آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پس‌لرزه‌های دعوت «معجزه هزاره سوم» از «حسن روحانی» برای مناظره تلویزیونی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمود احمدی‌نژاد
پیشنهاد دعوت به مناظره‌ «محمود احمدی‌نژاد» از «حسن روحانی» نکات بسیاری را در ذهن خوانندگان این خبر نقش‌بندی می‌کند؛ از قیاس گرفته تا نقاط مشترک این دو! 

در بخش مقایسه، با اینکه ممکن است این قیاس برای حامیان روحانی برخورنده باشد، باید گفت که هردو طوماری از وعده‌های محقق نشده در کارنامه دارند و هردو با تیم‌های ناکارآمدشان وضعیت اقتصادی ـ معیشتی مردم ایران را به وخیم‌ترین حالت ممکن رساندند. یکی موجبات حصر «میرحسین موسوی»، «مهدی کروبی» و «زهرا کاظمی(رهنورد)» را فراهم کرد و دیگری در برداشتن حصر، نکرد آنچه را باید می‌کرد.

 

 با این حال حسن روحانی دست‌کم در روبرویی با مردم و معترضان، آن‌ها را «خس‌وخاشاک» ننامید، «برجام» را به سرانجام رساند، صدای کسی را بدون اطلاعش ضبط و پخش نکرد، به عامل فجایعی مانند «کهریزک» پست و مقام هدیه نداد و نه‌تنها قطعنامه‌های سازمان ملل را ورق‌پاره نخواند، بلکه آنچنان به برجام پایبند ماند که تمام بهانه‌های واهی آمریکا و متحدانش را از آنان گرفت.

 

اتفاقا مناظره این دو «هم‌استانی» که از «سمنان» به پاستور رسیدند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، یکی مانند «معجزه هزاره سوم» که اصول پوپولیسم را خوب فرا‌گرفته و این توانایی را دارد که در دوربین زُل بزند و هر راستی را ناراست کند و دیگری پیشینه‌ رقیب را به‌صورت گازانبری طوری افشا کند که رشته کلام و افکارش، پاره شود.

 

اما نکته تاسف‌آور درباره احمدی‌نژاد این است که وقتی «از صندوق‌‌ها استخراج شد» همه اعمال قوه‌قضاییه را تایید می‌کرد و معتقد بود که این قوه در برخورد با قانون‌شکنان، طبق وظایفش عمل کرده، اما به محض برخورد با اقوام و یاران غارش یعنی «اسفندیار رحیم‌مشایی»، «حمید بقایی»، «علی‌اکبر جوانفکر» و ... ناگهان حق‌طلب شد و همان قوه‌قضاییه را مورد انتقاد قرار داد.

 

احمدی‌نژاد به هر قیمتی حاضر است در صدر اخبار قرار گیرد و در مواردی هم موفق می‌شود؛ از توئیت‌های مملو از غلط‌های املایی و به زبان انگلیسی گرفته که موجبات لطیفه‌سازی در فضای مجازی را فراهم می‌کند تا نامه هشدارآمیز به «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه که به او توصیه می‌کند حق معترضان این کشور را محترم بشمارد!

 

احمدی‌نژاد همچنین به دلیل وضعیت بد کشور خواستار استعفای دولت شده و گفته اگر نمی‌توانید کشور را اداره کنید، استعفا که می‌توانید بدهید. این درحالی است که رئیس دولت‌های نهم و دهم بیش از هر رئیس دولت دیگری در ایران و به‌دلیل رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، نامقبول، نامحبوب و ناکارآمد بوده اما با این همه از استعفا دادن، خودداری کرده بود.

