آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

غفاری:مردم امام جمعه به‌روز می‌خواهند نه کسی که اصلا نمی داند FATF چیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,غفاری
عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: امروز جامعه به روحانیونی احتیاج دارد که به علم روز مسلط باشند نه امام جمعه ای که اصلا نمی داند ‪fatf‬ چیست.

به گزارش خبرآنلاین، اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حالی از سوی مجلس مصوب و در نهایت در دستگاه های مشمول این قانون شکل اجرایی به خود گرفت که چندی پس از آن امام جمعه بندرلنگه از مقام معظم رهبری درخواست کرد قانون بازنشستگی شامل ائمه جمعه هم بشود.

 

وی با بیان اینکه بنده حاضرم نخستین کسی باشم که از همین تریبون نماز جمعه با مردم خداحافظی کنم، تاکید کرد: حتی اگر این قانون شامل همه هم نشود برخی باید داوطلب باشند تا جوانان با نشاط و پرتلاش در این جایگاه ها قرار بگیرند زیرا امثال ما کارخودشان را کردند و الان هم بهتر از این نمی‌توانند کار کنند.

 

در همین رابطه هادی غفاری درباره شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان درباره ائمه جمعه گفت: منع بکارگیری بازنشستگان درباره ائمه جمعه علاوه بر مبحث قانونی، از منظر اخلاقی هم قابل بحث است که باید از هر دو بعد مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه کارمند نیستند و فعالیت آنها شغل محسوب نمی شود، ادامه داد: بنابراین از نظر قانونی و حقوقی قانون منع بکارگیری بازنشستگان درباره ائمه جمعه قابلیت اجرا ندارد.

 

غفاری با تاکید بر اینکه فعالیت ائمه جمعه را می توان از نظر اخلاقی هم مورد بررسی قرار داد، یادآور شد: ما اگر اهداف قانونگذار را مدنظر قرار دهیم، متوجه می شویم که روح تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان پوست اندازی در نیروهای نظام است بر این اساس ما باید روحانیون جوان و تحصیلکرده را که با شرایط و علم روز آشنایی کامل داشته و زبان توده مردم را بهتر فهمیده و توده هم آنها را بهتر درک می کند جایگزین روحانیون و ائمه جمعه که کهولت سن دارند کنیم.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که بسیاری از ائمه جمعه باید صندلی خود را به افراد جوان تر واگذار کنند زیرا اظهارتشان تکرار مکررات بوده و حرف جدیدی برای گفتن ندارند ضمن اینکه مردم از حرف های تکراری آنها خسته شده اند.

 

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام افزود: این افراد در طول 40 سال گذشته هر آنچه از نظر فکر و اندیشه داشته ارایه کردند و خروجی پس از انقلاب نتیجه عملکرد همین افراد است که تاکنون در جایگاه امام جماعت حضور داشتند.

 

غفاری با بیان اینکه برخی از ائمه جمعه ای که طی 40 سال گذشته تریبون داشتند فکر ، اندیشه و پیام نویی ندارند، گفت: این افراد حتی از یک مانیفست عملی قابل اجرا هم محرومند.

 

باید در حوزه روحانیت کادرسازی کنیم

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در ادامه افزود: آیا قرار است ما در کشور هیچ نیرویی تربیت نکنیم؟ اینکه یک روحانی سی سال تریبون در اختیار داشته باشد طبیعی است که گاهی حرف هایش به پایان برسد بنابراین ما باید در حوزه روحانیت کادرسازی کنیم. 

 

وی با بیان اینکه معمولا برای نماز خواندن عرف اجتماعی، افراد مسن تر را به عنوان امام جماعت می پذیرد، افزود: امام جماعت به عنوان کسی که مسئولیت نماز خواندن را بر عهده می گیرد می‌تواند یک فرد پاکدامن بدون درنظر گرفتن سن باشد اما برای سخنرانی جامعه به دنبال نیروی جوان است؛ طبیعی است که افراد در انتخاب بین اینکه پای صحبت کسی بنشینند که دیگر توانمند نیست و کسی که فکر و اندیشمند و طرح دارد، فرد دوم را بپذیرند.

 

غفاری با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز جامعه درانتخاب ائمه جمعه گفت: باید نگاه کنیم ببینیم که جامعه چه کسی را می خواهد، آیا کسی را می خواهد که نتواند چهار کلمه حرف بزند به طوریکه نه تنها قادر به تلفظ fatf نباشد بلکه اصلا نداند fatf چیست.

 

وی با استقبال از پیشنهاد امام جمعه بندر لنگه برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ائمه جمعه، تصریح کرد: اینکه ما بگوییم در فلان وزارتخانه وزیر یا معاون وزیر جوان بکار گرفته شود، باید درباره برخی از ائمه جمعه هم این موضوع اجرایی شود زیرا جوان خلاقیت دارد.

 

وی با یادآور سیره و سنت پیامبر (ص)در استفاده از ظرفیت جوانان، گفت: پیامبر اکرم در مسجد قبا جوان 18 ساله ای را به امامت جماعت گذاشت آن هم در جامعه ای که جوان محلی از اعراب نداشت، پس چرا ما نباید از این سنت پیروی کنیم؟

 

غفاری با بیان اینکه در مسجد الهادی این سنت را اجرایی کرده است، گفت: وقتی در تهران نیستم یا پسر 40 ساله ام و در غیاب او یکی از جوانان 20 ساله این وظیفه را برعهده می گیرد و همه مردم با طیب خاطر به او اقتدا می کنند.

 

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: حتی در مواردی که خودم در مسجد هستم هم به این جوان اقتدا می کنم، من یک روحانی 70 ساله به یک جوان 19 ساله اقتدا می کنم که همه بفهمند ما نیاز به کادر سازی داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------