آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

عناصر دولت قبل هنوزسمت دارند و نمی گذارند کار پیش برود/جلوی نهادهای غیردولتی را در اقتصاد بگیرید



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نهادهای غیر دولتی

 

 روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:دخالت نهادهای غیردولتی در اقتصاد بطور کلی باید متوقف شود. امروزه بین 70 تا 80 درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در اختیار نهادهای غیر دولتی قرار دارند. آنها از امکاناتی برخوردارند که می‌توانند مسیر اقتصاد را به هر طرف که بخواهند ببرند، هر جا که بخواهند متوقف کنند و هر زمان که اراده کنند دچار نوسان نمایند. تا این وضعیت برقرار است، مقاوم سازی اقتصادی میسر نیست.

 

* با رانت خواری باید برخورد قاطع شود. عده‌ای با برخورداری از حاشیه امن، از رانت‌های اطلاعاتی – اقتصادی استفاده می‌کنند و تعادل اقتصادی را برهم می‌زنند. اتکاء این جماعت به کسانی است که دولت قدرت برخورد با آنها را ندارد. تا زمانی که این رانت خواری برقرار است، مقاوم سازی فقط در حد یک شعار می‌تواند مطرح باشد و به مرحله عمل نخواهد رسید.

 

* بدنه دولت باید پالایش شود. دولت، در سازوکار فعلی خود گرفتار بدنه‌ای نامتجانس است. دولت، هنگامی قدرت اجرای تصمیمات خود را خواهد داشت که از عناصری همراه و همفکر در بدنه دولت و در مسئولیت‌های کلیدی برخوردار باشد. متاسفانه در بدنه دولت فعلی عناصری از دولت نهم و دهم حضور دارند که ماموریت دارند مانع اجرائی شدن تصمیمات دولت شوند. تا زمانی که بدنه دولت از این عناصر نامتجانس پالایش نشود، توفیقی برای به نتیجه رسیدن تصمیمات دولت قابل تصور نیست. ضرورت این پالایش‌ها بارها به شخص رئیس‌جمهور روحانی تذکر داده شد ولی اقدامی صورت نگرفت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------