آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تاجرنیا:مشکلات‌کنونی برای یک دولت کم‌نظیر است/ عضو فراکسیون امید: رییس‌جمهور سکوت را کنار بگذارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , تاجرنیا
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مطرح‌نکردن پشت‌پرده بعضی از مسائل به‌وسیله رئیس‌جمهوری گفت: تصور آقای روحانی بر این است که طرح یکسری از مسائل و مشکلات هزینه و فایده‌ آن به نفع شرایط کنونی کشور نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین؛ علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی و انتقادها از رئیس‌جمهور و کابینه‌اش گفت: آنچه امروز در کشور در جریان است همزمان شدن چندین بحران در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی و به‌ویژه اقتصادی و بین المللی است. مجموعه این موضوعات، شرایط متفاوتی را ایجاد کرده که در طول چهل سال گذشته انقلاب، جزء بی‌نظیرترین شرایط کشور است.

 

تاجرنیا با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط از طرف سیاسیون و مسوولان، گفت: بنابراین به نظر من آنچه که امروز درباره آن احساس خطر می‌شود این است که هرگونه اتفاقی که این بحران‌ها را تشدید کند نه تنها ممکن است موجب سقوط دولت شود، بلکه حتی می‌تواند چالش‌های جدی برای جمهوری اسلامی و کشور ایران به وجود آورد. فلذا فکر می‌کنم همه سیاسیون و جریان‌های سیاسی با نگرانی مسائل را دنبال می‌کنند.

 

تاجرنیا در تایید لزوم احتیاط از طرف جریان‌های سیاسی با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر از طرف تندروهای مخالف دولت که صحبت از استعفا و کناره‌گیری دولت می‌کردند، بیان کرد: در چنین شرایطی شاهد این هستیم که در چند روز گذشته برخی از جریان‌های تندروی مخالف دولت حرف‌هایی را زده‌اند و بلافاصله بعد از آن عقلای جریان اصولگرا آن صحبت‌ها را اصلاح و سعی کردند تا مقداری فضا را آرام کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه درباره اینکه چرا حسن روحانی رییس‌جمهوری در این شرایط مسائل را به صورت شفاف با مردم در میان نمی‌گذارد، افزود: فکر می‌کنم آقای روحانی هم همین نگاه را دارند. با اینکه مسائل مختلفی در رابطه با بحران‌سازی‌ها برای دولت ایشان وجود دارد که در طول چهاردهه گذشته هم این حد از بحران‌سازی برای یک دولت کم‌نظیر است اما در عین حال هنوز تصور آقای روحانی بر این است که طرح یک سری از مسائل و مشکلات به نفع شرایط کنونی کشور نیست.

 

او در ادامه تاکید کرد: تغییر رویکرد برای انتقاد و مخالفت با دولت را تا حدی که اخیرا به عنوان حمایت از مجموعه دولت درآمده در همین راستا ارزیابی می‌کنم. همچنین سفارشات و توصیه‌هایی که از طرف مقامات عالی نظام نسبت به ایجاد همدلی و در عین حال تذکر نسبت به اختلافات داخلی بین قوای نظام و جناح‌های سیاسی را در این مسئله بی‌تاثیر نمی‌دانم. مضاف براینکه آقای روحانی بسیاری از صحبت‌های خود را می‌توانسته در گذشته مطرح کند، اما این صحبت‌ها احتمالا امروز به نسبت گذشته از طرف افکارعمومی آن‌طور که باید و شاید شنیده نشده است.

 

این نماینده سابق مجلس در ادامه توضیح داد: مردم طبیعتا چون آقای روحانی را چهره‌ای می‌شناسند که چهل سال در مقدرات کشور و نقاط بسیار حساسی حضور داشته‌ است، طبیعتا از ایشان پذیرفته نیست که در این مواقع که مشکلات اقتصاد به صورت جدی بروز کرده بیایند و صحبت‌هایی را مطرح کنند که همه خواهند گفت مگر این مباحث در گذشته وجود نداشته و ایشان نسبت به آن بی‌اطلاع بوده است. فکر می‌کنم مجموعه این موضوعات موجب شده تا آقای روحانی تلاش کند که فعلا کج‌دار و مریز مسائل را دنبال کند.

 

ترمیم کابینه تاثیر مثبتی بر جامعه دارد / دولت ارتباط خود با مراجع تقلید را افزایش دهد

ایلنا نوشت:محمدرضا بادامچی با تاکید بر این موضوع که رییس‌جمهور باید سکوت را کنار گذاشته و مشکلات و موانع پیش روی خود و دولت را با مردم در میان بگذارد، گفت:‌متاسفانه طیفی وجود دارد که تنها رییس‌جمهور را مسبب مشکلات و معضلات جامعه می‌داند و می‌خواهد رییس‌جمهور را ناکارآمد جلوه دهد، در حالیکه این موضوع از واقعیت به دور است و ما نمی‌توانیم تمام مشکلات را به گردن رییس‌جمهور بیندازیم.

