آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مطهری : برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند گاهی«کف گرگی» لازم است/ بخشی از حکومت کارهایی کرد که برجام به سرانجام نرسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مطهری
نماینده تهران گفت: درباره حصر در مجلس نهم داد و فریاد کردند و ابوترابی نطق مرا قطع کرد و من گفتم نطقم باید تمام شود و یکی کت من را می‌کشید و من او را هل می‌دادم پنج متر آنور تر می‌رفت. بعد گفتند کف گرگی زده البته گاهی کف گرگی هم برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند لازم است. 

به گزارش ایلنا، علی مطهری ضمن تبریک روز دانشجو گفت: چرا ما روز دانشجو را بزرگ می‌دانیم؟ علت این است که حرکت بزرگی رخ داده و دانشجویان در مخالفت ورود نیکسون به کشور تظاهرات می‌کنند و سه تن از دانشجویان به شهادت می‌رسند. در فضای خفقان نوری در ظلمت ظهور می‌کند. بالاخره این روز را روز دانشجو نام نهادند و رسالتی برای او در نظر گرفتند.

 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما آرمان‌هایی داشته و هدف آن پیاده شدن اسلام در کشور و گسترش در دنیا بوده است. آزادی و استقلال از این آرمان‌ها است. اخلاق و معنویت هم از اهداف ما بوده است چه از طرف امام راحل و چه از طرف یاران او که این را اهمیت می‌دانستند.

 

نماینده تهران با بیان اینکه شهید مطهری گفتند که اگر انقلاب به عدالت اجتماعی توجه نکند شکست می‌خورد، گفت: ایشان دو روز بعد از انقلاب از شکست انقلاب سخن می‌گوید که یعنی اینطور نیست که ما هرکاری که کنیم انقلاب ما پابرجا خواهد ماند. خدا حال هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن قوم حال خود را عوض کند.

 

نایب رییس مجلس با اشاره به بخشی از تاریخ صدر اسلام گفت: خدا می‌گوید از کافران نترسید از من بترسید مگر خدا موجودی ترسناک است که از او بترسیم؟ منظور این است که از قوانین و عدالت من بترسید. برای هر انقلاب و تحولی این یک قانون کلی است.

 

وی با اشاره به بحث آزادی گفت: در بین رهبران انقلاب اسلامی کسی به اندازه شهید مطهری به آزادی تاکید نکرده است. ایشان آزادی تفکر و آزادی بیان را مورد تاکید قرار داده است. از اسلام به یک طریق می‌توان دفاع کرد و آن هم آزادی دادن به مخالفان است و بعد هم پاسخ صریح دادن به سوالات آنان.

 

مطهری ادامه داد: ایشان می‌گفت من پیشنهاد داده بودم که کرسی مارکسیست شناسی ایجاد کنیم تا بیان آزاد باشد. ایشان می‌گوید در جمهوری اسلامی احزاب غیراسلامی هم آزاد هستند که در قانون اساسی ما چنین چیزی نیست اما نظر ایشان این بوده است. فقط می‌گوید که مردم را فریب ندهید.

 

وی گفت: ایشان می‌فرماید اگر کسی با عقل و تحلیل به این نتیجه برسد که خدا و قرآن و دینی در کار نیست می‌گوید چنین کسی روز قیامت معضب نیست چون در جست‌و‌جوی حقیقت بوده است هرچند که بهشتی هم نخواهد بود. این خیلی مهم است یعنی این مقدار برای آزادی تفکر قابل شدن خیلی مهم است.

 

نماینده تهران با اشاره به استقلال فرهنگی گفت: شهید مطهری می‌گوید انقلاب اسلامی می‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد. شاید مستقل‌ترین کشور از نطر سیاسی ایران است. از این نظر که ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم اقتصادمان هم مستقل است البته شاید مدیریت آن نقص داشته باشد اما استقلال وجود دارد.

 

مطهری خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی هم گرایش‌های غربی وجود دارد اما قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. مساله خو باوری فرهنگی همان استقلال فرهنگی است. در گذشته ارباب و رعیتی وجود داشته است و انسان‌ها دو گونه بوده‌اند یکی آقا و دیگری برده که در شرق و غرب وجود داشته است. بین ملت‌ها و کشورها هم مساله آقایی و بردگی وجود داشته و امروز هم وجود دارد. در دوره استعمار این خیلی مشهود بود.