 

از سوی دیگر یارانه ۹۰۰ هزار تومانی از دیگر وعده‌های عوام‌فریبانه‌ اوست که قصد دارد در شرایط بحران اقتصادی ـ معیشتی، خود را به‌عنوان منجی معرفی کند در حالی‌که وضعیت ناهنجار و ناپایدار سیاسی ـ اقتصادی کشور از دوران ریاست او بر قوه مجریه آغاز شد. با همه این اوصاف گویا «بگم‌بگم» های معروف او تمام شدنی نیست و معلوم هم نیست که مردم ایران تا چه زمانی قرار است تاوان حضور او در عرصه سیاسی را بدهند، عرصه‌ای که با وجود تداوم حضور چنین عناصری در نهادهای تصمیم‌گیری، موجبات گریستن به حال مردم ایران را بیش از پیش، فراهم می‌کند.

 

«همدلی» در همین خصوص نظر «حمیدرضا ترقی» فعال سیاسی اصول‌گرا، نماینده مجلس پنجم و از اعضای «حزب موتلفه اسلامی» را جویا شده که در ادامه می‌خوانید:

 

درد کنونی ما مناظره نیست

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اینکه سعی داشت حرفی در مورد موضع‌گیری جدید محمود احمدی‌نژاد نزند، اما در واکنش به سوال‌های«همدلی»، ضمن اشاره به دعوت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق از حسن روحانی رئیس جمهور کنونی، گفت: «به نظر من مشکل کنونی جامعه ما نه مناظره است و نه حواشی از این دست. بهتر است فکری به حال مردم کنیم و از این حاشیه سازی و حاشیه‌پردازی‌ها دست برداریم».

 

 

 

این فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که، محمود احمدی نژاد انتقادهایی به دولت تدبیر و امید دارد که در ۸ سال ریاست جمهوری خودش، بر عملکرد دولت او نیز وارد بود، گفت: « ورود به این مباحث را نیز حاشیه سازی می‌دانم، و همچنین کسانی که به این حواشی بپردازند نیز در حاشیه هستند. در یک کلام، ورود به این مباحث و پرداختن به این حواشی از جانب هرکس که باشد، بازی در پازل دشمن است».

 

ترقی، در پایان معیار سنجش هردو رئیس جمهور را از دید مردم قابل اهمیت دانست، و گفت: «عملکرد دولت روحانی و همچنین محمود احمدی نژاد برای همگان کاملا مشخص است و این مردم هستند که بهتر از هرکسی می‌دانند که کدام یک خوب یا بد بوده‌اند. بنابراین به حواشی نپردازید. درد ما در وضعیت کنونی مناظره نیست و یا بهتر بگویم، مشکلات ما با مناظره حل نخواهد شد».

 

رئیس دفتر رئیس جمهور: احمدی‌نژاد عوام‌فریبی را شروع کرده است

«محمود واعظی»، رئیس دفتر حسن روحانی، در واکنش به انتقادهای اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ دولت پیشین از عملکرد رئیس‌جمهوری ایران، او را به عوام‌فریبی متهم کرده و گفته است مردم «خوب می‌دانند» چه کسی این همه مشکلات را ایجاد کرده است.

 

احمدی‌نژاد که به هنوز به سفرهای استانی خود ادامه می‌دهد، به شدت از دولت حسن روحانی انتقاد می‌کند و اخیرا بحث مناظره با او را هم مطرح کرده است.

 

احمدی‌نژاد، در سخنان اخیر خود در «صومعه‌سرا» دولت حسن روحانی را متهم کرده که به «بدترین و ضعیف‌ترین شکل ممکن» در حال اداره کشور هستند.

 

 احمدی نژاد پس از دعوت حسن روحانی به مناظره تلویزیونی گفته: اگر اداره کردن کشور را بلد نیستند آیا کنار رفتن را نیز بلد نیستند؟ خوب اگر نمی توانند، کنار بروند و امور را به اراده و رای ملت بسپارند!

 

رئیس دفتر آقای روحانی در واکنش به این سخنان به خبرگزاری ایلنا گفت: «مردم می‌دانند کسی که این گرفتاری را به وجود آورد،‌ تحریم را برای ما ایجاد کرد و روابط ما را با کشورهای همسایه بهم زد چه کسی است.” واعظی ادامه داد: رئیس‌جمهوری پیشین ایران فکر می‌کند «می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند.”

