آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

کدخدایی: کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شد/ فقط دو سوال جزئی باقی ماند که برای بررسی به مجلس ارسال شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , کدخدایی
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه امروز شورای نگهبان، گفت: خوشبختانه اعضای شورای نگهبان در این جلسه به طرح مذکور نظر موافق داشتند و کلیات آن را تایید کردند.در بررسی این طرح فقط دو سوال جزئی باقی ماند که ان‌شاءالله برای بررسی به نمایندگان مجلس ارسال خواهد شد. 

کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه امروز شورای نگهبان مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

 

به گزارش  انتخاب ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه امروز شورای نگهبان، گفت: خوشبختانه اعضای شورای نگهبان در این جلسه به طرح مذکور نظر موافق داشتند و کلیات آن را تایید کردند.

 

کدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، تاکید کرد: در بررسی این طرح فقط دو سوال جزئی باقی ماند که ان‌شاءالله برای بررسی به نمایندگان مجلس ارسال خواهد شد.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بررسی این طرح در شورای نگهبان چه زمانی به پایان می‌رسد اظهار کرد: نظر شورای نگهبان را برای مجلس ارسال می‌کنیم، در اولین فرصت که مجلس ابهامات و سوالات ما را روشن کرد، در مورد آن اعلام نظر نهایی خواهیم کرد.

 

لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 2 مرداد ماه، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

 

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------