آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رییس جمهوری:ممنوعیت ورود برخی کالاها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , رییس جمهور

 رییس جمهوری تاکید کرد: تصمیم دولت در ممنوعیت ورود برخی کالاها به کشور با هدف حمایت از کالای ایرانی فرصت بسیار بزرگی برای تولیدکنندگان داخلی است.

 

ممنوعیت ورود برخی کالاها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد با ساماندهی تولیدکنندگان داخلی از مناسب بودن کیفیت و قیمت کالاهای داخلی و در دسترس بودن آن مراقبت کرده و با معرفی فهرست این کالاها به گسترش بازار داخلی و ظرفیت صادرات و ایجاد آرامش در جامعه کمک کند.

 

** تعیین الگوی مصرف برق خانگی در ماه‌های گرم سال

هیأت وزیران امروز با هدف جلوگیری از رشد بی‌رویه مصارف اوج بار برق در ایام گرم سال و با هدف کاهش نیاز به سرمایه‌گذاری در توسعه و ایجاد ظرفیت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق، همزمان با توصیه به مردم در صرفه‌جویی در مصارف بخش خانگی نسبت به تعیین الگوی مصرف برق خانگی در این ایام و نیز نحوه محاسبه تعرفه برق ساعات اوج بار دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری کرد.

 

بر این اساس، تعرفه برق ساعات اوج بار دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور ماه هر سال با ضریب (1.2) نسبت به تعرفه اوج بار مصوب محاسبه و دریافت می‌شود.

 

** اختصاص تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان زلزله در سه استان

همچنین هیأت دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده به آسیب‌دیدگان زلزله در استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مبلغ 975 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات کم بهره از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های کشور، به منظور پرداخت به آسیب دیدگان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه اختصاص یافت.

 

دولت همچنین به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مبلغ 375 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار اختصاص داد.

 

هیأت وزیران در ادامه، با اختصاص مبلغ هزار و 700 میلیارد و 270 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت در مناطق روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

 

با تصویب دولت، مبلغ 129 میلیارد و 885 میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارات و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله سال گذشته در استان کردستان اختصاص یافت که شامل کمک‌های بلاعوض برای بازسازی 228 واحد مسکونی شهری و 721 واحد مسکونی روستایی می‌شود.

 

هیأت وزیران همچنین تصویب کرد: مبلغ 595 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت در مناطق روستایی و شهری استان کردستان به منظور بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یابد.

 

** تصویب آیین‌نامه اجرایی ایجاد سامانه‌های پسماندهای روستایی

هیأت وزیران با هدف کاهش اثرات مخرب زیست محیطی دفع غیر بهداشتی پسماندها و نیز کاهش اثرات سوء ناشی از تعدد مکان‌های دفع آنها، آیین‌نامه اجرایی مربوط به ایجاد سامانه های دفع بهداشتی زباله‌های روستایی را به تصویب رساند.

 

** اصلاح مصادیق طرح‌های خدمات عمومی برای رونق گردشگری

دولت همچنین به منظور محافظت هرچه بیشتر از اراضی ملی و دولتی و حمایت از توسعه صنعت گردشگری، مصادیق طرح‌های خدمات عمومی مورد نیاز برای رونق سرمایه‌گذاری و تأسیسات گردشگری را اصلاح کرد.

 

به موجب این اصلاحیه، منطقه نمونه گردشگری واقع در خارج از حریم شهرها، بوم‌گردی واقع در بافت‌های کالبدی روستایی و مجتمع گردشگری عمومی به فهرست مصادیق طرح های یاد شده اضافه شدند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------