آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

استیضاح ظریف منتفی شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,استیضاح ظریف
با پس گرفتن برخی امضاهای استیضاح ظریف، این استیضاح از حد نصاب افتاد و عملا منتفی شد. ظریف امروز درباره حضورش در جلسه کمیسیون امنیت ملی و تصمیم نمایندگان گفته بود: اگر تصمیم گرفتند که استیضاح را ادامه دهند، حتما در خدمت شان خواهم بود و اگر تصمیم گرفتند که آن را منتفی کنند باز هم به تصمیم آنها احترام خواهم گذاشت. 

با پس گرفتن برخی امضاهای استیضاح ظریف، این استیضاح از حد نصاب افتاد و عملا منتفی شد.

 

به گزارش انتخاب ، علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس از کاهش امضاهای استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه خبر داد و گفت امضاهای این استیضاح از حد نصاب افتاد و دیگر قابل طرح در مجلس نیست.

 

به گفته رحیمی که با اعتماد گفت و گو می کرد، تعداد امضاها به 9 امضا رسیده است.

 

ظریف امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره جلسه بررسی استیضاحش در کمیسیون امنیت ملی و قانع شدن استیضاح کنندگان گفت: من اطلاع ندارم، موضوع مربوط به نمایندگان محترم است، خود آنها تصمیم خواهند گرفت و ما هم در اختیار نمایندگان هستیم.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: اگر تصمیم گرفتند که استیضاح را ادامه دهند، حتما در خدمت شان خواهم بود و اگر تصمیم گرفتند که آن را منتفی کنند باز هم به تصمیم آنها احترام خواهم گذاشت.

 

وی یادآور شد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی نمایندگان گروه استیضاح کنندگان درخواست کردند که ادامه کار به بعد از تعطیلات مجلس موکول شود، ما هم پذیرفتیم، گرچه بعضی از دوستان می گفتند که خوب است همین امروز تمام شود.

 

گفتنی است؛ استیضاح ظریف پس از دو هفته هجمه بی وقفه نمایندگان جبهه پایداری در مجلس به او کلید خورده بود.

 

این استیضاح ۲۴ امضا و ۱۱ محور داشت. ماجرا به اظهارات محمدجواد ظریف در ۲۰ آبان ۹۷ بازمی‌گردد. او گفته بود: پولشویی در کشور یک واقعیت است و ‏هشدار داده بود که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است‎. ‎‏ ظریف تصریح ‏کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی ‏نسبت دهم؛ اما جا‌هایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صد‌ها میلیارد هزینه تبلیغات و ‏فضاسازی کنند... با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار ‏میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند.» ‏

 

این اظهارات با حملات تند و کم سابقه اصولگرایان تندرو مواجه شد. دامنه این حملات، از کیهان و رسانه‌های اصولگرا تا جبهه ‏پایداری و نمایندگان تندروتر در مجلس را در بر می‌گرفت. ‏

 

ظریف روز ۲۸ آبان در گفت و گویی دیگر در واکنش به اظهارات منتقدان و درخواست مستندات از وی گفت: کسانی که به من ‏ایراد گرفتند، به نظام اتهام زدند و مستندات سخنانم در دسترس عموم است‎. ‎‏ او گفت: من کاملا مشخص صحبت کردم، اما برخی ‏دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند‎. ‎‏ وی تصریح کرد: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد؛ درخواست ‏می‌کنم افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند‎.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------