آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی: مردم ریشه مشکلات را بخوبی می شناسند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
رییس جمهوری گفت: مردم در سختی هستند، اما مشکلات کشور را به خوبی می‌دانند و به طور کامل ریشه‌های داخلی و خارجی آن را می‌شناسند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز - چهارشنبه - در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور، نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران را حائز اهمیت دانست و گفت: معمولاً این جلسات سالی یکبار انجام می‌شود که می‌توانیم ضمن افزایش آن، با دستور جلسه مفید، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی را ساماندهی کرده و موجبات تحول در کشور را بوجود آوریم.

 

رییس جمهوری با قدردانی از تلاش همه وزرا و استانداران کشور ، اظهار داشت: امروز مسئولان باید در یک شرایط سخت بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه 26 دی ماه یادآور حوادث بسیار خوشحال‌کننده برای ملت ایران با فرار شاه است، گفت: آنچه موجب این فرار غیراختیاری شد، رسیدن فاصله حاکمیت و نظرات مردم به جایی بود که دیگر برای آنها قابل جبران نبود.

 

روحانی تأکید کرد: این باید همواره در ذهن ما باشد که افکار، اندیشه، آرمان‌ها و نظرات حاکمان جامعه باید با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد و هر جا این همخوانی از بین برود و بین مردم، فرهیختگان، اندیشمندان، ‌صاحبنظران و جوانان جامعه با حاکمیت فاصله و شکاف بیافتد، آن حکومت بر فرض هم که باقی بماند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: در یک حکومت مردمی و مردم‌سالار که یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایجاد چنین حکومتی است، باید همواره افکار عمومی و نظرات جامعه و آنچه مورد نظر مردم است، حتی برای اصلاح امور و تحولات، مد نظر باشد.

 

روحانی با اشاره به سفرهای اخیر خود به استان‌های کشور و حضور پرشور مردم، ‌اظهار داشت: آنچه در این سفرها کاملاً مشهود است، تفاوت کامل واقعیت جامعه با آن چیزی است که در تبلیغات رسانه های خارجی راجع به مردم ایران وجود دارد.

 

رییس جمهوری افزود: متأسفانه صفحه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در دیگر فضاها تحت تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام است و نسخه‌ای که از غرب در صفحه تبلیغات پیچیده می‌شود در فضای مجازی، تلویزیون‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود و عده‌ای هم آن را دنبال کرده و تکرار می‌کنند و همان کسانی که می‌دانند این تبلیغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف می‌ایستند.

 

روحانی ادامه داد: هنگامی که در استان‌های کشور و در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که مردم بسیار هوشیارتر از تصورات دشمنان ما هستند و البته این بدان معنا نیست که مردم مشکلات ندارند.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، اظهار داشت: مردم در زندگی، کسب و کار، فعالیت، واردات و صادرات، تولید، بازار و معیشت خود، مشکلاتی دارند، اما چون می‌دانند ریشه این مشکلات عمدتاً از سوی دشمنان طراحی شده و آنها آغازگر این صحنه برای ما و منطقه هستند، کاملاً‌ در محاسبات خود سهم دولت، دیگر دستگاه‌ها و داخل و خارج را می‌سنجند.

 

دکتر روحانی اظهار داشت: این نشاط و حضور مردم برای کشور و آینده انقلاب بسیار امیدوارکننده است و در سفرهایی که اخیراً به برخی استان های کشور داشتم، این بیداری و هوشیاری مردم را مشاهده کردم.

 

رییس جمهوری افزود: مردم مشکلات کشور را به خوبی می‌دانند و به طور کامل ریشه‌های داخلی و خارجی آن را می‌شناسند.

 

روحانی با اشاره به پرتاب ماهواره پیام که اولین ماهواره عملیاتی کشور بود، گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. در زمینه پرتاب‌کننده و هم در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معنا است که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالات جزیی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در کشور با چند مسأله مواجه هستیم که برخی از آنها جدید است،‌ گفت: هنگامی که یک مشکل جدید در جامعه‌ای بوجود می‌آید مشکلات قدیمی‌تر نیز خود را بهتر بروز می‌دهند.

 

روحانی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها برخلاف تعهدات خود و با همراهی چند کشور در منطقه به فکر اعمال فشار حداکثری به ملت ایران افتاده‌اند، گفت: خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که این فشارها بر ایران بی‌سابقه بوده و همه توان خود را در این راستا بکار گرفته اند و اگر بخواهیم سیاست خارجی آمریکا را تقسیم کنیم، گاهی اوقات و در برخی هفته‌ها، نیمی از تلاش‌های دولت آمریکا مربوط به منطقه ما و عمدتاً معطوف به جمهوری اسلامی ایران است.

 

رییس جمهوری افزود: چشمان مقامهای آمریکایی‌، به جمهوری اسلامی ایران و نگرانی آنها از توانمندی ملت ایران است و با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمینه درآمدهای ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما هستند که باید با هر سه مورد مقابله کرده و در برابر آنها ایستاده و راه‌حل مناسب را پیدا کنیم.

