آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

دلواپس ها پس از لاریجانی و ظریف سراغ چه کسی می روند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , لاریجانی
یوسفیان ملا: درباره رییس مجلس چیزی به نام استیضاح وجود نداشت 

عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: یک عده به اشتباه موضوعی را به عنوان استیضاح مطرح کردند درحالی که استیضاح یعنی کسی از کار برکنار می شود مانند وزرا در حالی که بر اساس ماده 26 قانون آئین نامه اصلا چنین روالی درباره هیات رئیسه وجود ندارد.

 

به گزارش خبرآنلاین هفته پیش بود که حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس به میان خبرنگاران آمد و از جمع آوری امضا برای استیضاح علی لاریجانی خبر داد. هر چند این موضوع یک بار دیگر در مجلس هفتم و برای حدادعادل رخ داده بود اما به لحاظ طرح موضوع و استفاده از اصطلاح استیضاح در نوع خود منحصر به فرد بود.  هر چند برخی از امضاکنندگان این طرح معتقد بودند دلیلشان کمک به لاریجانی بوده است اما از آنجایی که اغلب امضا کنندگان این طرح نمایندگان موسوم به جبهه پایداری بودند شائبه سیاسی بودنش غالب شد.

 

عزت‌الله یوسفیان ملا از اعضای کمیسیون آئین نامه درباره وضعیت طرح استیضاح لاریجانی به خبرآنلاین گفت: یک عده به اشتباه این موضوع را به عنوان استیضاح مطرح کردند درحالی که استیضاح یعنی کسی از کار برکنار می شود مانند وزرا.

 

او با بیان اینکه آنچه از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شد اصلا چنین روالی ندارد گفت: ماده 26 قانون آئین نامه داخلی عنوان می کند اگر 25 نفر از نمایندگان نسبت به هریک از اعضای هیات رئیسه و نه تنها رئیس، اعتراضی داشته باشند آن را به کمیسیون آئین نامه می دهند که در آن کمیسیون نیز با حضور روسای کمیسیون ها یک هیات چند نفره تشکیل می شود تا مسئله را بررسی کنند و در نهایت نظر می دهند و سپس به صحن می آید.

 

او ادامه داد: حتی اگر چنین طرحی در صحن مطرح شود باز روال آن با استیضاحی که یک مخالف و یک موافق در آن حرف بزند فرق دارد.

 

یوسفیان ملادر پایان گفت: البته این طرح به علت آنکه حد نصاب 25 امضا را نداشت  منتفی و بایگانی شد.

 

دلواپس ها که این روزها اسب مخالف خوانی خود را بیش از گذشته زین کرده اند و توان کشور را به جای اینکه مصروف حل مشکلات کشور شود مشغول حواشی کرده اند در این موضوع هم تیرشان به سنگ خورد و  در موضوع استیضاح سردار دیپلماسی کشور هم راه به جایی نخواهند برد لذا باید منتظر اقدام بعدی این گروه مخالف خوان کشور بود تا ببینیم این بار کدام بخش کشور را نشانه می روند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------