آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

محسن هاشمی : امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عقلانیت و اعتدال هستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محسن هاشمی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی از دوگناه نابخشودنی هاشمی از نگاه افراطیون گفت. 

به گزارش فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو دوازدهمین جلسه شورا با اشاره به سالگرد فاجعه سانچی که به قربانی شدن 32 تن از هموطنان زحمت کش و شریفمان در نفتکش سانچی انجامید ضمن گرامی داشت  یاد آنها اظهار  کرد: امیدواریم که دیگر شاهد این گونه حوادث دلخراش در حوزه حمل ونقل نباشیم. 

 

وی در ادامه به درخواست شرکت ملی نفت کش برای نام گذاری خیابانی به نام این شهدا را اشاره کرد.

 

 رئیس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدش  در آغاز سال جدید میلادی، اتفاق مسجد جامعی، حجت نظری و نژاد بهرام از دو کلیسای اصلی مسیحیان در تهران، گفت: دیدارهایی با اسقفهای اعظم ارمنی و آشوری انجام شد که این علمای بزرگ مسیحی، اظهارات مهمی در دفاع از ایران داشتند که از رسانه‌ها می‌خواهم با توجه به اهمیت این نوع مواضع در تعمیق وحدت ملی و همبستگی ادیان توحیدی در ایران، جهت اطلاع افکار عمومی داخل و منطقه نسبت به انعکاس مواضع علمای مسیحیت در شرایط حساس فعلی پوشش مناسب را بدهند. 

 

 هاشمی به فرارسیدن دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: دوسال مدتی است که بصورت طبیعی بایست موجب فراموشی و به حاشیه رفتن درگذشته در جامعه می‌گردید اما مشاهده می‌کنیم که امروز شاید بیش از زمان حیات آیت الله، تفکر و اندیشه هاشمی در جامعه پویا و تاثیر گذار است و حجم بالای تخریبها، توهین‌ها و تهمت های که به ایشان وارد می شود به حدی است که افراطیون نیز به این نتیجه رسیده اند که هاشمی زنده است و برای همین شعار مرگ او را سرمی دهند. 

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب و مردم به منافع فردی و گروهی است، خصوصیاتی که شخصیت واندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی را تشکیل می‌داد و براساس آن توانست با اعتماد بی‌نظیر امام خمینی در دهه نخست انقلاب و حمایت ویژه مقام معظم رهبری در دوران سازندگی کشور را از بحران‌های گوناگون عبور دهد. 

 

 به گفته هاشمی دو گناه نابخشودنی آیت الله هاشمی از نگاه افراطیون، تصمیم سازی صلح و بنیان گذاری توسعه در کشور است، در حالیکه این دو دستاورد، ارمغان انقلاب برای مردم و موجب افتخار کشور و مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است، آیا افراطیون فراموش کرده‌اند که امام در دهه نخست انقلاب فرمود "هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. "؟ آیا خناسان از یاد برده‌اند که مقام معظم رهبری در پایان دوران سازندگی تصریح کردند: "هیچ کس برای من هاشمی نمی شود. "؟

 

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز و در شرایطی که کشور با تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی مواجه است، هیچ ابزاری موثرتر از عقلانیت، اعتدال، وحدت و همبستگی ملی نمی‌تواند ایران اسلامی را از این پیچ تاریخی عبور دهد و این عناصر، ارکان اصلی تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی است،گفت:  تفکری که مردم با استقبال بی نظیر از حضور ایشان در انتخابات 92، رای معنادار به ایشان در انتخابات خبرگان و تشییع میلیونی وماندگار ایشان، همراهی و اعتماد خود را بدان اعلام کردند و خدمتگذار رنج کشیده ایران را با حضوری بیاد ماندنی بدرقه کردند. 

 

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هاشمی زنده است و زنده خواهد ماند گفت: هاشمی زنده خواهد ماند چون قلبهای ده‌ها میلیون ایرانی برای فردایی بهتر می‌تپد و صلح و توسعه دو آرمان حذف نشدنی این ملت است، انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی آن قرار داریم، انقلابی برای تحقق چنین فردایی برای ملت بزرگ ایران است، فردایی که اگرچه هاشمی در میان ما نیست، اما یاد و تفکرش، آن را رقم زده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------