آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

لاریجانی: به جای تفکر توسعه‌ای، فکر کشمکش در ایران رواج پیدا کرده است/ بخش‌های نظارتی در پروژه‌ها دنبال مچ‌گیری نباشند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,لاریجانی
لاریجانی اظهار داشت: متاسفانه به جای اینکه فکر توسعه‌ای در ایران عمیق‌تر شود فکر کشمکش در کشور توسعه پیدا کرده و همدیگر را آزار دادن و بد و بیراه گفتن در کشور رواج پیدا کرده که این به کشور بسیار صدمه وارد می‌کند. 

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه ارتقای فرودگاه خدماتی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یکی از نکات مهم در کشور داشتن تفکر توسعه‌ای است گفت: آقای آخوندی به درستی به این موضوع اشاره کرده‌اند که پروژه‌های مختلفی در کشور وجود دارد اما باید دید که این پروژه‌ها در نهایت چه نتیجه‌ای برای مردم می‌توانند داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید یک نظام توسعه‌ای درست در کشور طراحی شود اظهار داشت: اگر این نظام توسعه‌ای در کشور مستقر باشد در آن زمان با انبوهی از پروژه‌های غیر اقتصادی مواجه نخواهیم بود و متاسفانه امروز در کشور در این زمینه ضعف داریم که متاثر از دو موضوع ساختاری و رفتاری است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات ساختاری در کشور گفت: یکی از این موضوعات ساختاری به نحوه عملکرد سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد. مبنای سازمان برنامه در زمان تاسیس بر توسعه بوده و در آن زمان بودجه بخشی از این سازمان نبوده است و بودجه برعهده وزارت اقتصاد بوده است.

 

لاریجانی ادامه داد: زمان هویدا وقتی که درآمدهای نفتی افزایش یافت بودجه هم به سازمان برنامه اضافه شد اما این در حالی بود که باید به سازمانی برای توسعه آینده کشور نیاز داریم.

 

وی ادامه داد: این کارهای روتین نباید به سازمان برنامه اضافه می‌شد و سازمان برنامه باید مرکز توسعه کشور باشد و تفکر توسعه‌ای در آن رشد داشته باشد که امروز با ضعف در این بخش مواجه هستیم.

 

رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله دیگر بخش رفتاری است، اظهار داشت: متاسفانه به جای اینکه فکر توسعه‌ای در ایران عمیق‌تر شود فکر کشمکش در کشور توسعه پیدا کرده و همدیگر را آزار دادن و بد و بیراه گفتن در کشور رواج پیدا کرده که این به کشور بسیار صدمه وارد می‌کند.

 

لاریجانی با بیان اینکه کارها در ایران پر هزینه انجام می‌شود و این عوامل باعث می‌شود که پروژه‌ها کند انجام شوند گفت:‌ عقلای بخش‌های مختلف باید متوجه این روند شوند و رویکردها تغییر پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه به بخش‌های نظارتی توصیه می‌کنم برای افزایش دقت در پروژه‌ها به دنبال مچ‌گیری نباشند، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که همان مقدار که حریت برای نمایندگان مجلس کلیدی است باید بحث شجاعت هم کلیدی باشد و نباید شجاعت مدیران را تضعیف کنیم.

 

لاریجانی گفت: شجاعت مدیران باید تقویت شود و نمایندگان باید به مدیران اجازه شجاعت در کارها را بدهند.

 

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران درباره خودش مبنی بر اینکه وی نقش موثری در قانونگذاری صنعت هوانوردی داشته گفت: آقای مهابادی معمولاً درباره بنده غلو می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------