آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

ظریف : بازسازی سوریه فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ظریف
وزیر امور خارجه گفت: بازسازی سوریه و عراق، فرصت خوبی برای حضور شرکت‌های ایرانی است؛ زیرا مدتی است که در مسائل اقتصادی سوریه حضور خوبی داریم. 

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بازسازی سوریه اظهار داشت: بازسازی سوریه و عراق، فرصت خوبی برای حضور شرکت‌های ایرانی است؛ این مساله هم نیاز سوریه و عراق و هم فرصتی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و اشتغال برای ایرانیان و یک بازی برد-برد برای دو طرف است.

 

وی افزود: ما مدتی است که در مسائل اقتصادی سوریه حضور خوبی داریم و این حضور، با توجه به حضوری که ما در کنار مردم سوریه برای مقابله با داعش داشتیم، باید گسترش بیشتری پیدا کند. الان بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان، کمک به امنیت و اقتصاد منطقه است.

 

ظریف با اشاره به توئیت اخیر ترامپ درباره سوریه گفت: آقای ترامپ در پی این است که از آب گل‌آلود برای اهداف سیاست داخلی خود بهره‌مند شود. می‌دانیم که شرایط آقای ترامپ در داخل آمریکا شرایط خوبی نیست و متأسفانه ایشان می‌خواهد این مسئله را با اقدام علیه مردم سوریه جبران کند.

 

وزیر امور خارجه  تصریح کرد: حتماً همه اطلاع دارند که شرایط در سوریه، شرایطی نیست که برای سیاست داخلی کشوری استفاده شود. آمریکایی‌ها سابقه چندان خوبی در مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم از خود نشان نداده اند و آقای ترامپ هم در گذشته به این سابقه اشاره کرده‌ است.

 

ظریف ادامه داد: آقای ترامپ باید کنار بایستد و به کسانی که در سوریه با تروریسم مقابله کردند، اجازه بدهد تا کار خود را انجام دهند. روند آستانه تنها روند موفق برای کاهش تشنج در سوریه بوده و اگر دخالت دیگران نباشد، ما بهتر می‌توانیم این روند را به نتیجه برسانیم.

 

وی با اشاره به مباحث مطروحه با معاون وزیر خارجه انگلیس گفت: ما گفت‌وگوهای دوره‌ای با کشورهای مختلف داریم؛ انگلیس هم یکی از آن کشورها است. با بعضی کشورها این گفت‌وگوها سالانه و با بعضی‌های دیگر سالی دوبار برگزار می شود. در این گفت‌وگوهای دوره‌ای، یک بار معاون وزارت امور خارجه ما به آنجا می‌رود و دفعه دیگر، معاون وزارت امور خارجه آن کشور به ایران می‌آید، این‌بار هم نوبت حضور معاون وزیر خارجه انگلیس بود که به ایران بیاید.

 

ظریف تصریح کرد: در دیدار معاون وزارت خارجه انگلیس، درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم. من با وی دیداری نداشتم اما در دیداری که آقای عراقچی با وی داشت، حتماً درباره روابط پولی، مالی و بانکی و اجرای برجام صحبت شده است. امیدواریم اروپایی‌ها، تعهداتی که در قالب ۱+۴ و همچنین در قالب سه وزیر خارجه اروپایی که داشتند را عملیاتی کنند؛ آنها تعهدات خوبی داشتند و امیدواریم که عملیاتی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------