آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

معاون اول رئیس‌جمهور: منتقدان و معترضان نباید سوژه امنیت کشور باشند/مردمی مایوس از آینده ممکن است پرخاشگری کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,معاون اول رئیس‌جمهور
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند پس وظیفه نخبگان این است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کنند و امید به آینده را افزایش دهند. 

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه سیزدهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران که در محل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان این‌که «منتقدان و معترضان به نظام، نباید سوژه امنیت کشور باشند»، اظهار کرد: دولت مردمسالار از این موضوع آسیب نمی بیند و امروز نیز همه پذیرفته اند که توسعه پایدار و همه جانبه برای کشور به دلایل متعدد، ضرورتی جدی دارد.

 

وی افزود: در گذشته ما توسعه را صرفاً توسعه فیزیکی می دانستیم که مثلا چند واحد صنعتی ایجاد شود؛ به صورتی که مثلا صنعت فولاد در اصفهان راه‌اندازی شد اما امروز گفته می‌شود آب شرب مردم را قطع می‌کنند تا به فولاد بدهند و یا فولاد را به منطقه‌ای آورده‌اند که آب نداشته است. در تهران نیز به این نتیجه می رسیم که ده‌ها و صدها موضوع با سلامت مردم درگیر است که نشان می‌دهد زمانی که به توسعه فکر می کردیم به ابعاد آن توجه نشده است.

 

وی تاکید کرد: البته بعد از پیروزی انقلاب برای رسیدگی به روستاها و مناطق محروم کارهای بزرگی انجام شده است اما هنوز خیل مهاجرت جمعیت از روستاها به شهرها را مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که در چهل سال گذشته هیچ دولتی نبوده که به مناطق محروم توجه نداشته باشد اما آیا یکی از مناطق محروم ما از این وضعیت خارج شده است؟

 

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «ضعف جدی این است که بخش وسیعی از علومی که در توسعه موثر بوده اند یا حضور پررنگی نداشته اند یا دولت ها و تصمیم گیران از آنها خوب استفاده نکردند»، گفت: امروز مسئله کم آبی و بحران آب کشور را تهدید می کند و وقتی بحث مسائل زیست محیطی مطرح می شود، می گویند بحث توسعه اولویت است.

 

وی افزود: موضوع بیکاری نیز از دیگر مسائلی است که جز با افزایش سرمایه گذاری نمی‌شود از آن عبور کرد و امروز به مسئله جدی کشور تبدیل شده است.

 

جهانگیری با بیان این‌که «آن‌چه کشور را تهدید می‌کند، کسانی یا گروه هایی هستند که اعتماد و امید مردم را به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور نشانه گرفته‌اند»، گفت: مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی‌زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند پس وظیفه نخبگان این است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کنند و امید به آینده را افزایش دهند چرا که قطعا با این روش، می توانیم مشکلات را پشت سر گذاریم و موفق شویم.

 

وی  با بیان این‌که «دشمنان با همین شرایطی که داریم تلاش می‌کنند ایران را از دستیابی به توسعه بازدارند»، گفت: دشمن همواره تلاش می کند که چوب لای چرخ توسعه کشور بگذارد، و با برگرداندن تحریم ها و ایجاد تهدید، مانع توسعه کشور شود؛ چرا که آنان هدف‌شان این است که نگذارند ایران با داشتن قدرت فراوان، در منطقه عمل کند اما کارهای آن‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

 

جهانگیری با اشاره به این‌که «امروز با تحریم جدی روبرو هستیم و شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته است»، گفت: باید متناسب با شرایط به توسعه پرداخته شود و آن‌چه می‌تواند توسعه ایران را به پیش ببرد ظرفیت نیروی انسانی است که نیاز است همه دستگاه های حاکمیتی، سیاست گذار و برنامه ریزان کشور و نهادهای رسمی و مدنی و شهروندان به آن توجه کنند.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی در همه سطوح برای جلوگیری از گسست و تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد به آینده، گفت: این موضوع پیش نیاز توسعه کشور است و با انسجام و همبستگی است که می‌توانیم از همه توطئه‌ها عبور کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------