آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مجتهدزاده وکیل دادگستری: شهروندان می توانند از برخوردهای غیرقانونی گشت ارشاد، شکایت کنند/ بازگشت گشت ارشاد دوقطبی کردن جامعه است

مجتهدزاده وکیل دادگستری درباره بازگشت «گشت ارشاد» و برخوردهای صورت گرفته با زنان و دختران در خیابان به دیده بان ایران گفت: مطمئن باشید طرح…

نماینده تهران: استیضاح ظریف، تضعیف قدرت دیپلماسی کشور است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نماینده تهران
رویکردها قائم به ظریف نیست؛ منهای ظریف اگر کسی هم به عنوان وزیر بیاید، باید همین رویکردها را ادامه دهد. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تلاش برای استیضاح ظریف، تضعیف قدرت دیپلماسی کشور در صحنه بین المللی و پایین آوردن اعتماد به نفس او و تیمش در خط مقدم مبارزه است.

 

محمد علی وکیلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره ارائه طرح استیضاح ظریف وزیر امور خارجه به هیات رییسه مجلس، اظهار داشت: در چنین شرایطی که ما در تنگنای ماندن و یا رفتن در برجام هستیم، باید تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای تصمیمات مقتدر لحظه ای و آنی، نشاط و اعتماد به نفس لازم را داشته باشد.

 

وی با بیان این که این نوع رفتار با وزیر امور خارجه به هیچ وجه در مسیر منافع ملی کشور نیست، تاکید کرد: این اقدام اعتماد تیم دیپلماسی را کاهش می دهد و نشان می دهد و بر این اساس احتمال دارد حرف آنها را در میدان دیپلماسی جدی نگیرند.

 

نماینده مردم تهران یادآور شد: استیضاح به لحاظ حقوقی حق نمایندگان مجلس است، اما با استیضاح چه چیزی تاکنون حل شده یا با استیضاح کدام نتیجه را گرفته ایم که با این استیضاح نتیجه بگیریم.

 

وکیلی افزود: اگر استیضاح کنندگان به رویکردها اعتراض دارند، تیم دیپلماسی مجری رویکردها است و ظریف و تیم وی در وزارت امور خارجه تعیین کننده رویکردها نیستند.

 

وی با اشاره به این که رویکردها و سیاست های خارجی برآینده تصمیم کلیت نظام است، تاکید کرد: رویکردها قائم به ظریف نیست؛ منهای ظریف اگر کسی هم به عنوان وزیر بیاید، باید همین رویکردها را ادامه دهد.

 

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: اگر مشکل این افراد با شخص ظریف است، باید بدانند تضعیف آقای ظریف و تیم وی در این شرایط، تضعیف قدرت دیپلماسی کشور در صحنه بین المللی و پایین آوردن اعتماد به نفس این سربازان در خط مقدم مبارزه است و کسی با سربازان خط مقدم خود چنین برخوردی را نخواهد داشت.

 

به گزارش ایرنا، طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه گذشته با 24 امضا و در 11 محور تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------