آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نماینده سراوان: عدالت اجتماعی در حوزه اقوام و مذاهب محقق نشده



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمد باسط درازهی
تبعیض آن چنان فاحش است که با مافیای لوازم خانه، موبایل، و ارز بگیران ۴۲۰۰ تومانی برخورد نمی‌شود. ولی در بلوچستان برای یک کارتن انبه و موز یک جوان کشته می‌شود.

نماینده مردم سراوان گفت: آقای رئیس جمهور عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی از شعارهای انتخاباتی شما بود که در زمینه اقوام و مذاهب محقق نشد.

 

به گزارش ایسنا، محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب عمران خان و آقای صادق سنجرانی را به عنوان نخست وزیر و رئیس سنای پاکستان تبریک می‌گویم امیدوارم این دو کشور همسایه دارای روابط زیادی با یکدیگر باشند. امیدوارم جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان بخصوص پاکستان دارای روابط گسترده‌ای باشد. ابتدا از رئیس جمهور در خصوص سخنرانی مقتدرانه خود در سازمان ملل تشکر می‌کنم. مخصوصا آن جمله‌ای که به جهانیان گفته شد اگر صلح آرمان شماست جهان دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت.

 

وی افزود:‌ ایران در مقابل طوفان حوادث هیچ گاه نشکسته و سرخم فرود نیاورده است. آرمان ما صلح است، نه جنگ. مردم و گردشگران را به بازدید از شهرهای حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم در سراوان با میهمان نوازی بلوچ‌ها روبرو خواهید شد.

 

نماینده مردم سراوان ادامه داد: کسب رتبه‌های برتر کنکور، توسط همشهریان حوزه انتخابیه را به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم اگر بیشتر به قوم بلوچ توجه شود افتخارات بزرگتری را در همه عرصه‌ها شاهد خواهیم بود. از دولت می‌خواهم به شهرستانهای حوزه‌ی انتخابیه بیشتر توجه کند و برای توسعه ظرفیت‌ها اعتبارات آموزشی را اختصاص دهد.

 

مقام معظم رهبری فتوا صادر کردند که توهین به مقدسات اهل سنت حرام است ولی ما شاهد تفکر پلید شیعه‌ی انگلیسی و سنی آمریکایی هستیم که یک بازیکن درجه چند نیمکت نشین جاهل نه تنها به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند بلکه پا را فراتر گذاشته قرآن اسلام و وحدت اسلامی را نشانه می‌گیرد و به خدا نیز شرک می‌ورزد .

 

وی افزود: باید هر چه زودتر به سرای عمل خود برسد تا افراط گرایی بیشتر از این رایج نشود. شاید آنها که به خاندان نبوت و اهل بیت پیغمبر (ص) توهین کردند به فتوای مقام معظم رهبری اعتماد ندارند؛ امیدوارم سزای اعمال آنها جدی صورت گیرد. تمام مسلمین به ویژه اهل سنت از این موضوع ناراحت شدند.

 

درازهی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی از شعارهای انتخاباتی شما بود حداقل در زمینه جوانان و اقوام و مذاهب محقق نگردید. نه تنها در حد وزیر و معاون وزیر این موضوع محقق نشد بلکه در حدود مدیران میانی هم از جوانان اهل سنت و نه بلوچ استفاده نکردید؛ این در حالی است که آقای جهانگیری در یک خصوص دستوری دادند اما هیات دولت دستور ایشان را در خصوص استفاده از اهل سنت و قوم بلوچ عملی نکرد .

 

وی تاکید کرد:‌ مقام معظم رهبری در طی نامه‌ای تاکید کردند که باید تمامی مردم ایران از قانونی برابر برخوردار باشند. ولی در حد مدیر کل هم در برخی از ادارات از جمعیت اهل سنت و بلوچ استفاده نمی‌شود. بر این باورم تا عدالت اجتماعی و برابری در مقابل قانون نباشد تقسیم ثروت و قدرت ناعادلانه و غیر مرتبط خواهد بود. سیستان و بلوچستان در فقر به سر می‌برد شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرده نتیجه تبعیض این است که مردم از ظرفیت‌های محیط زیستی؛ گردشگری، معادن و ظرفیت‌های دیگر استان مرتفع نگردند. دیگر نتیجه تبعید این است که در سراسر ایران مردم به سوخت دسترسی داشته باشند ولی در استان سیستان و بلوچستان مردم دچار کمبود سوخت باشند. امیدوارم مشکل سوخت حل شود.

 

نماینده مردم سراوان در پایان تاکید کرد:‌ تبعیض آن چنان فاحش است که با مافیای لوازم خانه، موبایل، و ارز بگیران ۴۲۰۰ تومانی برخورد نمی‌شود. ولی در بلوچستان برای یک کارتن انبه و موز یک جوان کشته می‌شود و یا به عنوان یک قاچاقچی به زندان انداخته می‌شود. آقای رئیس جمهور اولین رئیس جمهوری که به حوزه انتخابیه بنده سفر نکرده شما هستید. مردم از شما ناراحت هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------