آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

عراقچی: ماندن ایران در برجام به اقدامات اروپا بستگی دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , عراقچی
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: ماندن ایران در برجام به اقدامات کشورهای اروپایی، روسیه و چین بستگی دارد. 

عباس عراقچی که برای رایزنی با 'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر کرده است، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد ارزیابی وضعیت برجام اظهار داشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که برجام در وضعیت عادی بسر نمی برد، آمریکا از برجام خارج شده است و تحریم هایی از سوی این کشور مجددا اعمال می شود، طبیعی است تعادل این توافق بین المللی به هم ریخته است.

 

وی افزود: منتظر هستیم که ببینیم سایر اعضای باقیمانده در برجام شامل کشورهای اروپایی و روسیه و چین قادر هستند نبودن آمریکا در این توافق را جبران کنند و منافعی که ایران از برجام داشته و گشایش هایی که با اجرای ان صورت گرفته و همکاری های بین المللی که شروع شده را تامین کنند.

 

معاون وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: ایران در این مورد موضع خود را اعلام کرده و دکتر حسن روحانی نیز اعلام کرد که ایران هنوز تصمیم نگرفته در برجام باقی بماند یا خیر. تصمیم ما در این مورد به مذاکرات با کشورهای اروپایی، چین و روسیه بستگی دارد.

 

عراقچی گفت: در پایان مذاکرات جمع بندی خواهد شد که آیا با ماندن ایران در برجام، منافع کشورمان تامین می شود یا خیر. در این شرایط مذاکرات خوبی با دوستان خود در روسیه داشتیم، با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه بیش از سه ساعت مشورت داشتیم و رایزنی های نزدیک انجام دادیم.

 

عراقچی تصریح کرد: با روسیه همیشه در حین مذاکرات (هسته ای) و پیش از اجرای برجام و در حین اجرای آن مذاکرات داشتیم و به این گفت وگوها ادامه خواهیم داد.

 

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که بارها انتظارات ایران از کشورهای اروپایی مطرح شده آیا انتظاراتی از روسیه نیز مطرح است یا خیر؟ اظهار داشت: روابط ایران و روسیه فراتر از برجام است، با برجام و بدون این توافق ، با روسیه تعامل داریم.

 

عراقچی گفت: برجام محصول مشترک بین ایران و روسیه و برخی کشورهای دیگر است، موضع مسکو بر حفظ برجام استوار است و اصرار دارد خواسته های ایران در برجام تامین و منافع تهران تضمین شود.

 

خاطرنشان می شود در ادامه مشورت های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با طرف های دیگر در برجام 20 اردیبهشت سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در تهران با عراقچی به رایزنی پرداخت.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم ها را باز خواهد گرداند.

 

روسیه، چین و دیگر اعضای گروه 1+5 با انتقاد شدید از آمریکا اعلام کردند که به توافق هسته ای پایبند می مانند. ایران مهلت زمانی به اروپا داده تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------