 

** 10 فروند به کشتی‌های حمل و نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده است

روحانی تاکید کرد: مردم عزیز ایران مطمئن باشند که دولت لحظه‌ای در این راستا آرام ننشسته و همه توان خود را بکار گرفته است و این توان می‌تواند ما را از مشکلات عبور دهد.

 

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: البته باید در زمان سختی و مشکلات تاب‌آوری مردم افزایش یابد و ما نیز سعی می‌کنیم، تاب‌آوری اقتصادی کشور و سایر قدرت‌های اجتماعی را افزایش دهیم.

 

روحانی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل اقدامات خوبی به انجام رسیده و اخیراً ناوگان حمل و نقل دریایی کشور افزایش خوبی یافته است، گفت: در حال حاضر 10 فروند به کشتی‌های حمل و نقل قاره‌پیمای کشور افزوده شده و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که می‌تواند اتکای ما به دیگران را در این حوزه کاهش دهد.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: در زمینه موضوعات ارزی باید حتماً درآمدهای ارزی غیرنفتی کشور را افزایش دهیم چرا که چنین حرکتی ، برای کشور یک امتیاز خوب بشمار می‌رود.

 

** مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم

روحانی با بیان اینکه یکی از مبانی دولت افزایش صادرات غیرنفتی کشور بوده است و در این راستا تلاش می‌کنیم، گفت: امروز صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته و امسال در بسیاری از موارد، صادرات غیرنفتی ما بیشتر خواهد شد به گونه‌ای که براساس اعلام استان‌ها صادرات غیرنفتی آنها حدود 50 تا 60 درصد بیشتر از سال گذشته شده و این بدان معنا است که مسیر درستی را انتخاب کرده‌ایم.

 

رییس جمهوری افزود: البته ممکن است استان‌های مختلف شرایط گوناگونی داشته باشند، به طوری که برخی استان‌ها توان صادراتی بالایی دارند و برخی از استان‌ها موقعیت جغرافیایی بهتری دارند و به عنوان استان‌های مرزی می‌بایست با همسایگان خود تعامل کنند.

 

روحانی تصریح کرد: در این شرایط بهترین راه این است که بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی سایر کشورها و بویژه همسایگان ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند و ما برخی از امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ ضمن اینکه بخش خصوصی هم باید با نظم و قانون‌مداری خاصی حرکت کند تا دچار مشکل نشده و با کمک هم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

 

** استانداران مشکلات اجرای صادرات را اعلام کنند

رییس جمهوری با بیان اینکه استانداران استان‌های مرزی مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند، گفت: ارز غیرنقدی ما باید از طریق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن، خدمات و تکنولوژی‌های نوین افزایش پیدا کند.

 

روحانی با اشاره به اینکه امروز در بخش آبزیان تحرک خوبی در حوزه صادرات داریم، گفت: افزایش صادرات غیرنفتی بسیار حائز اهمیت است و استانداران هر کجا می‌بینند که در اجرای صادرات مشکلی وجود دارد باید اعلام کنند و وزرای مربوطه می‌بایست نسبت به رفع این مشکلات اولویت قایل شوند.

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مواردی که بعضی از استانداران اعلام کرده‌اند، مشکلاتی در زمینه‌های حمل و نقل گمرکات و اقتصاد و دارایی است، گفت: این نشان می‌دهد که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی امروز مسئولیت بزرگی برای بازکردن گره‌های این مشکلات برعهده دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

 

** شرایط بانکی نسبت به 2 ماه گذشته در شرایط بهتری است

روحانی با بیان اینکه تلاش خوبی در زمینه مسایل بانکی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه مسایل ارزی، تبادلات بانکی نسبت به دو ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفته، اما هنوز باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند روابط ایران را با دیگر کشورها به بهانه‌های مختلف قطع کنند، گفت: ما باید از طرق مختلف این روابط را گسترش دهیم و لذا تا جایی که می‌توانیم با کشورهای همسایه و دیگر کشورها با پول ملی خودمان کار می کنیم.

روحانی افزود: با تبادل با پول ملی، شرایط بهتر شده و نقل و انتقال مالی و صادرات و واردات را تسهیل خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری تجار بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد را راه‌های تنفسی اقتصاد کشور دانست و گفت: استاندارانی که مناطق آزاد را در استان‌های خود دارند، باید از آنها استفاده کرده و این مناطق را تبدیل به مراکزی برای صادرات و واردات مواد مورد نیاز برای تولید کنند.

 

** ذخایر کالاهای اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است

روحانی با تأکید بر اینکه باید ذخایر کالاهای اساسی کشور، همیشه در حد مطمئن باشد، گفت: امروز ذخایر کالاهای اساسی کشور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است و این یکی از اقدامات ارزشمند دولت است.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: مردم مطمئن باشند تمام مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی اعم از تأمین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

 

روحانی افزود: در حمل و نقل، مسایل بانکی و درآمدهای ارزی دولت اقدامات خوبی داشته و استانداران نیز باید به طور فعال اقدام کنند.

