آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

باهنر: آجر از زیرپای دولت کشیدن، خدمت به انقلاب نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,   باهنر
در نامه هفتم دی ماه گفتم از صدا و سیما و سایت های خبری تا گروه ها، کمپین ها و تریبون های نماز جمعه همه دارند ناکارآمدی دولت را به افکار عمومی تزریق می کنند. من فکر می کنم وقتی دولت را نقد می کنم دارم دولت را خراطی می کنم در حالی که از منظر افکار عمومی، نظام خراطی می شود. چون دولت یک بخش عظیمی از نظام است مجلس هم همینطور. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید اگر چه نقدهایی به روحانی دارد ولی حاضراست به او کمک کند. او معتقد است: برخی رقابت سیاسی را به اندازه ای بزرگ می کنند که فکر می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به انقلاب خدمت کرده اند.

 

به گزارش ایرنا، «محمد رضا باهنر» دبیرکل جامعه مهندسین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نقدهایی که مخالفان به دولت دارند، گفت: من به روحانی رای ندادم ولی اگر از من بپرسند حاضری روحانی را به جایی برسانیم که استعفا دهد، حتما می گویم نباید به آن نقطه برسیم و ضرورتی هم ندارد. می توانیم به روحانی کمک کنیم تا راه بیفتد اگرچه به او نقدهایی هم دارم.

 

نایب رییس پیشین مجلس افزود: برخی رقابت سیاسی را به اندازه ای بزرگ می کنند که فکر می کنند اگر آجری از زیر پای دولت بکشند به انقلاب خدمت کرده اند. من این را قبول ندارم و برای خودم و رقبا قبول ندارم. نه من این کار را با رقبا می کنم و نه از رقبا توقع دارم در رابطه نیروهای ما این کار بکنند.

 

وی گفت: اعتقاد دارم اگر در مملکت فقر است اما افکارعمومی این فقر را 10 برابر آنچه که هست حس می کند. اگر گرانی هست که هست، احساسی که مردم دارند 8 برابر احساس واقعی آن است.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: در اتفاقات دی ماه نامه ای به برخی مقامات کشور نوشتم و خواهش کردم از دی ماه 1396 تا دی 1395 به عقب برگردند ؛ رسانه های رسمی که از خزانه جمهوری اسلامی تغذیه می شوند، پایش کنند. این رسانه ها فقط مطالبه گری را افزایش دادند. ناکارآمدی، بی انگیزگی، دزدی و سوء استفاده را تبلیغ کردند .در کشور ما سوء استفاده اقتصادی و فساد هست اما افکار عمومی 10 برابر واقعیت این سوء استفاده را می بیند؛ این را خودمان کردیم و کس دیگری نکرد.

 

باهنر ادامه داد: زمانی که در مجلس بودم «فاضل خداداد» به عنوان نخستین مفسد اقتصادی پس از انقلاب اعدام شد. او چکار می کرد؟ با یک سیستم بانکی ساخته بود ، در اولین ساعات شروع کار بانک ها، 6 میلیارد تومان به حساب وی منتقل می شد، آخر وقت این پول به جای اصلیش بر می گشت. او در این فاصله زمانی پولی نصیبش می شد.

 

وی گفت: خداداد 20 بار این 6 میلیارد تومان را گرفته بود و پس داده بود. در زمانی که او اعدام شد یک ریال به بانک ها بدهکار نبود. چون این رفت و برگشت پول 20 دفعه اتفاق افتاده بود، روزنامه ها تیتر اختلاس 120 میلیارد تومانی زدند. به نظرم حتی اگر یک ریال هم اختلاس کنند باید مجازات شوند اما در مجموع معتقدم فاضل خداداد مثلا 20 میلیون تومان سوء استفاده کرده بود اما این عدد در روزنامه ها به 120 میلیارد تومان تبدیل شد.

 

باهنر تاکید کرد: الان هم دارد این اتفاق می افتد بعضی از این جنبش ها یک نخود را به هندوانه تبدیل می کنند بعد نمی شود جواب افکار عمومی را داد و این ظلم به نظام است. در مورد ناکارامدی، دولت، قوه قضاییه را نقد می کند، قوه قضاییه، دولت را نقد می کند و... مردم می گویند اینها خودشان دارند می گویند بی عرضه و بی انگیزه هستند، این موارد ظلم است.

 

وی اظهار داشت: در نامه هفتم دی ماه گفتم از صدا و سیما و سایت های خبری تا گروه ها، کمپین ها و تریبون های نماز جمعه همه دارند ناکارآمدی دولت را به افکار عمومی تزریق می کنند. من فکر می کنم وقتی دولت را نقد می کنم دارم دولت را خراطی می کنم در حالی که از منظر افکار عمومی، نظام خراطی می شود. چون دولت یک بخش عظیمی از نظام است مجلس هم همینطور.

 

در مجلس ممکن است سه نفر سوء استفاده کنند اما افکارعمومی چیز دیگری برداشت می کند درموضوع حقوق های نجومی معلوم شد جمعا متهمان 300 نفر بودند اما بدنه 100 هزار نفره مدیران کشور متهم شد. نباید تبلیغ کنیم که همه مسولان سوء استفاده می کنند.

 

باهنر در پاسخ به سوالی درباره مواضع اصولگرایان در نقد دولت به تفاوت دیدگاه های این طیف سیاسی اشاره کرد و گفت: در درون اصلاح طلبی و اصولگرایی ده ها طیف با افکار متفاوت و متضاد وجود دارد. این گفت وگوها ممکن است در درون انجام شود ولی برون داد آن یک موضع روشن و مشخص است. ممکن است امام جمعه ای در کهنوج (کرمان) سخنرانی کند و حرفی بزند. اول می پرسند اصولگراست یا اصلاح طلب؟ بعد اگر اصولگرا بود از باهنر می پرسند وی چرا این حرف را زد؟ من چکاره هستم که این سوال را از من می کنند؟

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد اقدامات جبهه پایداری گفت: موضع روزهای نخست جبهه پایداری خیلی تند بود الان مقداری تعدیل شده است چون تازه آمده بودند و انرژی بالایی داشتند. مانند سنگ های خورد شده کوه که تیز هستند ولی وقتی در بستر رودخانه نرم می شوند. من اگر قرار باشد روزی ائتلافی کنم هیچ موقع با اصلاح طلب تند ائتلاف نمی کنم ولی علیرغم برخی اختلافات با جبهه پایداری ائتلاف می کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------