آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

امیری: دولت کمک می‌کند با اصلاح سی‌اف‌تی نظر شورای‌نگهبان تأمین شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,حسینعلی امیری
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان دولت در کمیسیون مربوطه مجلس حاضر می‌شوند و پیشنهادهای کارشناسی خود را برای رفع ایرادهای شورای نگهبان به مصوبه CFT مطرح می‌کنند. دولت همه سعی خود را می‌کند تا با اصلاح مصوبه در همین مرحله نظر شورای نگهبان تأمین و الحاق به CFT قانون شود.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره بازگشت لایحه CFT از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی طرح یا لایحه ای به تصویب مجلس می رسد، مصوبه به شورای نگهبان ارسال می شود، شورای نگهبان درباره مصوبه نظر می دهد و این نظر را برای مجلس می فرستد.

 

وی با بیان اینکه از نظر شورای نگهبان درباره CFT مطلع هستم و این نظر را دیدم، افزود: شورای نگهبان ۲۲ ایراد از جهت شرعی و قانون اساسی به مصوبه CFT وارد کرد بنابراین مصوبه برای تأمین نظر شورای نگهبان اکنون به مجلس برگشته است.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: مجلس قاعدتا باید براساس ایرادات شورای نگهبان به رفع آنها اقدام کند. در این صورت دو حالت پیش می آید یا شورای نگهبان نظر مجلس را می پذیرد و قانون می شود یا شورای نگهبان اصلاحات انجام شده را برای تأمین نظر خود کافی نمی داند که در این صورت مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

 

وی افزود: قطعا نمایندگان دولت در کمیسیون مربوطه مجلس حاضر می شوند و پیشنهادات و نظرات کارشناسی خود را برای رفع ایرادهای شورای نگهبان به مصوبه CFT مطرح می کنند.

 

امیری لایحه CFT را برای کشور مهم خواند و اظهار کرد: قانون شدن الحاق به CFT لازمه استانداردسازی مناسبات و ارتباطات و تعاملات سیستم بانکی ایران با سیستم موسسات مالی دیگر کشورهای جهان است. ایران به تعاملات بانکی و مالی با دیگر کشورها معتقد است بنابراین دولت همه سعی خود را می کند تا با اصلاح مصوبه در همین مرحله نظر شورای نگهبان تأمین و الحاق به CFT قانون شود.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: ایران به عنوان کشوری که بیشترین آسیب را از تروریستم دیده، در مبارزه جدی با تأمین مالی تروریسم پیشرو بوده و الحاق به این کنوانسیون در راستای سیاست های کلی نظام برای مبارزه با تروریسم محسوب می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------