آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

محمود صادقی: استناد صوری به پرونده دانشجویان عدالت نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمود صادقی
رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرده تا احکام در مرحله تجدید نظر کاهش پیدا کند.

 عضو فراکسیون امید با اشاره به کاهش برخی احکام دانشجویان در مرحله تجدید نظر از 7 حبس به 3 سال، گفت : حتی 3 سال زندان برای یک دانشجو زیاد است ، استناد صوری و شکلی، بدون تحلیل از پرونده و متهم نشان از اجرای عدالت نیست.

 

محمود صادقی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا همچنین از پیگیری‌های محمود نیلی احمدی آبادی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص وضعیت دانشجویان محکوم به زندان خبر داد .

 

وی توضیح داد: در جلسه کمیسیون رئیس دانشگاه تهران در باره احکام دانشجویان و اقدامات این دانشگاه جهت کاهش میزان حکم آنها در مرحله تجدید نظر گزارشی را ارائه کرد و از جلسات فشرده مسئولین این دانشگاه با مسئولان قوه قضاییه برای کاهش احکام آنها خبر داد.

 

صادقی با تاکید بر این نکته که اساسا روسای دانشگاه ، نفوذی در دستگاه قضایی ندارند، گفت که رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرده تا احکام در مرحله تجدید نظر کاهش پیدا کند.

 

وی در خصوص دیگر موضوعات مورد بحث کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت: روز سه‌شنبه جلسه کمیسیون با حضور 10-12 نفر از روسای دانشگاه برگزار شد و به همین خاطر فضای جلسه بیشتر بر بررسی مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها متمرکز شد.

 

** اخذ وجه از دانشجویان برای دروس جبرانی

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه از پیگیری این کمیسیون در خصوص اخذ وجه از دانشجویان برای دروس جبرانی خبر داد و گفت: مسئولان دانشگاه بر اساس اختیاری که هیات امنای آنها داده، مجاز شد‌ه‌اند تا از دانشجویان بابت دروس جبرانی پول دریافت کنند. .

 

وی ادامه داد : این روزها بسیاری از دانشجویان به دلایل مختلف تمایل دارند مدت تحصیل خود را طولانی کنند، دلایلی نظیر به تعویق انداختن دوره خدمت نظام وظیفه یا تعیین تکلیف پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور و....

 

مسئولان دانشگاه‌ها معتقدند این طولانی شدن مدت تحصیل برخی از دانشجویان در عمل باعث اشغال فضای آموزشی و خوابگاه می‌شود و این حق را از افراد دیگر سلب می‌کند. هرچند دانشجویان از این موضوع گلایه درند که دروس جبرانی جنبه تحمیلی دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------