آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

استیضاح وزیر جهادکشاورزی منتفی شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که بنا بود امروز انجام شود در پی عزم دولت و نمایندگان برای همکاری دو جانبه منتفی شد.

 به گزارش  ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: امروز بر حسب دستور هفتگی مجلس قرار بود طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در برنامه مجلس باشد، اما کمیسیون کشاورزی و استیضاح کنندگان جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی داشتند.

 

وی ادامه داد: در این جلسه نظرات اصلاحی در مورد قیمت تضمینی گندم و اصلاح برخی رویه ها و توجه خاص به آبخیزداری و اصلاح قنوات، آبیاری نوین، گسترش سیستم های گلخانه ای و نظارت جدی تر بر صادرات و واردات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت،این عزم در دو طرف وجود داشت که بنا را بر همکاری دو جانبه بگذارند، مخصوصا در فصل تصویب بودجه این موضوع بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: قرار شد بودجه بخش کشاورزی در بودجه قوی تر دیده شود و مشکلات کشاورزان با حمایت بیشتری حل شود در این راستا از اقدامات همکاران در این زمینه تشکر می کنم.

 

طرح استیضاح حجتی، 28 آذرماه با 44 امضا اعلام وصول شد . رعایت نکردن نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توسط دولت، ممنوعیت صادرات محصولات مازاد بر نیاز و اجرا نشدن احکام برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی از مهمترین محورهای این استیضاح بود

 

پیش از این قرار بود، بررسی استیضاح چهارشنبه هفته گذشته انجام شود که به دلیل همزمانی با مراسم خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعطیلی مجلس به جلسه روز یکشنبه مجلس موکول شده بود.

 

نهایتا تمامی ۴۴ استیضاح کننده امضای خود را پس گرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------