آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

رئیس جمهوری خواستار رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , رئیس جمهور
رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه بر رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه تاکید کرد. 

به گزارش  ایرنا؛ تماس تلفنی دکتر روحانی با هوشنگ بازوند در جریان برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین برقرار شد.

 

رئیس جمهوری در این تماس تلفنی بر رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تاکید کرد و خواستار پیگیری بحث اسکان موقت و رفع مشکلات مردم این مناطق شد.

دکتر روحانی از صبر و شکیبایی مردم حادثه دیده تقدیر کرد و گفت که مسئولان پیگیر حل مشکلات سریع زلزله زدگان هستند.

استاندار کرمانشاه نیز در این گفت و گو آخرین آمار مصدومان را با توجه به وسعت و قدرت این زمین لرزه 729 تن اعلام کرد که 700 تن به صوت سرپایی مداوا شدند و 18 نفر نیز اکنون در بیمارستان ها بستری می باشند.

 

به گفته بازوند، 13 اکیپ در مناطق زلزله زده اکنون مشغول ارزیابی میزان خسارات وارده هستند.

 

وی با بیان اینکه در این حادثه فوتی نداشتیم، گفت: شب گذشته زلزله زدگان در برخی روستاها و شهرها در چادرهای شخصی و مسافرتی و خودروها به سر بردند.

او گفت: امروز در ستاد بحران استان بحث اسکان موقت زلزله زدگان با توزیع چادر در بین آنها رفع می شود.

 

استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه این تماس تلفنی گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تصمیم گیری شد که یک بسته مواد غذایی 72 ساعته در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد.

بازوند افزود: تمام برق مناطق زلزله زده اکنون وصل است و آب و گاز نیز مشکلی ندارند.

 

او تصریح کرد که 31 روستای مناطق زلزله دارای کدورت آب است که تعدادی تانکرهای آبرسانی برای تامین آب این مناطق به منطقه اعزام شده اند.

 

ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

 

به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

 

این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.

 

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون 161 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

 

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

 

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------