آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

مطهری: روحانی در مجلس از موانع مقابل خود بگوید



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مطهری
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری با حضور در مجلس موانع مقابل خود را بیان کند؛ این اقدام به نفع کشور است و باعث همراهی مردم خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : در فرصت مقرر برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس خواهم آمد و این سوال می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو کنم که آنها صاحب واقعی کشور هستند.

 

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این باره اظهار داشت: اگر موانع پیش روی دولت به بهانه مصلحت کشور پنهان بماند، هدف های دولت محقق نخواهد شد. بیان حقایق باعث فشار افکار عمومی برای رفع موانع خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: اگر آقای روحانی همه حقایق را در مجلس مطرح کند، حضور وی مفید خواهد بود. البته من این شجاعت را در ایشان نمی‌بینم که همه موانع را بگویند، باز به بهانه مصالح کشور بخشی از آنها را مکتوم نگاه می‌دارند.

 

نماینده مردم تهران درباره ارتباط زمان سوال از رییس جمهوری و شرایط کشور یادآور شد: در کشور هیچ وقت زمانی پیدا نمی شود که مشکل وجود نداشته باشد و ما آرامش کامل داشته باشیم. بنابراین نمی توان به زمان طرح سوال ایراد گرفت. در سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم که خود من پرچمدار آن بودم و به سختی انجام شد همین ایرادها را مطرح می‌کردند در حالی که وارد نبود.

 

مطهری درباره مغایرت سوال از رییس جمهوری با قانون اساسی گفت: این سؤال مغایرتی با قانون اساسی ندارد. بر اساس اصل 88 قانون اساسی حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس می توانند از رییس جمهوری درباره یکی از وظایف او سوال کنند و رییس جمهوری موظف است در مجلس حاضر شده و به سوال پاسخ دهد.

 

وی ادامه داد: سؤالات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حیطه وظایف رییس جمهوری است و منافاتی با قانون اساسی ندارد. قبلاً سؤال از رییس جمهوری رأی‌گیری نداشت اما بعد از سؤال از رییس‌جمهوری در مجلس هشتم، ما دیدیم این که رییس جمهور بیاید و حرفهایی بزند و برود و احیاناً مانند آقای احمدی‌نژاد مجلس را به تمسخر بگیرد، موجب کم‌اثر بودن سؤال است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لذا من طرحی ارائه کردم و در آن رأی گیری و قانع شدن یا نشدن نمایندگان از پاسخ های رییس‌جمهوری را اضافه کردم و به تصویب مجلس رسید. بنابراین امروز سؤال از رییس جمهوری مؤثرتر است.

 

به گزارش ایرنا، تقاضای سوال از رییس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.

 

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------