 

وی تاکید کرد: استعمار امروز به شکل دیگری درآمده در گذشته آشکار و امروز پنهان است. استعمار در هر سه نوع سیاسی و فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و استعمار فرهنگی بی‌شک از همه خطرناک‌تر است. شهید مطهری می‌گوید استعمار سیاسی و اقتصادی آنگاه توفیق می‌یابد که استعمار فرهنگی کرده باشند. در استعمار فرهنگی شخصیت فکری ملت را می‌گیرند و نسبت به داشته‌های خود بدبین می‌کنند و حالت تجددزدگی را به وجود می‌آورند به نحوی که شیفته فرهنگ بیرونی شوند.

 

نماینده تهران ادامه داد: در مساله علوم هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که فلان علم از آن ماست. این نتیجه تلاش بشریت است همانطور که علوم تجربی در شرق بوده و غربی‌ها گرفته و آن را عمق دادند اما درباره مکتب هر ملتی می‌تواند بگوید من ایدئولوژی برتر را دارم هر ملتی که زیر بار مکتب دیگران نرود می‌تواند زنده باشد و  درغیر این صورت دچار بردگی خواهند شد و این بلایی بود که می‌خواستند این کار را بکنند که می‌گفتند باید به ایران قبل از اسلام برگردیم در حالی که ایرانی‌ها اسلام را پذیرفتند و ایرانی‌ها ظرف دویست سال مسلمان شدند نه اینکه با حمله اعراب طی دو سه روز این اتفاق افتاده باشد. آن‌ها به ایرانی‌ها آزادی می‌دادند که اسلام می‌خواهید یا مکتب قبلی خود را می‌خواهید که ایرانی‌ها هم چون حقیقت‌جو بودند اسلام را انتخاب کردند در مقایسه با مکتب های ایرانی. همانطور که می‌دانید آتش‌کده ها هم تا سال‌ها باز بود و امروز هم هست.

 

وی با اشاره به دیگر روشن‌فکری‌های ادعایی که وجود داشت، گفت: شهید مطهری در مقابل این‌ها ایستاد مثلا می‌خواستند منطق دیالکتیک را بر اسلام منطبق کنند. آن‌ها می‌خواستند اعلام کنند که زیربنای اسلام اقتصاد است و می‌خواستند همه چیز را با مارکسیست منطبق کنند. گروه فرقان هم می‌خواستند عصای موسی و شکافتن دریا و فرشته و...  را به شکل مادی توجیه کنند غافل از اینکه اگر این طور باشد چه نیازی به دین است. دین می‌خواهد بگوید امور غیبی و فراتر از این جهان مادی هم وجود دارد.

 

مطهری با اشاره به اینکه این جزوات قبلا پخش می‌شد و دانشجویان این متون را به یکدیگر می‌دادند و نگرانی شهید مطهری هم همین بود که از طریق تفسیر قرآن دارند فکر جوانان را به سمت مارکسیست می‌برند که بالاخره هم شهید مطهری به دست همین گروه شهید شد، گفت: استسباع فرهنگی از  استعمار فرهنگی خطرناک‌تر است. استسباع فرهنگی زمانی است که ملتی آنچنان فرهنگ بیگانه را جذب می‌کند که می‌گویند استسباع رخ داده است. آن ملتی که هویت دارد و خودباخته نیست مثل انسانی است که اعتماد به نفس دارد. آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم شکست خوردند و ظرف چند سال کشورشان را ساختند و امروز از برترین کشورها هستند آنها می‌گویند ما در جنگ همه چیزمان را باختیم جز شخصیت خودمان را. موسیلینی می‌گوید ما باید آهن داشته باشیم تا نبازیم و اقبال لاهوری می‌گوید ما باید آهن باشیم تا شکست نخوریم.

 

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید مردم موافق بنزین دو نرخی هستند آیا تا حالا شده به فکر مردم باشید و به فکر مصالح کشور نباشید. این همه روز از حصر گذشته ولی چه کرده‌اید، گفت: قیمت بنزین در پاسخ به سوال دانشجویی بود که پرسیده بود که من گفتم برای مقابله برای قاچاق سوخت این یک راه است که دو نرخی یا سه نرخی شود. این موضوع باید حل شود قیمت بنزین در ایران و دیگر کشورها خیلی فرق دارد. بعدا ممکن است مشکلی ایجاد شود ما در واقع نباید مسافرکش داشته باشیم ما باید تاکسی داشته باشیم اما به دلیل نابسامانی‌ها وجود دارد. برخی از قول من نوشته بودند که بنده با افزایش نرخ بنزین موافقم در صورتی که من برای جلوگیری از قاچاق سوخت این را پیشنهاد دادم. مردم هم آگاه هستند و فقط نباید تیترها را بخوانند باید متن خبر را بخوانند این تیترها گاهی شیطنت آمیز است.

