آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

شبهه افکنی در باره 18میلیون یورو توسط کسی که از دولت کنار گذاشته شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , پروژه‌های توسعه‌ای
موضوع اختصاص کمک 18 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران، گویی شبیه ماجرای گفت‌و‌گوهای کنوانسیون حقوقی دریای خزر می‌شود که برخی اظهار نظرها و ادعاهای غیرموثق و غیرکارشناسی، می‌رفت تا حاشیه‌ها را سوار بر متن کند.

به گزارش ایران ؛ در آنجا یکی از نمایندگان تهران بنا بر فرضیات خود گفت‌و‌گوهای خزر را با ترکمانچای مقایسه و بلوایی در فضای مجازی ایجاد کرد که خیلی زود معلوم شد اساساً در قزاقستان صحبتی از تقسیم خزر نشده و به مذاکرات آینده موکول شده است. حالا آقای حسین دهباشی که فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را ساخته و البته بعد از مدت کوتاهی رابطه‌اش با دولتی‌ها شکرآب شد، در توئیتی نوشته است: «18 میلیون دلار بسته‌ حمایتی اروپا برای ماندن ایران در برجام؟ حق‌الامتیاز توتون و تنباکو به ماژور تالبوت انگلیسی خیلی بیشتر بود نامردها!ایشان ایران ما را با کجا عوضی گرفته‌اند؟ و ایرانیان را با چه کسانی؟ ظریفی می‌گفت: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن!» تحقیر چطور؟»

 

سخنگوی وزارت خارجه اما اعلام کرده که این بودجه هیچ ربطی به بسته اقتصادی پیشنهادی اروپا که قرار است در چارچوب برجام ارائه شود، ندارد. بر اساس توضیحات بهرام قاسمی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران، بیانیه مشترکی را در ۱۶ آوریل ۲۰۱۶ در تهران امضا کردند که ناظر بر همکاری میان طرف‌های ایرانی و کمیسیون اروپا به‌عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است. این همکاری‌ها پیرو تبادل هیأت‌های بلند پایه میان طرفین وارد مراحل اجرایی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه کشاورزی، مهاجرت، صنعت و آموزش عالی شده است. خبرگزاری رویترز هم نوشته که اتحادیه اروپا مبلغ ۸ میلیون یورو را در بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران که شامل کمکی برای مؤسسات کوچک و متوسط و سازمان توسعه تجارت ایران است، صرف می‌کند. ۸ میلیون یورو دیگر نیز صرف پروژه‌های محیط زیستی و ۲ میلیون یورو نیز صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

 

با این توضیحات، معلوم نیست جناب دهباشی بر اساس کدام اسناد و اطلاعات تصمیم گیری‌ها در دوره جمهوری اسلامی ایران را با دوره قجری شبیه‌سازی کرده و حکم به تحقیر ایران داده است. آقای دهباشی این روزها بسیار ظریف‌ها می‌گویند که دوره ،دوره تسویه حساب‌های شخصی و جناحی نیست. ایرانی را ناامید نکنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------