آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نوبخت : درخواست استعفایم را به رئیس‌جمهور دادم/ وقت تسویه حساب‌سیاسی نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت گفت: برای اینکه زمینه در جهت اصلاح و بهبود در کابینه فراهم باشد و دست رئیس‌جمهور باز باشد، داوطلبانه بدون ارتباط ارز با سازمان برنامه درخواست کنم از همه مسئولیت‌های موجود دولت کناره‌گیری کنم. 

به گزارش  ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز جلسه هیات وزیران عنوان کرد: تصویب آیین‌نامه واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی را داشتیم و قرار شد این واحدها را به افراد تحت پوشش واگذار کنیم.

 

وی افزود: حدود ۱۲ میلیارد تومان برای جبران خسارتی که قبلا به استان خراسان جنوبی وارد شده و ۱۰ میلیارد تومان هم برای تنش آبی و تسریع در آبرسانی با تانکر به روستاهای خراسان جنوبی به تخصیص داده شد. بخشی از جلسه امروز هم به بیانات روحانی درباره رخدادهای روز و میلاد امام هشتم اختصاص داشت.

 

معاون رییس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در مورد موضوع تغییرات و احتمال برکناری خود گفت: التفات داشته باشید بعد از نابسامانی در بازار ارز و مردم عزیز ما از آثار سو این نابسامانی متضرر شدند؛ انتظار مردم این بود که وضعیت ارز بهبود پیدا کند. عده‌ای بهبود را با ترمیم و تعمیر تیم اقتصادی دولت همراه دانستند.

 

وی با بیان اینکه واقعیت این است که موضوع ارز و سیاست‌های ارزی به بانک مرکزی یا نابسامانی در بازار کالا مرتبط ست و ارتباطی به سازمان برنامه و بودجه ندارد گفت: با این حال من ترجیح دادم برای اینکه زمینه در جهت اصلاح و بهبود در کابینه فراهم باشد و دست رئیس‌جمهور باز باشد، داوطلبانه بدون ارتباط ارز با سازمان برنامه درخواست کنم از همه مسئولیت‌های موجود دولت کناره‌گیری کنم. من مردم را دوست دارم و حال که بودن من نفعی به مردم نمی‌رساند، شاید بیرون رفتن من کمک کند.

 

نوبخت با بیان اینکه برخی گفتند فداکاری می‌شود، بعد گفتند فضاسازی شده تا تسویه‌حساب سیاسی شود، گفت: من از همه خواهش می‌کنم؛ بیش از هر چیزی باید نگران مردم باشیم. باید نگران وضعیت اقتصادی  باشیم. نظام در وضعیت فشارهای خارجی است و وقت تسویه حساب‌سیاسی نیست. با صمیمیت عرض می‌کنم، لحظه شماری می‌کنم مسئولیتم را به عنوان معلم در کلاس و در کنار دانشجویانم ادامه دهم.

 

سخنگوی دولت در خصوص ادامه روند ترمیم تیم اقتصادی گفت:‌ آقای رییس‌جمهور در حال مطالعه هستند البته باید بدانیم این تیم یکسال است که شروع به کار کرده و همچنین بدانیم که رییس‌جمهور بیشتر از هرکسی افراد کابینه را می‌شناسند و به تعهداتی هم که به مردم دارند پایبند هستند.

 

وی افزود: یک خبر را هم اعلام کنم که پرداخت پاداش فرهنگیان را که از اول تیر ماه آغاز کردیم تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و در ماه‌های آینده تصفیه خواهد شد همچنین در مرحله بعد نیز مطالبات دانشگاهیان و سایر نهادها را نیز به همین منوال پرداخت خواهیم کرد.

 

نوبخت در خصوص قانون منع به کار گیری بازنشستگان که روز گذشته در مجلس تصویب شد، گفت: با برآورد ما ۱۱۰ نفر در دولت مشمول این موضوع می‌شوند.

 

وی افزود: در صورت تایید این مصوبه در شورای نگهبان دولت نیز خود را موظف به اجرای آن می‌داند. البته معضل بیکاری جوانان ما با این تعداد افراد حل نمی‌شود.

 

معاون رئیس‌جمهور گفت: با وجود اینکه ۴۴۰۰۰ نفر در سال گذشته وارد بازار کار شدند اما ما خودمان را برای یک ملیون شغل آماده کرده‌ایم. ما سه ملیون و ۲۰۰ هزار جوان بیکار داریم. ما در خصوص موضوع اشتغال در حال پیگیری هستیم .

 

نوبخت در خصوص اثر بازار ثانویه بر بازار همگفت: یکی از مسائلی که امروز بعد از معرفی آقای همتی مطرح شد همین مساله بود که مقرر شد در جلسه آینده ستاد اقتصادی اقدامات کنترل‌کننده بازار مطرح شود.

 

وی افزود:‌ با شروع به کار رییس جدید بانک مرکزی امیدورایم با سیاست‌های ایشان در خصوص بازار ارز و سکه کارهای موفقی انجام پذیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------