 

وی افزود: یارانه هم باید اصلاح شود و باید به صورت غیرنقدی پرداخت شود اما کسی وارد نمی‌شود. شهید مطهری می‌فرمود مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف مردم مبارزه کند.

 

مطهری در پاسخ به این سوال که شما در تلویزیون گفتید اقدامات یکسری افراد باعث شده آمریکا از برجام خارج شود. من می‌خواهم بدانم چرا شما حرکت موشکی ما را بد می‌دانید در صورتی که حتی آژانس آن را قبول دارد و فقط آمریکا قبول ندارد، گفت: آنچه که من گفتم این است که من گفتم بعد از برجام بخشی از حکومت ما با اقدامات مختلف می‌خواستند آمریکا از برجام خارج شود و هدف آنان یا سیاسی بود یا می‌ترسیدند که به نفع جناح مقابلشان تمام شود و کارهایی کردند که برجام به سرانجام نرسد. در اینکه ما باید صنعت موشکی را توسعه دهیم شکی نیست اما باید به موقع و در جای خودش استفاده کنیم متل هولوکاست که مطرح کردیم که اسرائیل دنیا را پشت سر خودش قرار داد و دنیا را علیه ما بسیج کردند. من گفتم بخشی از حکومت مایل نبود که برجام انجام شود و من گفتم اگر ما به برجام پایبند بودیم ترامپ هم به سادگی خارج نمی‌شد. صحبت من این بود که سیاست خارجی را وزارت خارجه و دولت و سران نظام مشخص می کند نه یک مقام نظامی.

 

در ادامه دانشجویی پرسید که بعد از گذشت چهل سال آیا این برخوردها با جوانان در مورد حجاب نتیجه‌ای داشته است، مطهری گفت: حرف من این بوده که نظارت فرهنگی باید باشد که یکی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر عمل به قانون است. روی مسائلی مثل حجاب باید نظارتی باشد و معنی ندارد که ما بگوییم هرکس هرطور می‌خواهد بیرون بیاید در همه دنیا هم همین است و شاید نظارت ما بیشتر باشد که این مهم است.

 

مطهری در مجموعه پرسش‌هایی که یک دانشجو درباره فرزندان مسئولان که خارج از کشور هستند، شفافیت آرا و اف ای تی اف و برجام و مجلس فرمایشی و..... از او پرسید، گفت: شفافیت آرا به طور کلی خوب است و من شخصا برای خود مشکلی ندارم اما برای بسیاری از نمایندگان احساس نگرانی می‌کنم چون نمانیده‌ها رایی می‌دهند و در حوزه انتخابیه به ماشین و دفتر و... آنها حمله می‌کنند. شما ضمانت دهید که این اتفاقات نمی‌افتد حرفی نیست.

 

وی افزود: درباره اف ای تی اف هم دو لایحه اش در زمان آقای احمدی‌نژاد به مجلس آمد همه این‌ها به نفع کشور است و ترکمنچای نیست و ما از این جهت نباید برای مردم مشکل درست کنیم.

 

مطهری با اشاره به اینکه حقوق نجومی برای نماینده نداریم، گفت: حقوق نماینده پنج و نیم میلیون تومان است و مبلغی هم برای دفتر خود دریافت می‌کنند.

 

نماینده تهران درباره ادعای فرمایشی بودن مجلس و تصویب بیست دقیقه‌ای برجام در آن گفت: برجام ظرف سه ماه در مجلس تصویب شده و در این توافقات مجلس باید بگوید آری یا نه. کجای این مجلس فرمایشی است هرجا مطابق میل شما نباشد، فرمایشی است؟ این کارهای افراطی که انجام دادیم که سفارت انگلستان و عربستان را گرفتیم این کارهای احساسی را باید پایان دهیم.

