آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

محمودصادقی:در موارد حساس،15عضو فراکسیون امید مجلس موقع رای دادن، غیب می شوند!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمود صادقی
محمود صادقی درباره عملکرد فراکسیون امید به روزنامه ایران در طول زمان به علت سیاست‌هایی که اعمال شده مجلس دوره به دوره کارایی اش ضعیف‌تر شده است لذا برای ارزیابی عملکرد فراکسیون امید باید انتظارات را متناسب با مقدورات کرد و اقدامات آن را مورد بررسی قرار داد. 

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر اصلاح‌طلبان در رسانه ملی مجال ظهور و بروز ندارند، هر شش شبکه اصلی رسانه ملی در اختیار اصولگرایان است حتی فیلمبرداری از صحن مجلس به گونه‌ای انجام می‌شود که چهره‌های فراکسیون امید نشان داده نشود. در دو سال قبل که آقای نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بود مدام روی آنتن بود، اما امسال که آقای نجفی خوشرودی سخنگوی این کمیسیون شد به ندرت تلویزیون با او مصاحبه می‌کند، گویا از نظر صداوسیما هنوز آقای نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون است. اینها نشان می‌دهد که در کنار ضعیف‌بودن استراتژی فراکسیون امید برای استفاده از رسانه‌ها، رسانه‌ ملی هم سعی در ندیده شدن نمایندگان عضو فراکسیون دارد و شاید رسانه‌های همسو هم خوب عمل نمی‌کنند.

 

محمود صادقی

 

صادقی گفت: به هر حال در مجموع عملکرد فراکسیون امید را قابل دفاع می‌دانم ولی مطلوب نیست. نمره فراکسیون امید را از ۲۰، ۱۲ می‌دهم. قبلاً به فراکسیون امید نمره ۱۰ می‌دادم که به خاطر عملکردش در بررسی CFT دو نمره اضافه کردم.

 

در بررسی CFT جنبه ارعابی در رأی نمایندگان تأثیرگذار بود

عضو فراکسیون امید درباره رأی کم موافقان به لایحه سی‌اف‌تی هم گفت: در بررسی لایحه CFT جنبه ارعابی حاکم تأثیرگذار بود. پیش‌بینی می‌کردم که اگر شرایط عادی بود حداقل رأی موافق این لایحه ۱۶۰ رأی بود. استدلال آن است که براساس اعلام صورت گرفته دو فراکسیون امید و مستقلین رأی موافق داشتند کما اینکه آقای عارف رسماً موضع‌گیری آشکار نکرد ولی رویکرد چیز دیگری را نشان می‌داد. با این حساب باید لایحه CFT بیشتر از ۱۴۳ رأی را کسب می‌کرد.

 

وی افزود: از طرف دیگر برخی از اعضای فراکسیون امید در زمان رأی‌گیری لایحه CFT در مجلس به دلایلی همچون مأموریت حضور نداشتند و دو نفر هم با وجود حضور در رأی‌گیری مشارکت نداشتند. متأسفانه این موضوع مسبوق به سابقه است که در زمان رأی‌گیری موضوعات حساس حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان فراکسیون امید نیستند. این بی‌مسئولیتی و ضعف بعضی از اعضای فراکسیون است.

 

صادقی روند بررسی لایحه CFT از سوی رئیس مجلس را انتقاد برانگیز خواند و گفت: طولانی شدن روند بررسی، رأی‌گیری و تصویب CFT قابل انتقاد است، حتی اگر آن را سوء‌مدیریت ندانیم یک نوع مسامحه بوده که باعث تصویب این لایحه در وقت اضافه شد.به نظرم آقای لاریجانی بنابر ملاحظات خاصی که در مورد انتخاب هیأت رئیسه داشت بررسی این لایحه را به تأخیر ‌انداخت این گونه که برخی نمایندگان اخطار قانون اساسی می‌دادند و ایشان با توجه به این سیگنال‌ها بررسی را به تعویق انداخت و در نهایت حق مجلس را ضایع کرد چرا که اگر لایحه آن زمان به رأی گذاشته می‌شد شاید رأی بیشتری می‌آورد و بموقع در مهلت موردنظر مراحل تصویب نهایی را طی می‌کرد. با این نگاه معتقدم رئیس مجلس در بررسی CFT مماشات و ملاحظه کاری زیادی کرد. شاید می‌خواست ضمن احترام به آرای مخالف اجازه پخته‌تر شدن بحث‌ها را دهد تا مجال بررسی بیشتری فراهم شود.

 

این نماینده اصلاح‌طلب درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات پیش رو گفت: فضای سیاسی در ایران بسیار سیال و غیرقابل پیش‌بینی است. به هرحال شرایط سیاسی به گونه‌ای است که گاهی برای تصمیم‌گیری به جایی می‌رسیم که چاره‌ای جز رأی دادن به یک فرد را نداریم. اینکه آقای لاریجانی نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد موضوع محتملی است؛ از آن طرف این احتمال را رد نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ناگزیر به حمایت از فردی با ویژگی‌های لاریجانی باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------