آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

سخنگوی دولت: کسانی که ارز و سکه در خانه دارند برای تولید تزریق کنند/ کوچکترین بانک های مرتبط با ما را هم تهدید می کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سخنگوی دولت
مردم بدانند دولت عامل برهم زدن ثبات قدرت پول ملی نیست، دولت برای اولین گام قیمت 4200 تومان را برای دلار در نظر گرفت و بر آن هم ماند. 11 میلیارد و 162 میلیون دلار از فروردین تا سوم خرداد قسمتی با 4200 تومان و قسمتی با 3800 تومان عرضه شد. نسبت به سه ماهه سال گذشته درآمدمان 60 درصد بیشتر شد و 22 هزار و 830 میلیارد تومان پرداخت کردیم. 

نوبخت در نشست خبری گفت: کسانی که ارز و طلا در خانه دارند تزریق کنند تا به تولید کمک شود. آیا اینکه کسانی ترامپ را تشویق کنند تا حلقه تحریم بیشتر شود،درست است؟

 

به گزارش خبرگزاری ها، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز صبح سخنگوی دولت با اشاره به جام جهانی فوتبال در روسیه گفت: از یک منظر این مسابقات فرصتی برای ارزیابی نمادهای ملی ایرانیان دانست. اولین نمادی که در این رخداد و مسابقات جهانی کاملا قابل ارزیابی بود، موضوع عرق ملی تیم ایران بود. این تیم نشان داد که از نظر عرق ملی در سطح قابل تقدیر و قابل تقدیس بود.

 

وی افزود: نمی دانم در سایر کشور هم وجود دارد یا خیر اما ایرانیان داخلی و خارجی یکپارچه حمایت از تیم ملی شان داشتند که قابل تقدیر است. درست است صعود نکردیم اما همه می دانند که امکان صعود وجود داشت و تیم ملی با تیم های قوی جهانی بازی کرد.

 

سخنگوی دولت گفت: قطعا پول ملی ما نیز مانند اعتبار ملی تیم فوتبال کشورمان قابل توجه است. دولت تلاش کرد پول ملی را تقویت کند. همه شاهدند از سال 92 برای تقویت پول ملی فرزندان این کشور در مذاکرات سخت سال ها بحث و مقابله کردند تا آن عامل تحریم یا اتهام متوجه ایران را از آژانس برای ردش تأیید گرفتند. تمام قطعنامه های سازمان ملل که براساس اتهامات نادرست بر ایران تحمیل شده بود برطرف شد. دولت تا سال گذشته توانست پول ملی را تقویت و آن را از نوسانات دور کند.

 

وی ادامه داد: یازده مرتبه آژانس، تعهدات ایران را تأیید کرد اما چه کنیم کسی در آمریکا رئیس جمهور شد که نه علیه ایران بلکه علیه جهان جنگ اقتصادی راه انداخته است. دنیا همچون کانادا، فرانسه و چین همین وضع را دارند. آنها با تدابیری در مقابل اقدامات دولت آمریکا مقاومت کردند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: مردم بدانند دولت عامل برهم زدن ثبات قدرت پول ملی نیست، دولت برای اولین گام قیمت 4200 تومان را برای دلار در نظر گرفت و بر آن هم ماند. 11 میلیارد و 162 میلیون دلار از فروردین تا سوم خرداد قسمتی با 4200 تومان و قسمتی با 3800 تومان عرضه شد. نسبت به سه ماهه سال گذشته درآمدمان 60 درصد بیشتر شد و 22 هزار و 830 میلیارد تومان پرداخت کردیم.

 

وی افزود: برخی می گویند دولت برنامه ندارد اما ما بودجه اضطراری داریم. امروز در آمریکا نشستند کوچکترین بانکی که در دنیا با ما همکاری می کند تلفن می زنند و تهدید می کنند.

 

سخنگوی دولت یادآور شد: ما خودمان خیرخواه خودمان هستیم. همه اقدامات ما باید در راستای تقویت پول ملی باشد. حمایت ملی باید باشد تا دولت موفق شود. کسانی که ارز و طلا در خانه دارند تزریق کنند تا به تولید کمک شود. آیا اینکه کسانی ترامپ را تشویق کنند تا حلقه تحریم بیشتر شود، درست است؟ کدام سال نیاز خانوارهای کشور 7 میلیون سکه بود. اگر پول ملی ضعیف شود دولت مقصر است؟

 

عصر ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------