آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

اصفهان تا سال ۹۸ نماینده مجلس ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که استعفا داده می‌شود هیأت رئیسه باید آن را وصول کند و پس از آن به کمیسیون مربوطه ارسال شود، آنجا باید دستگاه‌های حکومتی پاسخ نمایندگان مجلس را بدهند. 

 حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان در رابطه با آخرین وضعیت قانونی استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه در مورد استعفا باید از نظر آیین‌نامه عمل شود، اظهار کرد: زمانی که استعفا داده می‌شود هیأت‌رئیسه باید آن را وصول کند و پس از آن به کمیسیون مربوطه ارسال شود، آنجا باید دستگاه‌های حکومتی پاسخ نمایندگان مجلس را بدهند، اگر قانع شدند که قضیه حل شده است و اگر قانع نشدند، باید در صحن علنی مجلس بررسی صورت گیرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود و مطالبات نمایندگان مردم استان از سوی دولت بی‌پاسخ بماند روند قانونی طی خواهد شد، افزود: در صحن علنی، مدافعان استعفا صحبت می‌کنند، مجلس حرف آن‌ها را می‌شنود و رأی می‌دهد، ممکن است مجلس حتی به هر ۱۹ نفر هم برای استعفا رأی دهد، پس استان اصفهان تا سال ۹۸ هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت و دیگر انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار نخواهد شد.

 

وی اضافه کرد: بحث دیگر این است که مجلس استعفا را نپذیرد و معنایش این است که این افراد دوباره نماینده مردم خود در مجلس شورای اسلامی هستند و باید از طریق دیگری وارد شویم.

 

شهرداری اصفهان جواب ابهامات پرتعداد مردم را بدهد

سالک در ادامه درباره مسائل شهری اصفهان نیز تصریح کرد: درباره بعضی از مطالب درباره شوراهای استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان اعلام کردم که چون از طرف مجلس مسؤول نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بودم وارد این بحث نمی‌شوم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اما نکته مهم این است که به هر طریقی شوراها کار خود را شروع کردند و پس از گذشت یک سال باید عملکردشان بررسی شود، در شهر اصفهان سؤال می‌پرسند که آیا نظارتی بر شوراهای شهر و روستا دارید؟ و توقعات خودشان را مطرح می‌کنند، ما طرح جدیدی از شوراها مشاهده نمی‌کنیم.

 

وی توضیح داد: مردم می‌گویند که در اخبار مشاهده کردیم که گروه شورا به کشورهای خارجی مثل لهستان سفر کرده‌اند اما هدف سفر مشخص نیست و یک رقم سنگینی هزینه بلیت و سفرشان می‌شود، البته اگر سفری مفید برای استان و شهر اصفهان باشد، هیچ‌کس مخالف نیست.

 

کارگران شهرداری می‌گویند که چند ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

سالک در ادامه خاطرنشان کرد: اما وقتی مردم نمی‌دانند که هدف از این سفر چیست از من نماینده سؤال می‌کنند و نماینده مردم وظیفه دارد که مطالبه کند، یا کارگران شهرداری در مناطق مختلف به می‌گویند که چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و این هم یک مطالبه دیگر است. 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهردار و شورای اصفهان باید پاسخی برای مطالبات مردم داشته باشند، یادآور شد: عملکرد شورای اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی و عمرانی و... چه بوده است؟ این به معنی کار نکردن این‌ها نیست، منتهی در شوراهای قبلی معمولاً در قالب یک برگ از تصمیماتی که گرفته می‌شد به نمایندگان ارسال می‌شد اما در طول این یک سال و خورده‌ای از هیچ یک از تصمیمات شورا خبری نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------