آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده تهران: شاید بخواهند روحانی را عصبانی کنند/سوال از رئیس‌جمهوری در راستای تخریب روحانی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علیرضا رحیمی
ممکن است برخی نمایندگان متقاضی سوال از رییس جمهوری فضای روانی سوال را به سمت عصبانی کردن آقای روحانی ببرند که امیدواریم این فضا به خوبی مدیریت شود .

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای سوال از رییس جمهوری برجسته‌سازی ناکارآمدی دولت است، گفت: اگر ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی به درستی استفاده نشود کارآمدی آن را زیرسوال خواهد برد.

 

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برابر اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال از رییس جمهوری باید از وظایف ایشان باشد. برهمین اساس محورهای سوال باید ارزیابی شود که در حیطه وظایف رییس جمهوری هست یا نه.

 

وی با بیان این‌که استیضاح ربیعی گره‌ای از مشکل کشور باز نکرده است، یادآور شد: قاعدتا سوال و استیضاح و ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد ممکن است کارآمدی مجلس را نزد مردم زیر سوال ببرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای سوال از رییس جمهوری برجسته‌سازی ناکارآمدی دولت است، افزود: پروژه تعریف شده رقبا، پروژه تخریب روحانی و تضعیف دولت است باید توجه داشته باشیم که سوال از رییس جمهوری معادل ۷۲ سوال از وزرا از نظر تعداد امضاءهاست. طبیعتا طرح چنین سوالی باید منجر به رفع ابهامی شود در حالی که پاسخ‌ سوالات بارها توسط رئیس جمهور و وزیران در قبل داده شده است و این شائبه سیاسی بودن اهداف سوال را تقویت می‌کند.

 

رحیمی اضافه کرد: آقای روحانی در مقاطع مختلف از جمله در مجلس شورای اسلامی مکررا در مورد همه محورهای پنج‌گانه سوال توضیح داده است نه این سوالات جدید است و نه پاسخ‌های مورد انتظار سوال کنندگان. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اقدامات نظارتی نمایندگان حرکت دولت را کند و تضعیف نکند. سوال از رییس جمهور باید بتواند منجر به بهبود شرایط شود.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جو قالب این فراکسیون استقبال از توضیحات رییس جمهوری است، تاکید کرد: اکثر اعضای فراکسیون امید ضرورتی برای طرح سوال از رییس جمهوری در این شرایط نمی‌بینند. ما معتقدیم اگر پیش از طرح سوال آقای روحانی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کرد شاید اصلا کار به اینجا نمی‌رسید. ممکن است در فضای کلی مجلس این برداشت به وجود آمده باشد که رییس جمهوری نسبت به حضور در مجلس مقاومت دارد در حالی که دکتر روحانی می‌توانست با حضور خود در مجلس شورای اسلامی یا حین رسیدگی سوال در کمیسیون این برداشت تقابل را از بین ببرد.

 

وی خاطر نشان کرد: فقط چند نفر از اعضای فراکسیون امید امضا کننده از سوال رییس جمهوری هستند و اساسا سوال به صورت فراکسیونی در مجلس مطرح نشده، اما به طور کلی اکثر امضاکنندگان سوال از فراکسیون ولایی و مستقلین هستند.

 

رحیمی با اشاره به برخی محورهای سوال از رییس جمهوری اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ و معاون اول بارها درباره کنترل قاچاق توضیح داده‌اند و رییس جمهوری هم در مواردی گزارش‌هایی در این رابطه ارائه کرد و دولت دراین زمینه کارنامه قابل قبولی دارد. موضوع افزایش نرخ ارز هم مساله‌ای است که باید روشنگری بیشتری درباره آن انجام شود. در زمینه‌ی تحریم‌های بانکی و برجام هم این موضوع مربوط به پرونده هسته‌ای است و ارتباطی با وظایف رییس جمهوری به شکل مستقیم ندارد. البته دولت تلاش کرده موانع انتقال ارز و چالشهای پولی ناشی از تحریمها را رفع کند و اینها مواردی است که آقای روحانی با حضور در مجلس شورای اسلامی درباره آن توضیح بیشتری ارائه خواهد کرد.

 

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان با اشاره به حاشیه های جلسه استیضاح ربیعی خاطرنشان کرد: طبیعتا ممکن است برخی نمایندگان متقاضی سوال از رییس جمهوری فضای روانی سوال را به سمت عصبانی کردن آقای روحانی ببرند که امیدواریم این فضا به خوبی مدیریت شود و آقای روحانی با سخنان تازه مانع سازیهای سیاسی و تلاش‌های پنهان تقابلی را بیان کند چرا که به نظر می‌رسد اگر دکتر روحانی در مجلس حرف تازه نزند فضای حمله به دولت توسط جریان رقیب تشدید می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------