 

 همانطور که مقام معظم رهبری هم عنوان کردند باید هر سه قوه با همکاری هم تلاش کنند تا مشکلات بوجود آمده رفع شود.

 

این عضو فراکسیون امید در خصوص درخواست نمایندگان مجلس از دولت برای ترمیم کابینه هم گفت:‌ معتقدیم در صورت محقق شدن این خواسته کمک بزرگی به حل مشکلات خواهد شد و اگر با توجه به التهابات اقتصادی که در چند ماه اخیر در جامعه به وجود آمده رییس‌جمهور بپذیرد که در همکاری با برخی از اعضای تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کند، این می‌تواند تاثیر مطلوبی بر جامعه داشته باشد و این پیام را دارد که رییس‌جمهور برای حل مشکلات مصمم است.

 

بادامچی ادامه داد:‌ البته نباید اینگونه باشد که برخی افراد که اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، بتوانند با تحت فشار قرار دادن دولت به امیال و خواسته‌های خود برسند.

 

دولت گام اول تغییر را جدی بردارد

ایسنا نوشت:عبدالله ناصری درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور، اظهار کرد: سخنان رییس‌جمهور نسبت به صحبت‌هایی که دو سال اخیر داشته است، مقداری توجهات را بیشتر به خودش جلب کرد و از جهاتی بهتر بود ولی به همان میزان هم مطالبات اجتماعی را در جامعه رای و حتی فراتر از جامعه رای رییس‌جمهور بالا برد. این سخنانی از جهاتی حساس و جالب توجه بود و از سویی هم نسبت به صحبت‌های قبلی رییس‌جمهور، مطالبات از دولت را خود به خود افزایش داد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ارزیابی‌های بعدی جامعه از صحبت‌های رییس‌جمهور حساس‌تر خواهد شد، افزود: انتظار برای تغییرات اساسی در تیم رییس‌جمهور تا این سخنرانی به این اندازه زیاد نبود اما این سخنرانی این انتظار را افزایش داد بنابراین رییس‌جمهور حتما باید زودتر دست به تغییرات جدی بزند تا جامعه صحبت‌های وی را باور کند. تنها راه رییس‌جمهور این است که خیلی جدی تغییرات اساسی در حوزه مدیریت ارشد قوه مجریه ایجاد کند و حتما بداند این تغییر و تحول نباید در حد یکی دو نفر باشد زیرا در این شرایط و همچنین در صورت بی‌توجهی به استانداران و مدیران استانی، اتفاق مهمی نخواهد افتاد. هیچ وقت در این پنج سال گذشته جامعه منتظر ارزیابی از صحبت‌های رییس‌جمهور نبوده پس رییس‌جمهور باید سریعا دست به کار شود.

 

این عضو بنیاد باران خاطرنشان کرد: روحانی باید بداند ما در شرایط بحرانی هستیم و این شرایط به مدیریت بحران نیازمند است در حالیکه عملا تلقی جامعه این است که رییس‌جمهور متناسب با رای خود در 29 اردیبهشت سال گذشته عمل نکرده است و به عبارتی به جای آنکه مدیریت بحران را در اختیار داشته باشد، افکار عمومی و جریان‌های سیاسی را با یک بحران مدیریت مواجه کرده است. در شرایط فعلی یکسری کارها در دست دولت و نظام نیست مثل فشارهای خارجی ولی به هر حال برای حل مشکلات و پاسخگویی به افکار عمومی باید تیمی هماهنگ در دولت وجود داشته باشد.

 

ناصری با اشاره به اینکه البته برون‌رفت از مشکلات تنها با تحول در قوه مجریه صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: با این حال روحانی باید گام اول را بردارد و سپس با سایر نهادهای حاکمیتی گفت‌وگو کرده و هماهنگی ایجاد کند زیرا بخش مهمی از مشکلات ریشه در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که اگر این زمینه‌ها حل نشود، در داخل خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره چرخش مواضع برخی مخالفان دولت و اعلام حمایت آنها از رییس‌جمهور، گفت: دوستان مخالف دولت و اصولگرایان تند و بی‌ثبات در اندیشه سیاسی، فکر کردند شرایط مطلوبی برای آنها ایجاد شده و جو زده شدند و موضع تندی علیه دولت گرفتند که ناجوانمردانه بود.

 

باید توجه کنیم که اگر در این شرایط حساس، فضای سیاسی به سمت مطالبه استعفای دولت پیش برود، وحدت و منافع ملی کشور آسیب می‌بیند. حتما تغییر مواضع مخالفان دولت با توصیه کسان دیگری بوده است زیرا مشخصه این آقایان که مواضع سیاسی تندی علیه دولت گرفتند این است که خیلی نمی‌توان آنها را به عنوان افراد سیاسی قلمداد کرد، آنها تحلیل مناسبی از شرایط کشور، منطقه و جهان ندارند. اگر روحانی اگر به 50 درصد از توصیه‌ها و انتقادات مشفقانه دوستان خود که هنوز هم طرفدارانش هستند، توجه می‌کرد امروز دچار چنین مشکلاتی نمی‌شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------