آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

زیباکلام: اصولگرایان، شهرداری را با 60 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل اصلاح طلبان دادند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,صادق زیباکلام
صادق زیباکلام در خصوص انتقاداتی که به بنر نصب شده در افتتاحیه نمایشگاه زنان و تولید ملی شده بود، گفت: مشکل تندروهای اصولگرا، شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب است و با همان داستان سیاسی همیشگی مواجه هستیم. 

صادق زیبا کلام  ضمن اشاره به اینکه هر اندازه به قوه تخیلم فشار آوردم نتوانستم حتی تصور کنم این تصویر ، بی حجابی را تبلیغ می کند یا ضد حجاب است، افزود: مشکل؛ این بنر نیست. ریشه مشکل این است که پایتخت نشینان ، شورای اسلامی شهر تهران را از فهرست اصلاح طلبان انتخاب کردند و آن ها هم یک شهردار دارای گرایش اصلاح طلبی را برگزیدند.

 

وی با اشاره به اینکه شهردار اصولگرای تهران، شهرداری را با بدهکاری بیش از 60 هزار میلیارد تومان تحویل داد، عنوان کرد: در 12 سال گذشته اصولگرایان با 100 تا 120 هزار رای بر صندلی های شورای اسلامی شهر تهران می نشستند و شهرداری را به قالیباف می سپردند.

 

زیبا کلام با اشاره به اینکه شهر و شهرداری با دو مشکل عمده به اصلاح طلبان تحویل داده شد، افزود: تعداد کارکنان شهرداری تهران در این 12 سال از 35 هزار نفر به 70 هزار نفر رسیده است. اما از این هولناک تر بدهی شهرداری تهران است که حدود 60 هزار میلیارد تومان است و می بینیم که جریانات تند رو اصولگرا به هیچ عنوان به این مورد کوچکترین انتقاد و حتی اشاره ای هم نمی کنند و آن را با سکوت بدرقه می کنند.

 

وی ادامه داد: علاوه براین ، آنان به استخدام ها ی بی ضابطه در دوره شهردار اصولگرا که افرادی صرفا با رابطه و بدون داشتن کارآمدی به استخدام شهرداری تهران درآمدند هم اشاره ای نمی شود، ولی بنری که چند رنگ روی آن قرار دارد را ضد حجاب معرفی می کنند و برجسته سازی این ادعا برای اصولگرایان مهم تلقی می شود.

 

زیباکلام با تاکید بر اینکه این ها فقط بهانه هایی هستد برای زیر سوال بردن شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب، تصریح کرد: طی ۱۲ سال شهرداری اصولگرایان هم تندروهای این جناح به مسایل حیاتی برای شهروندان مانند نگهداشت اصولی شهر ، فضای سبز، بوستان ها ، نظافت شهر و ..‌. اهمیتی نداشت و کاستی ها را نمی دیدند اما به تحولات مثبت در متن جامعه ، واکنش منفی و تند نشان می دادند.

 

زیباکلام افزود: من به عنوان یکی از شهروند ان تهرانی و کسی که هر ماه مقدار مشخصی عوارض به شهرداری تهران پرداخت می کند، به شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران می گویم که راضی نیستم یک ریال از پولی که بابت عوارض شهرداری پرداخت می کنم برای امور نامرتبط با ماموریت های قانونی شهرداری در قبال شهر و شهروندان هزینه شود.

 

وی ادامه داد: به عنوان یک شهروند تهرانی می خواهم پولی که بابت عوارض به شهرداری تهران پرداخت می کنم صرف گسترش پارک ها، نظافت شهری ، فضای سبز و حمل و نقل عمومی شود و نه امور دیگری که پرداختن به آنها در حوزه وظایف شهرداری نیست.

 

زیبا کلام با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای بررسی میزان رضایت مردم از هزینه هایی که برای موارد خارج از وظایفش می پردازد باید نظرسنجی انجام دهد، افزود: اگر نیمی از مردم این اختیار را به شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران دادند، از آن پس، شهرداری مجاز است عوارض پرداختی شهروندان را صرف چنین اموری کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------