آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

واعظی : اظهارات ظریف در مورد پولشویی، موضع دولت است/ نمی‌توانم سخنگوی دولت باشم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , واعظی
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: وزیر خارجه به درستی در مورد پولشویی مواضع خود را اعلام کرده باید با این کار مخالفت کنیم . اقای ظریف هیچ نهادی را متهم نکرده با پولشویی در ایران مخالفت کرده می‌گوید اجازه دهید این پولشویی راه خود را باز کند. 

به گزارش  ایلنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های آمریکا و ادعای مقام‌های این کشور درباره مستثنی شدن عذا و دارو در این تحریم‌ها گفت: دادگاه لاهه درباره مواد غذایی و دارو به عنوان کالاهای بشردوستانه نگاه می‌کند اما می‌بینیم که آمریکایی‌ها در این باره مانع تراشی می‌کنند. تمهیداتی که اتخاذ کردیم باعث شده این مانع‌تراشی‌ها کم‌اثر شود اما برای مشخص شدن عمق خصومت‌ها نگاه این دولت نسبت به آمریکا این است که فکر می‌کنیم سیاست ما باید به گونه‌ای باشد که آمریکا بیشتر در انزوا قرار گیرد و این تلاش را ادامه می‌دهیم.

 

وی درباره معرفی سخنگوی دولت گفت: بالاخره طبق روال مصوبات دولت را اقای حاجی میرزایی می‌گویند که باید این روند ادامه پیدا کند چه مکتوب و چه در مصاحبه. در این مورد هم خبرنگاران و هم مردم بهتر توجیه می‌شوند و این کار استمرار دارد.

 

واعظی در مورد حضور خودش به عنوان سخنگوی دولت گفت: در مورد سخنگو من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. سخنگو نباید اینطور باشد که هرچیز را جواب بدهد ما هم برای سوال خبرنگار ارزش قائلیم هم مردم که باید اطلاعات دقیق به دستشان برسد برای همین هم سخنگو باید کسی باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره هجمه‌ها به ظریف گفت: کسانی که نوار صحبت ظریف را شنیدند فهمیدند که موضع او درست است این موضع ظریف نیست بلکه دولت است. دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است. بحث ظریف مبارزه با فساد و پولشویی است ما همواره با اینکه مواد مخدر وارد کشور شود، مخالفیم برای اینکه این مواد برای پولش به کشور می‌آید. ما با قاچاق و اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالفیم چون این کار برای پولش انجام می‌شود.

 

وی افزود: وزیر خارجه به درستی در این مورد مواضع خود را اعلام کرده باید با این کار مخالفت کنیم . اقای ظریف هیچ نهادی را متهم نکرده با پولشویی در ایران مخالفت کرده می‌گوید اجازه دهید این پولشویی راه خود را باز کند. متاسفم که نسبت به موضع درست ظریف به دلیل خصومت عده‌ای با برخی اقدامات ظریف این طور هجمه کردند نباید با خدمتگزاران اینطور برخورد کنیم اینکه شروع کنند هر حرفی می‌خواهند به خدمتگزاران بگویند قابل قبول نیست.

 

واعظی تاکید کرد: از زمانی که مقداری بنزین و گازوئیل در کشورهای اطراف بالا رفت و نرخ ارز افزایش پیدا کرد شاهد هستیم که قاچاق سوخت با گستردگی انجام می‌شود و رقم بالا می‌رود یکی از راه‌هایی که بتوانیم این مساله را کنترل کنیم این است که باید کارت داشته باشیم برای همین تصمیم گرفتیم این کارت به هر روشی که بتوانیم معلوم شود هر خودرویی چقدر استفاده می‌کند، داده شود به ویژه در استان‌های مرزی در این مورد باید دقت بیشتری شود.

 

وی با اشاره به اجریا قانون منبه بکارگیری بازنشستگان گفت: تا ساعت 24 امشب که قانون اجازه داده است از خدمت این دوستان استفاده کنیم. برای بازنشستگان نهاد ریاست‌جمهوری یا سرپرست می‌گذاریم یا فرد جدیدی را منصوب می‌کنیم.

 

واعظی با اشاره به اینکه ما برای هیچ کدام از بازنشستگان در ریاست‌جمهوری اجازه برای ادامه کار نگرفته‌ایم، گفت: خود من هم  نه اعاده خدمت شده‌ام و نه بازنشسته هستم.

 

وی خاطرنشان کرد: آقای حاجی میرزایی بازنشسته نیست، اما تخت‌روانچی اوایل دولت اقای احمدی نژاد به دلیل اینکه نمی‌خواست با آن دولت کار کند زود بازنشسته شد اما آقای ظریف وی را دوباره به کار گرفت و اقای روانچی اعاده به کار شد. قانون در ارتباط با تخت‌روانچی مشکلی ندارد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره انتصاب کرباسیان در شرکت ملی نفت ایران توسط وزیر نفت بیان کرد: شرکت نفت جای بسیار مهمی است و همواره نظر نظام این بوده است که فرد توانمند در این شرکت کار کند، زیرا در حال حاضر شرایط بسیار سخت و پیچیده بوده و باید نفت را صادر کنیم.  وزیر نفت برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است. کرباسیان در دوره وزارت اقتصاد و گمرک عملکرد بسیار خوبی داشته است و نظر رئیس‌جمهور و دولت و حتی من شنیده‌ام نظر دفتر رهبری این است که اگر کسی برای کشور زحمت بکشد و صادقانه کار کند باید حکومت و دولت قدردان وی باشد.

 

واعظی در پاسخ به این پرسش که زنگنه از چه کسی برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است گفت: از رهبری اذن گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------