 

 احمدی‌نژاد در سخنان اخیر خود خواهان «ترمیم یارانه‌ها» شده اما واعظی این اظهارنظر را عوام‌فریبی خوانده و گفته: آقای احمدی‌نژاد در زمانی که «قشری» از مردم در «مضیقه» هستند می‌خواهد با شعار خود را مطرح کند.

 

رئیس دولت‌های نهم و دهم در سخنان اخیر خود همچنین از برخورد دولت با کارگران، معلمان، کشاورزان و سایر اقشار انتقاد کرده و گفته است «نمی‌توان به عنوان ضد انقلاب با آنان برخورد کرد.” این اظهارنظر احمدی‌نژاد در حالی مطرح شد که در زمان فعالیت او هم برخورد و سرکوب با معترضان و فعالان سیاسی و کارگری در جریان بود.

 

موسوی و کروبی برای اثبات خود، «دکتر» را نفی می‌کردند 

«علی‌اکبر جوانفکر» مشاور احمدی نژاد گفت که در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ آقایان موسوی، کروبی و رضایی برای اثبات خود به نفی دکتر احمدی نژاد می‌پرداختند و از همه فرصت‌های تبلیغاتی خود برای تخریب رئیس جمهور وقت و دولت مستقر استفاده می‌کردند.

 

به گزارش انتخاب؛ جوانفکر با اشاره به دعوت احمدی نژاد از روحانی برای مناظره گفت: امیدوارم سرعت عمل آقای آشنا در موضعگیری علیه دکتر احمدی نژاد، دلیلی بر متزلزل بودن موقعیت کاری او نباشد زیرا اینگونه رفتارها معمولا از سوی کسانی انجام می شود که می خواهند وفاداری خود را به مقام مافوق اثبات کنند.

 

وی افزود: موضعگیری وی نیز محل بحث است زیرا در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ آقایان موسوی ، کروبی و رضایی برای اثبات خود به نفی دکتر احمدی نژاد می‌پرداختند و از همه فرصت های تبلیغاتی خود برای تخریب رئیس جمهور وقت و دولت مستقر استفاده می کردند. آن فرصت حداقلی که صدا و سیما در اختیار دکتر احمدی نژاد قرار داد ، برای بیان حقایق در برابر هجوم تبلیغاتی سه نامزد مزبور بود.

 

جوانفکر اضافه کرد: اینکه آقای آشنا گفته است در همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد نیز پاسخی بسیار عجیب و بی معنی به موافقت دکتر احمدی نژاد با درخواست مردم برای مناظره تلویزیونی با آقای روحانی است.

 

 وی در پایان گفت: اظهارات آقای آشنا به روشنی از ترس و نگرانی عمیق ایشان از برگزاری یک مناظره تلویزیونی میان دو رئیس جمهور فعلی و قبلی و بیان حقایق در رسانه ملی حکایت می کند.

 

واکنش هاشمی‌طبا به درخواست مناظره احمدی‌نژاد

به‌دنبال سخنان روز پنج‌شنبه محمود احمدی‌نژاد در مراسم مسجد المهدی(عج) شهر صومعه‌سرای استان گیلان و دعوت ازحسن روحانی رئیس‌جمهوری برای مناظره تلویزیونی، «مصطفی هاشمی‌طبا» فعال سیاسی گفت: احمدی‌نژاد موقعیت خودش را خیلی بالا تصور می‌کند و شاید خود را متصل به خیلی جاهای عالم غیب می‌داند. به گزارش انتخاب، هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که اگر این مناظره برگزار شود پیروز چه کسی خواهد بود، گفت: اگر دیدگاه‌های پوپولیستی را ملاک قرار دهیم احمدی‌نژاد پیروز مناظره خواهد بود؛ اما اگر ملاک مباحث منطقی باشد روحانی پیروز می‌شود. به‌عبارت روشن‌تر بستگی دارد شنونده چه برداشتی داشته باشد.

 

 همدلی/هرمز شریفیان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------