آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

بیانیه اصلاح طلبان: با ارعاب و تهدید صاحبان قدرت و ثروت، نمی توان واقعیت های تلخ اقتصادی ایران را کتمان کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اصلاح طلبان
جبهه اصلاح طلبان ایران در بیانیه ای با حمایت از وزیر امور خارجه تاکید کردند: با ارعاب و تهدید صاحبان قدرت و ثروت در کشور، نمی توان واقعیت های تلخ موجود در حوزه اقتصادی ایران را کتمان کرد. 

در بخشی از بیانیه این تشکل سیاسی آمده است: دکتر ظریف به عنوان سکاندار دستگاه دیپلماسی کشور و وزیر امور خارجه دولت، یکی از فعال ترین اعضای دولت های یازدهم و دوازدهم است که تمامی توان خود را جهت برون رفت ایران از مشکلات موجود به کار گرفت.

 

جبهه اصلاح طلبان ایران افزود: پرواضح است که وی از سوی انحصار طلبان و جنگ سالاران داخلی وخارجی مورد حمله فراوان قرار گرفت تا جایی که در دشوارترین شرایط کشور و در زمان اجماع دشمنان ایران زمین علیه منافع ملی کشور، طرح استیضاح وزیر امور خارجه به جهت اذعان بر وجود پولشویی در کشور تقدیم مجلس شد، واقعیتی که از سوی تمامی دلسوزان و فعالان سیاسی و اقتصادی و نهادهای اقتصادی بین الملی مورد تایید و تاکید قرار گرفته است.

 

در این بیانیه جبهه اصلاح طلبان ایران خاطرنشان کرد: اگرچه برخی نمایندگان مجلس در خانه ملت و مسئولان دستگاه قضایی، وجود رانت و پولشویی در کشور را از اساس تکذیب کرده اند اما تشکیل پرونده های متعدد مالی عظیم درخصوص تخلفات نجومی در دستگاه قضا مبنی بر تخلفات مالی منسوبان دولت کریمه احمدی نژاد، بویژه تخلفات باند بابک زنجانی، تاراج بانک های خصوصی وابسته به نهادهای خاص و پرداخت کسری مالی این موسسات از بیت المال، پولشویی هزاران میلیاردی موسسه ثامن، تخصیص ارزهای دولتی به افراد و نهادهای به برخی سازمان های وابسته به جریان قدرت و ثروت و فروش آن در بازار آزاد و واردات کالاهای لوکس و غیرضروری، تماما ازمصادیق قانونی وعینی وجود فساد، رانت خواری و پولشویی درکشور است.

 

در این بیانیه تاکید شده است: لذا احزاب جبهه اصلاح طلبان ایران با توجه به واقعیت های موجود کشور، حمایت قاطع خود را از مواضع اخیر دکتر ظریف اعلام کردند و از تمامی نمایندگان مردمی و آزاده در خانه ملت تقاضا کردند تا ضمن تداوم حمایت خود از وزیر امور خارجه کشور، از این فرصت بوجود آمده جهت بیان واقعیت های تلخ اقتصادی کشور در جلسه علنی استیضاح دکتر ظریف، نهایت استفاده راجهت تنویر افکارعمومی بعمل آورند.

 

طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور روز سه شنبه ششم آذرماه ۹۷ تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد که یکی از محورهای آن درباره «اظهارات و اتخاذ مواضع ناصواب از جمله اتهام پولشویی به جمهوری اسلامی ایران» است.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی طراح این استیضاح است و در میان ۲۴ نماینده امضاء کننده طرح استیضاح نام هایی چون نادر قاضی پور، سید ناصر موسوی لارگانی، نصرالله پژمانفر و امیر خجسته دیده می شود.

 

 

شفقنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------