آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

واعظی: نقش جهانگیری در دولت پررنگ و تعیین کننده است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, واعظی
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: جهانگیری نقش تعیین کننده و پررنگی در دولت دارد و نفر دوم در دولت است. 

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بحث استعفای جهانگیری مطرح نشده است، گفت: جهانگیری هم در دولت یازدهم نقش پررنگ داشته و هم اکنون در دولت دوازدهم نقش تعیین کننده ای دارد.

 

وی ادامه داد: اکنون که آمریکایی ها و برخی کشورها برای ناکارآمد جلوه دادن نظام تلاش می کنند نباید در رسانه ها به شایعات توجه کنیم زیرا آنها از این استفاده می کنند.

 

واعظی درباره رای اعتماد مجلس به گزینه های پیشنهادی 4 وزارتخانه نیز گفت: کاری که در ریاست جمهوری انجام شد، بر اساس مطالعات رییس جمهوری و مشورت هایی بود که با گروه های مختلف و کسانی که در این حوزه ها فعالیت داشتند و تلاش شد در شرایط موجود با توجه به مشکلات بهترین ها انتخاب شوند.

 

وی افزود: از زمان معرفی گزینه های پیشنهادی تا امروز جلسات متعددی با نمایندگان داشته و برنامه های خود را ارائه کرده اند و امیدوارم ابتدای هفته آینده هر چهار گزینه پیشنهادی مجلس رای اعتماد کسب کنند.

 

واعظی در پاسخ به این پرسش که مجمع تشخیص مرجع تطبیق مصوبات مجلس است و با توجه به انتقاد نایب رئیس مجلس در این زمینه موضع دولت چیست؟ گفت: سیر قانونگذاری در کشور روشن است، فکر می کنیم تفسیر سلیقه ای از فرمان مقام معظم رهبری کار درستی نیست و روی این موضوع بسیاری از حقوقدان ها انتقاد دارند و معاونت حقوقی رئیس جمهوری هم نکاتی را مطرح کرده است و این موضوعی است که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود. روشی که اخیراً پیش گرفته شده است موجب رکود در تصمیم گیری ها و معطل شدن کارها می شود.

 

وی در مورد جزئیات بسته حمایتی دولت، گفت: باید در شرایط فعلی بتوانیم از همه ابزارها برای رفع مشکلات اقتصادی طبقات محروم استفاده کنیم، در این مورد برنامه ریزی های مختلف شده است. در جلسه امروز همه ابعاد این بسته مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. امیدوار هستیم کمیته‌ای که مسئول این کار است و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئول اجرای نهایی آن است پس از انجام تمامی مراحل، جزییات آن را به اطلاع مردم برسانند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در مورد هجمه برخی رسانه ها علیه «محمد شریعتمداری» پس از انتخاب به عنوان گزینه پیشنهادی، اظهار داشت: هر کسی که مسئولیت دارد گروهی طرفدار و یا مخالف خواهد داشت. شریعتمداری یکی از وزرای قوی دولت است، در دولت اصلاحات به عنوان وزیر بازرگانی فعالیت می کرد و عملکرد روشنی داشت. در دولت یازدهم هم به عنوان معاون اجرایی منشأ خدمات بسیاری بود و در یکسال گذشته نیز با همه تلاطم ها و فشارها، کار خود در وزارت صمت را انجام داد. دولت سعی دارد در شرایط فعلی از افراد قوی و کارآمد استفاده کند.

 

واعظی در پاسخ به پرسشی در خصوص جدی بودن شایعه جدایی جهانگیری از دولت، گفت: شما با دو سوال در خصوص کناره گیری معاون اول رئیس جمهوری به دنبال اثبات چه چیزی هستید؟ گزارش آن مراسم را برای من فرستادند، قبل از مراسم آقای شریعتمداری در سخنانی درخواست کرده بود به وزرا و مدیران اختیارات بیشتری داده شود. دکتر جهانگیری در آنجا به طنز پاسخ دادند شما که از من اینقدر اختیار می خواهی من اختیار منشی دفترم را ندارم. ما که می دانیم قدرت و جایگاه آقای جهانگیری چقدر است، مطبوعات در این شرایط از سخنان جهانگیری استفاده کردند در حالی که همه می دانند ما در سخنرانی‌های خود از کلمات طنز بسیار استفاده می کنیم.

 

وی ادامه داد: آقای شریعتمداری در گذشته به هیچ وجه استعفا نداده بود، بلکه روز شنبه به دلیل جابه جایی استعفا کرده است. اینکه گفته می‌شود آخوندی شهریورماه استفاده است، درست نیست.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وعده های رئیس جمهوری مانند ورود زنان به ورزشگاه، گفت: رئیس جمهوری روی وعده های خود با مردم در دوران انتخابات و پس از آن مصمم است، در شرایطی برخی از این وعده‌ها سریع‌تر محقق می شود و برخی دیگر با موانعی مواجه می شود این به معنای عقب نشینی رئیس جمهوری نیست، بلکه به معنای آن است اگر به مانعی برخورد کردیم تلاش کنیم آن را از سر راه برداریم. به مردم عزیز هم عرض می کنم که رئیس جمهوری از قول و قرارهای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

 

واعظی در پاسخ به پرسشی در خصوص جایگاه علی ربیعی، گفت: دکتر ربیعی مقداری از وقتش آزاد شده و به ما در دفتر رئیس جمهوری کمک می کند. از وی درخواست کردیم برای ارتباط رئیس جمهوری با اقشار جامعه، دانشگاهیان، بخش خصوصی و جلساتی که رئیس جمهوری با اقتصاددانان و جامعه شناسان، مسئولیت تنظیم و هماهنگی این جلسات را برعهده گیرند. ربیعی سمتی در دولت ندارد و استاد دانشگاه است و به ما کمک می کند.

 

وی افزود: سعی داریم در برنامه‌های رئیس‌جمهوری دیدار با مردم را بگنجانیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با سپاسگزاری از تماشاگرانی که شب گذشته برای تشویق تیم فوتبال پرسپولیس نماینده فوتبال ایران مقابل السد قطر در ورزشگاه حضور داشتند، گفت: حضور مردم باعث شد که بازی دیروز جذاب برگزار شود. قطعاً با مشکلی که پرسپولیس در این دوره مواجه است و نمی تواند بازیکن جذب کند، تا اینجا کار بسیار فوق العاده انجام داده و تا فینال رسیده است. علاوه بر این از مربی فهیم این تیم باید تشکر کنیم که انصافاً خوب عمل کرده است.

 

واعظی تاکید کرد: هر تیمی از ایران که با حریفی خارجی بازی کند، طرفدارش باشیم، فرقی نمی کند چه تیمی و از چه شهرستانی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------