بلکه باید خودمان برای مقابله با تامین مالی تروریسم بر اساس شرایط کشور قانون وضع کنیم. این را می‌توان در قالب اصلاح لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم انجام داد یا این‌که راسا قوانین جدیدی وضع شود تا مزایای لایحه و کنوانسیون را داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------