آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

خادمی : دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت می‌خواهد/ برخی از کسانیکه برای کشور ارزآوری کردند، امروز خانه‌نشین شده‌اند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , خادمی
یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت را می‌خواهد، کسانی که آبرویشان را برای نظام بگذارند و زندان هم بروند، این افراد در وهله اول مورد دشمنی و تحریم های آمریکا قرار می‌گیرند.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره تحریم‌ها و معافیت هشت کشور از تحریم نفت ایران گفت: آمریکا دلش می‌خواهد تحریم‌ها را سفت و سخت‌تر بگیرد و صادرات نفت ما را متوقف کند اما  چیزی که می‌گوید با آن چیزی که اجرایی می‌کند، متفاوت است.

 

این عضو کمیسیون انرژی با بیان این‌که آمریکا در تشدید تحریم‌ها منافع کشورهای دیگر را در نظر نمی‌گیرد، عنوان کرد: ما یک‌سری خریداران سنتی داریم که به راحتی نفت‌مان را می‌خرند و مراوده دارند؛ ایالات متحده باید آن‌ها را راضی کند که گمان نمی‌کنم این کار با سهولت صورت بپذیرد.

 

وی ادامه داد: خریدان نفت کشورمان قطعا به راحتی قانع نمی‌شوند و تاجایی که امکان دارد، مقاومت می‌کنند و از آمریکا فرصت می‌گیرند زیرا حاضر نیستند ارتباط خود با کشور مطمئنی که نفت‌شان را از او تهیه می‌کنند قطع کنند و منظر بمانند و ببینند کدام کشور نفت را با چه قیمتی به آن‌ها می‌فروشد.

 

نماینده مردم ایذه تاکید کرد: کشورهایی که نفت ما را خریداری می‌کنند، قصدشان مخالفت با ترامپ است اما این امر بستگی به اصرار آمریکا و شرایط بازار نفت دارد.

 

وی افزود: همیشه بین هدف‌گذاری و نتیجه نهایی تفاوت بسیاری وجود دارد، آمریکا به خوبی می‌داند که نمی‌تواند صادرات ما را به صفر برساند اما می‌تواند بر بخشی از آن تاثیر بگذارد.

 

خادمی با بیان این‌که به صفر رساندن صادرات نفت ایران کار سختی است و راحت نیست، گفت: اگر کشورهای تولیدکننده نفت مثل عربستان و امارات نفت خود را افزایش دهند و کشورهایی هم که نفت ما را خریداری می‌کنند با آن‌ها همکاری کنند قطعا به ما ضربه وارد خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جایگزین کردن کشورهایی مانند امارات و عربستان از سوی خریداران نفت به جای ما یعنی همراه شدن آنان با آمریکا و ضربه زدن به ما. باید به خریداران هشدار دهیم که این کار نکنند و حواس‌شان به امنیت نفت‌شان باشد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفتار خریداران نفت کشورمان بستگی به رفتار ما دارد؛‌ به هر حال ایالات متحده در تلاش است که از صادرات نفت ما جلوگیری کند و مشاهده هم می‌کنید کشتیرانی و بیمه را تحریم می‌کند. 

 

وی ادامه داد: هنگامی که کشتی‌ها بیمه نداشته باشند و نتوانیم ارز فروش از نفت را به دست بیاوریم یعنی ضربه اساسی؛‌ این رفتارها از سوی ایالات متحده یک جدال اساسی است او تلاش می‌کند جلوی فروش نفت ما را بگیرد و از این طرف هم ما تلاش می‌کنیم که نفت‌مان را بفروشیم.

 

خادمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در همین جدال اساسی چه باید کرد تا ما شاهد حضور بابک زنجانی‌ها و مافیا در بازار نفت نباشیم، اظهار داشت: مگر در بانک‌های ما اختلاس صورت نگرفته است؟ آیا ما در بانک‌ها را می‌بندیم که اختلاس به وجود نیاید؟ باید نظارت وجود داشته باشد تا مشکلات کمتر شود

 

وی تاکید کرد: دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت را می‌خواهد، کسانی که آبرویشان را برای نظام بگذارند و زندان هم بروند، این افراد در وهله اول مورد دشمنی و تحریم های آمریکا قرار می‌گیرند.

 

نماینده مردم باغملک ادامه داد: متاسفانه کسانی که تحریم را دور زدند، در حال حاضر هم در داخل کشور مجبور به بازنشستگی، بازخرید، خانه‌نشینی شدند و یا کنار گذاشته شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کردند: امروز کسانی که علیه آمریکا شعار دادند و از دیوار سفارت این کشور بالا رفتند، تحریم نیستند که هیچ بچه‌هایشان در این کشور زندگی می‌کنند و ایالات متحده به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کند؟

 

وی ادامه داد: داستان این است؛ برخی از کسانی که تحریم‌ها دور زدند و برای کشور ارزآوری کردند امروز خانه‌نشین و بازنشسته شدند و مورد ظلم قرار گرفته‌اند، کاری به بابک زنجانی ندارم مقصودم دلسوزانی است که با جان و دل برای کشور کار کردند.

 

این عضو کمیسیون انرژی افزود: در حوزه نفت نگاه کنید چند نفر از کسانی که تحریم‌ها را دور زدند امروز از کار بیکار شده‌اند و یا به عنوان کارشناس و مشاور به بخش‌های دیگر فرستاده شده‌اند؟ خیلی‌ها امروز در شک و تردید به سر می‌برند که اگر تحریم‌ها را دور بزنیم آیا در داخل کشور هم تحریم خواهیم شد؟ 

 

وی تاکید کرد: اینکه امروز با آبروی کسانی بازی کنیم که همه چیزشان را برای کشور گذاشتند، درست نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------