آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

پزشکیان:وزیر برای مردم گریه می‌کند، می‌گویید بد است، اگر قیافه می‌گرفت خوب بود؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , پزشکیان
نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نفع کشور نیست،‌ گفت: نمایندگان براساس انصاف و حق رای دهند، اعتبار و عزت مجلس به رای دادن بر اساس حق و نه تحت فشار است.

 به گزارش ایسنا ؛مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ گفت: بنده قرار نبود صحبت کنم، اما از صبح که وضع موجود و بحث‌هایی که برخی عزیزان نسبت به مجلس شد را دیدم، احساس کردم باید از مجلس و نمایندگان دفاع کنم.

 

وی توضیح داد: اینکه بگویند نمایندگان لابی کرده و پول گرفتند، بی‌احترامی و بی‌انصافی است. ما می‌خواهیم چه کسی را زیر سوال ببریم؟ بنده به عملکرد آقای ربیعی رای مثبت می‌دهم اما این چه جوی است راه افتاده که اگر کسی به استیضاح رای ندهد حیثیت مجلس از بین می‌رود. اگر ما تحت جو و بر اساس فشار رای دهیم آن وقت است که حیثیت مجلس از بین می‌رود. باید بر اساس حق و نه جوسازی و زدن انگ، تهمت و افتراء رای داد.

 

این عضو فراکسیون امید، گفت: کدام نماینده پول گرفته که به استیضاح رای ندهد؟ اگر این موضوع ثابت شود باید آن نماینده از مجلس اخراج شود. اینگونه حرف زدن‌ها انصاف نیست. نماینده‌ای پول نگرفته و باج نداده است که به ربیعی رای دهد. اگر پول گرفته بودیم خفه می‌شدیم و هیچ حرفی نمی‌زدیم. بنده هیچگاه دنبال پول، دنیا و قدرت نبوده‌ام.

 

وی ادامه داد:‌ آقای تقی‌زاده معاون وزیر در همین مجلس به من گفت که می‌گویند پسر بنده با پسر آقای ربیعی شرکت زده و در دبی تشکیلات راه انداخته‌اند، حال اینکه پسر من اصلا پسر آقای ربیعی را نمی‌شناسد. نباید از پشت تریبون تهمت بزنیم، ما مسلمانیم، حضرت علی (ع) فرمود که بین حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست؛ یعنی حق به معنای دیدن و باطل به معنای شنیدن برای صحه گذاشتن بر موضوعی است، آیا ما می‌خواهیم بر اساس شنیده‌ها رای دهیم؟

 

پزشکیان ادامه داد: قبلا هم چیزهایی علیه آقای ربیعی در فضای مجازی پخش کرده‌اند اما آیا ما می‌خواهیم با این چیزها رای دهیم؟ ما به خدا و آخرت اعتقاد داریم. اگر پشت تریبون حرف و دلیلی گفته شد که ما به حق بودن آن رسیدیم پس رای دهید؛ نه اینکه بگویید اگر به استیضاح رای ندهیم اعتبار مجلس از بین می‌رود یا اینکه بگویند یکسری پول گرفتند که به آقای ربیعی رای دهند. اگر ما دنبال پول و مقام بودیم خیلی کارهای دیگر می‌کردیم و پول در می‌آوردیم.

 

وی با اشاره به دوران وزارتش در دولت اصلاحات گفت: بنده در دولت خاتمی، وزیر بودم. آن زمان یادم است که در جلوی وزارت کار تظاهرات و اعتصابات کارگری می‌شد، ‌این اتفاقات در دولت آقای احمدی‌نژاد هم رخ داد، اما پنج سال است که آقای ربیعی وزیر است و ما شاهد این اعتراضات جلوی وزارتخانه نیستیم. این نشان می‌دهد که وزیر مشکل کارگری را در این وضعیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گرانی حل کرده است.

 

پزشکیان با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان از گریه کردن ربیعی، گفت: وزیر برای مردم گریه می‌کند، می‌گویید بد است. اگر قیافه می‌گرفت و مردم را تحویل نمی‌گرفت خوب بود؟ وزیر، نماینده و مسئولان باید با مردم باشند اگر هم نتوانستند مشکلات را حل کنند باید برایش گریه کنند. ما نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید جواب مردم را به زبان خودشان بدهیم، آنها را تحویل گرفته و احترام بگذاریم.

 

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: به بنده گفتند که تو نایب رییسی و نباید حرف بزنی اما من پاسخ دادم بر اساس آنچه می‌فهمم حرف می‌زنم و دفاع می‌کنم. حالا هر کسی که می‌خواهد خوشش بیاید یا اینکه بدش بیاید. من هیچگاه از جناح و دسته‌ای بدون حق دفاع نکردم، اما به نظرم در شرایط فعلی تغییر وزیر به نفع کشور نیست.

 

وی ادامه داد: اگر رای به استیضاح نمی‌دهیم ادعا نکنیم که پول و مال گرفته‌ایم، این بی‌انصافی و نامردی است. این حرف را اگر هر نماینده، خبرنگار، رسانه و هر کسی بزند، بداند که بی‌انصافی کرده و حرف غیرحق زده است.

 

پزشکیان مجددا به دوران وزارتش اشاره و اظهار کرد: بنده وقتی وزیر بودم می‌گفتند که بچه‌های من در خارج هستند و دخترم بی‌ام‌و سوار می‌شود. حال که بچه‌های من روی خارج ندیده و آن زمان نه ماشین داشتند و نه از ماشین وزارتخانه استفاده می‌کردند. انصاف هم خوب چیزی است.

 

وی با تاکید مجدد بر لزوم پرهیز از تهمت و افتراء، گفت: می‌گویند که در مجلس لابی شده است. نمایندگان با یکدیگر صحبت می‌کنند و توضیح می‌دهند که به چه دلایلی رای داده شود و یا نشود. من از شما می‌خواهم که بر اساس انصاف و حق رای دهید. اعتبار و عزت مجلس رای دادن به حق و نه رای بر اساس فشار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------