آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

هر چهار وزیر پیشنهادی رای می‌آورند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر پیشنهادی
عزتی: دژپسند توانایی اداره وزارت اقتصاد و حل چالش‌های اقتصادی را دارد 

 مرتضی عزتی گفت: رای مجلس به هر چهار وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی چهار وزارتخانه مهم اقتصادی ایران می‌تواند زمینه کارکرد بهتر دولت را فراهم کند .

 

استاد دانشگاه تربیت مدرس با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: ترمیم تیم اقتصادی کابینه ، یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در شرایط کنونی اقتصادی در حال رخ دادن است و لازم است دقت کافی برای ایجاد شرایط مساعد جهت فعالیت دولت فراهم شود .  

 

 او در پاسخ به این سئوال که با توجه به اهمیت وزارت امور اقتصادی و دارایی ، آیا دژپسند گزینه مناسبی برای تصدی این وزارتخانه است؟ گفت: در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی متنوع و فراوان است، انتخاب یا گزینش وزیر می تواند تاثیری به سزا در بهبود شرایط داشته باشد .

 

 او تاکید کرد: پیش از پرداختن به اینکه وضعیت آقای دژپسند چیست ؟ بهتر است به این نکته بپردازیم که وزیر امور اقتصادی و دارایی چه شرایطی باید داشته باشد، به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود لازم است  شخصی در وزارت اقتصاد مستقر شود که اولا از نظر علمی با اقتصاد آشنا باشد و هم حداقل‌هایی از علم اقتصاد بداند و هم تجربه کاری داشته باشد ، در عین حال با دولت هماهنگ باشد تا همدلی و وفاق و هماهنگی در سیاست ها ایجاد شود.

 

 او گفت: با توجه به شرایط کشور، لازم است وزیر امور اقتصادی و دارایی به دلیل مسائل خاصی که در کشور است، توانایی هماهنگی با سایر دستگاه های قضایی، امنیتی ، مجلس و ... را داشته باشد.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این میان حضور شخصی که شایبه‌های اجتماعی و عمومی در مورد فساد برایش وجود نداشته باشد ، اهمیت بالایی دارد. این موضوع کمک می‌کند تعامل با مجلس و دیگر نهادها تسهیل شود.

 

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: آقای دژپسند سالهاست که در حد معاونت وزیر و سازمان برنامه و بودجه فعالیت می کند و اتفاقا در جرگه اقتصاددانان است ، بررسی ها نشان می دهد وی بیش از بیست سال است که در حوزه اجرایی تجربه کاری دارد و این آشنایی خود قدرت تصمیم گیری را بالا می برد.

 

وی هماهنگی تیم اقتصادی کابینه را بسیار پراهمیت دانست و گفت: تجربه و سابقه کاری نشان می دهدهماهنگی لازم میان آقای دژپسند با دولت وجود دارد و هماهنگی با دولت از یک سو و هماهنگی تیم اقتصادی کابینه از سوی دیگر می تواند شرایط را بهبودی بخشد.

 

وی با تاکید بر اینکه از نظر پشتکار و جدیت ، ایشان فردی شناخته شده هستند ، گفت: در این سالها هر جایی که وی رفته است، ایستاده و کار کرده و دلسوزی سازمانی بالایی دارد.

 

او با توضیح درباره اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی از متولیان اصلی تصمیم سازی و تصمیم گیری در اقتصاد است، گفت: ما امروز در اقتصاد با چالش های بسیار زیادی روبرو هستیم و به نظر می رسد لازم است دولت و مجموعه حاکمیت به این درک برسد که چالش مهم اقتصاد چیست .

 

 عزتی اضافه کرد: توجه داشته باشید که این چالش‌ها دیگر تنها در وزارت امور اقتصادی و دارایی معنا نمی یابد بلکه کل حاکمیت با آن روبروست، رشد اقتصادی، فقر، توسعه، صادرات غیر نفتی و ... همه عرصه های چالش در اقتصاد ایران هستند. از سوی دیگر وضعیت رکود و تورم و تلاطم در بازارهای مالی نیز مستقیما به تصمیم سازی و مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی مرتبط است و بازار ارز و حوزه تولید نیز از طریق سازمان‌های مختلف به این وزارتخانه ارتباط می‌یابد.

 

 به گفته وی دولت و حاکمیت باید به این نتیجه برسد که اقتصاد اصل است و لازم است در کانون توجه قرار گیرد، در این صورت بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد چرا که در سال های گذشته همواره سیطره سیاست بر اقتصاد مشهود بود . 

 

 به گفته وی با توجه به شناختی که از فرهاد دژپسند وجود دارد وی می تواند از عهده این مهم برآید.

 

وی درباره پیش بینی آینده رای اعتماد به چهار وزیر گفت: محتمل ترین گزینه این است که مجلس با توجه به شرایط حساس کشور و اقتصاد به هر چهار وزیر که از حداقل هایی از هماهنگی فکری و اجرایی برخوردارند رای بدهد و این اتفاق می تواند زمینه ساز تصمیم سازی درست در عرصه اقتصاد باشد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------