آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

مکارم شیرازی: بحث روز مردم گرانی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مکارم شیرازی
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: بحث روز مردم گرانی است ،مسئولان این مساله را جدی بگیرند و به صورت شبانه روزی به فکر راه حل باشند.

 به گزارش مرکزخبر حوزه، این مرجع تقلید روز چهارشنبه درابتدای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم افزود: مسئولان نباید دل خودشان را به این مساله خوش کنند که عامل گرانی ها فشارهای خارجی است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات، داخلی است و باید با مدیریت درست آن را حل کرد؛ تا به امروز هرچه مسئولان دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه دور هم نشستند، خبری نشد و باید فکری کرد.

 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مسئولان بدانند این روزها در هر جلسه ای می نشینیم، سخن از گرانی است، گفت: کاش گرانی 20 درصد و 50 درصد بود؛ امروز گرانی 100 درصد و 200 درصد داریم و حقوق بگیران، کارمندان و کارگران ما بیچاره شده اند.

 

این مرجع تقلید گفت: نکته مهم دیگر این است که در این گرانی گروهی از تجار و کسبه که عددشان هم کم نیست، سهیم هستند؛ تا می شنوند که قیمت اجناس بالا رفته است، آن را احتکار کرده و مخفی می کنند و در گرانفروشی مسابقه می گذارند.

 

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «احتکار کننده ملعون است» و یا در روایت دیگری آمده است که «احتکارکنندگان به بیماری صعب العلاج ، فقر و تنگدستی و افلاس مبتلا می شوند.»

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید اجناس پیدا شده در انبار محتکران به قیمت عادلانه به مردم فروخته شود؛ نباید در این انبارها را پلمپ کرد و اجناس در انبارها بماند.

 

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: «خداوند بنده ای را که به هنگام خرید ، فروش ، پرداخت و دریافت سهل انگار (آسان گیر) است دوست دارد.»

 

وی گفت: بسیاری از پرونده های دادگستری به دلیل سخت گیری های موجود است و نباید اینگونه باشد، باید در معاملات، زندگی و غیره آسان گیر بود تا بتوان با سازش، مشکلات را کنار زد.

 

این مرجع تقلید گفت: اسلام تعلیمات نابی همچون همین روایت دارد که از محیط خشونت که دختران خود را زنده به گور می کردند، برخاسته است و ما باید تلاش کنیم تا تعلیمات اسلامی زنده شود.

 

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک روز مباهله، اظهار داشت: آیه 61 سوره آل عمران به موضوع مباهله پرداخته است که از مسائل مهم زندگی پیامبر(ص) و امام علی(ع) است؛ این واقعه، فضیلتی بزرگ برای نبی مکرم اسلام بود که بر اثر آن مخالفان عقب نشینی کردند.

 

وی با بیان این که طلاب باید درباره این مساله مطالعه نموده و برای مردم بیان کنند، افزود: مباهله از ماده بهل به معنای رها کردن است؛ دلیل نامگذاری این اتفاق به مباهله این است که طرف مقابل را در مقابل مجازات الهی رها می کنند.

 

مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

 

واقعه مباهله در 24 ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه 61 سوره آل عمران به آن اشاره دارد.

 

  ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------