 

در ادامه دانشجویی پرسید که شما گفته بودید مشکلات به دوران سازندگی بر می‌گردد و در مورد خانواده آقای هاشمی و اصلاحات هم صحبت‌هایی داشتید و سال ۹۲ می‌گویید هاشمی بیاید  اوضاع را سر و سامان بدهد چه می‌شود؟ شما می‌توانید قول دهید اگر رفع حصر شود دلار بشود سه هزار تومان، مطهری گفت: راجع به داستان پفیوز که ایشان گفتند این را بگویم در مجلس هشتم طرحی دو فوریتی مطرح شده بود و چند نفر از نمایندگان از جمله رسایی و... می‌گفتند ما این طرح را برای پیوند بین اصولگرایان می ‌هیم که من گفتم مشکل اصولگرایان خود این آقایان هستند و این را که گفتم چیزی را به طرف من پرتاب کردند و در مورد کوچک‌زاده هم چون به او گفتم بشین بعد گفتم بتمرگ و بعد گفتم پفیوز و از رادیو شنیده شد  برخی رسانه‌ها هجمه‌ها را علیه من شروع کردند. پفیوز به معنای سست و تنبل است.

 

وی گفت: درباره کف گرگی هم درباره حصر در مجلس نهم داد و فریاد کردند و ابوترابی نطق مرا قطع کرد و من گفتم نطقم باید تمام شود و یکی کت من را می‌کشید و من او را هل می‌دادم پنج متر آنور تر می‌رفت. بعد گفتند کف گرگی زده البته گاهی کف گرگی هم برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند لازم است.

 

نماینده تهران یادآور شد: درباره هاشمی هم با کیهان مصاحبه کردم که کیهان هم تندتر کرده بود انگار آدم یکجا از  کسی انتقاد کرد باید تا آخر انتقاد کنیم. درباره حصر هم من صحبتی نکردم شما سوال کردید من جواب دادم. اگر لازم بدانم درباره حصر صحبت می‌کنم.

 

وی گفت: من نگفتم دانشگاه‌ها را تفکیک جنسیتی کنیم من گفتم باید، دانشگاه دخترانه هم داشته، باشیم حتی آمریکا هم دارد.

 

مطهری در واکنش به اینکه گفته شده شما در انتخابات مجلس در لیست حامیان احمدی‌نژاد بودید گفت: من در لیست احمدی‌نژاد نبودم بلکه اسم من را در آن لیست گذاشتند. این طور نیست که من سنگ احمدی‌نژاد را به سینه بزنم بلکه آنها می‌خواستند از اسم ما استفاده کنند.

 

نماینده تهران با اشاره به اینکه وضعیت دانشجویان خارج از کشور با توجه به افزایش قیمت ارز چه می‌شود؟ گفت: این، مشکلی است، که قرار است به آنها ارز نیمایی بدهند.

 

مطهری در پاسخ به این سوال که چرا قبول نمی‌کنید در برجام تند رفتید و بدون هیچ تضمیتی زیرساخت هسته‌ای را تعطیل کردید؟ گفت: توانی که داشتیم همین بود و این توافق بوده است و خروج ترامپ بهترین دلیل، بر این است که برجام به نفع ما بوده است. این افتخار است که برجام اجماعی به وجود آورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان آینده روشن این کشور هستند؟ گفت: در اینکه ما در شرایط سختی هستیم تردیدی نیست و ممکن است شرایط سخت‌تر هم بشود و در این چهل سال هیچگاه شرایط به این سختی نبوده اما من به آینده امیدوارم.

 

نماینده تهران درباره موضوع ربا و سودهای بانکی گفت: برخی سود بانکی را ربا نمی‌دانند اما در برخی موارد در بانک‌های ما اشکالاتی وجود دارد ولی در مجلس طرح بانکداری آماده شده و الان کامل شده است که این مشکلات را حل می‌کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که گشت ارشاد خواهران ما را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد آیا مجلس نمی‌خواهد کاری کند؟ گفت: ما که چیزی درباره گشت، ارشاد نمی‌بینیم ما همین امروز دیدیم دختران و پسران در پارک نشسته‌اند و دختران روسری هم ندارند کسی کاری به آنان ندارد.

 

نماینده تهران در پاسخ به سوالی درباره لزوم عذرخواهی دولت  از مردم گفت: اولا که نمی‌شود همه مشکلات را به حساب بی‌تدبیری دولت گذاشت این را باید از خودشان سوال کرد. اینکه اصلاح‌طلبان چند سال است حاکم باشند اما اصلاح‌طلبان حاکم مطلق نیستند. تا دولتی گرایش اصلاح‌طلب پیدا کرد همه می‌گویند وای معیشت، آه معیشت. در دوره قبل اصلا کسی از معیشت حرفی نمی‌زد و الان همه دارند می‌میرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------