آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: با وحدت و استقامت از مشکلات عبور می‌کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش ما کاستن از مشکلات مردم است، گفت: با وحدت و استقامت از مشکلات عبور می‌کنیم. 

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) که صبح امروز (3شهریور) در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز یکی از روزهای مشکل و سخت کشور ایران در برابر توطئه بیگانگان است اما راه امام (ره) می‌تواند، منجی مردم و کشور باشد. تکیه امام بر مردم بود و امروز تکیه خلف صالح او، مقام معظم رهبری بر مردم است.

 

وی افزود: امروز روزی نیست که بار بر دوش را بر دوش دیگری بگذاریم و باید یکدیگر را یاری کنیم. تنها گذاشتن دولت و اینکه فردی می‌تواند، حساب خود را از حساب دولت جدا کند، اشتباه نابخشودنی است.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: نهاد دین، روحانیت و دولت در کنار یکدیگرند و حاکمیت، دولت و نظام نمی‌تواند از یکدیگر فاصله داشته باشند. فقاهت، ولایت، حوزه و روحانیت از ابتدای انقلاب در کنار دولت بودند.

 

روحانی خاطرنشان کرد: هیچ فردی نمی‌تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد، پایش خیس نشود و یا در دریا قدم بگذارد و منکر خیس شدن پای خود شود.

 

وی با بیان اینکه همه با هم هستیم و آرمان بزرگ انقلاب هدف همه ماست، افزود: ایستادگی دربرابر توطئه‌ها وظیفه همه ماست و با وحدت و اتحاد، به خوبی می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: در این هفته انتظارم از دولتمردان این است که تلاش سال گذشته را برای مردم تشریح کنند و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود را برای مردم تبیین کنند.

 

روحانی تاکید کرد: ما به درد و رنج و مشکلات مردم واقفیم و همه تلاش ما برای کاهش آن است. تردیدی در پیروزی نهایی این ملت در برابر دشمن نداریم و با وحدت و اتحاد توانستیم تلاش لابی‌های صهیونیستی را در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و توطئه‌های آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل خنثی کنیم. توانسته‌ایم اتهامات آنها را در افکار عمومی جهان از بین ببریم.

 

وی عنوان کرد: این ملت به خوبی می‌تواند از مشکلات، سرفراز عبور کند. امروز با امام‌مان عهد می‌بندیم، او مردم سالاری دینی را به ما یاد داد که در برابر مردم که ولی نعمت هستند باید خدمتگزار باشیم. با او و آرمانش که برای خدمت به مردم، کمربند خود را مستحکم‌تر ببندیم.

 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از شهدای‌مان و از شهیدان رجایی، باهنر، مطهری، بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می‌کنیم، جای آنها در این روزها خالی است، آنها نیستند اما فرزندان و شاگردان آنها بار سنگین مسئولیت را بر دوش خود دارند.

 

به گزارش تسنیم، وی در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان اینکه در هفته دولت بار دیگر در کنار تربت امام راحل می‌خواهیم با آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره و راه امام بزرگوارمان تجدید بیعت کنیم و خوشحال هستیم که امسال هفته دولت بین دو عید بزرگ قربان و غدیر واقع شده است، اظهار داشت: عید قربان، عید ایثار، فداکاری، از خودگذشتن و از جان عزیزتر گذشتن و عید غدیر، عید ولایت و عید ولایتی است که مولا امیرالمؤمنین(ع) هیچ‌گاه پیشوایی خلق را بدون خواست و اصرار مردم آغاز نکرد و هیچ‌گاه نیز از راه حق و صواب منحرف نشد. امروز در بین این دو عید بزرگ، دومین سال فعالیت دولت دوازدهم را آغاز می‌کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم، پیرو و راهرو مسیر و راه امام عزیز و بزرگوارمان باشیم.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان ضروری است که بار دیگر،کلام و سیره امام را بازخوانی کنیم، گفت: امام عزیز و بزرگوار راه و مسیر امید را به همه ما آموختند و سراسر وجود و کلام ایشان امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارانه را نداشت، نمی‌توانست با یاران اندک ، نهضت عظیمی را آغاز کند.

 

روحانی اضافه کرد: اگر امام راحل امیدوار نبود، نمی‌توانست 10 ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند و اگر امیدوار نبود، نمی‌توانست 14 سال تبعید را تحمل کند و نمی‌توانست انصار را از معبرهای بسیار خطرناک به‌ویژه در سال‌های اولیه انقلاب عبور داده و تجاوز متجاوزین را از سرزمین‌مان دفع و رفع کند و بتواند همانگونه که انقلاب را رهبری کرد، برای نظام هم معماری بزرگ باشد.

 

وی ادامه داد: امام‌خمینی(ره) در سایه حسن ظن به خدا و مردم توانست، همواره امیدوارانه حرکت کند، او به رحمت و نصرت خدا و اینکه هیچگاه نباید از رحمت خدا مأیوس بود حسن‌ظن داشت و ایمان قوی به خداوند مایه امیدواری‌ او در مسیرش بود و از طرف دیگر به قدرت و توانمندی ملت بزرگ ایران، ایمان و حسن ظن داشت. یعنی در مقابل همه مشکلات و سختی‌ها، بعد از خداوند دستش به سوی مردم خودش دراز بود و از مردم استمداد می‌طلبید و می‌خواست که بار سنگین ادامه راه انقلاب را بر دوش بکشند.

 

رئیس جمهور افزود: امام راحل می‌دانست که ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن و با ایمان به خداوند و روحیه ایثار می‌تواند به خوبی از همه مشکلات عبور کند. امام راحل هیچگاه نگفت که همه با من، بلکه همیشه عنوان همه با هم بودن را بکار می‌برد. امام راحل از همه اقشار، اقوام، افکار و سلایق می‌خواست تا در کنار یکدیگر باشند و همه جمعیت‌ها، نهادها و مردم در کنار هم برای رسیدن به اهداف بلند تلاش کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------