 

**کاغذ‌بازی و پیچ‌ و خم‌های اداری باید رفع شود

رییس جمهوری با بیان اینکه در کنار مشکلاتی که فشار خارجی تحریم بر کشور وارد کرده، برخی مشکلات هم در داخل کشور داشته و داریم، گفت: اولین مشکل در کشور ما کاغذ‌بازی و پیچ‌ و خم‌های اداری است که باید برای رفع آن، تلاش کنیم.

 

** حل مسایل آب تنها مربوط به یک استان نیست

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: استاندار نماینده عالی دولت در یک استان‌ است و همان اختیارات و امکاناتی که رئیس جمهور برای اداره کشور در اختیار دارد استاندار نیز به همان نسبت بر استان خودش باید دارای توانمندی و نفوذ باشد که برخی از توانمندی‌ها به ویژگی‌های فرد و برخی به ساختارها و مقررات کشور مربوط می‌شود.

روحانی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار اداری و حل و فصل برخی مسایل، اظهار داشت: هر چه از تمرکزگرایی کاسته شود و بتوانیم اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم کار ما سهل‌تر می‌شود، البته برخی امور مانند ایجاد امنیت در برخی مناطق مانند مناطق شرقی، مناطق غربی، امنیت در خلیج فارس و امنیت در خزر مختص به یک استان نیست بلکه موضوعی منطقه‌ای و مربوط به چند استان است.

 

رییس جمهوری افزود: مسایلی نظیر آب و حل مشکلات مربوط به آن تنها مربوط به یک استان نیست و گاهی موضوعات مربوط به حوضه آبریزها مربوط به چند کشور است که باید در خصوص آن رایزنی شود.

 

روحانی با بیان اینکه باید از منابع آبی دریاهای کشور در شمال و جنوب استفاده کنیم، گفت: باید در چارچوب مقررات زیست محیطی آب دریا را نمک‌زدایی و شیرین‌سازی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. البته این اقدام تنها مربوط به مناطق کویری و تأمین آب در آنجا نیست، بلکه یکی از درخواست‌های مردم در استان گلستان هم در این راستا بود.

 

رییس جمهوری گفت: در بخش آب، باید منابع جدید آبی را پیدا کنیم؛ این منابع یا به واسطه نمک‌زدایی بوجود می‌آیند و یا به واسطه دقت در حفظ منابع زیرزمینی است و یا اینکه از کشور دیگری آب خریداری کنیم.

 

روحانی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مراقبت از هدررفت آب اظهار داشت: نحوه استفاده از آب و صرفه‌جویی می‌تواند یکی از منابع بزرگ در کشور باشد ما باید در بخش آب و محیط زیست باید مشکلات را حل کنیم و همه استانداران و وزرا باید در این زمینه دست به دست هم داده و تلاش کنند.

 

** بانک ها نقدینگی حبس شده را باید آزاد کنند

رییس جمهوری مسایل بانکی در کشور را از دیگر مشکلات دانست و گفت: بانک‌ها هم نعمت هستند که می‌توان از آنها برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده کرد و هم نیاز به اصلاحات دارند که در این راستا بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، دولت، مجلس، قوای سه‌گانه و بویژه خود بانک‌ها باید کمک کنند.

 

روحانی با اشاره به گزارش استانداران مبنی بر اینکه بسیاری از زمین‌ها و امکانات به طور رها شده، در اختیار بانک‌ها قرار دارد، گفت: این مسایل باید در اسرع وقت حل و فصل شود و اگر نیاز به هماهنگی و یا قانون دارد، باید به دولت اعلام کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم؛ ضمن اینکه بالاترین مسئولیت در این زمینه امروز بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی است و باید با تأمین زمان‌بندی، بانک‌ها را موظف به فروش مازاد اموال خود کنند.

 

رییس جمهوری ادامه داد: تمام مشکلاتی که امروز وجود دارد به واسطه آن است که نقدینگی به اندازه کافی در کشور وجود ندارد و بانک‌ها نقدینگی‌های خود را در اموالی که در اختیار دارند، حبس کردند که باید آزاد شوند تا بتوانیم فعالیت کنیم.

 

روحانی ادامه داد: اینکه بانک‌ها به چه اندازه باید در اختیار استانداران و چقدر در اختیار مرکز باشند، هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: استانداران باید بتوانند از منابع بانکی با توجه به نیازهایی که در استان احساس می‌کنند، استفاده کنند؛ چرا که آنها مسایل و مشکلات استان تحت مدیریت خود را بهتر از مسئولانی که در تهران هستند، لمس کرده و درک می‌کنند.

 

** ارز چند نرخی فساد ایجاد می‌کند

روحانی از گسترش فساد به عنوان دیگر مشکلی که با آن مواجه هستیم نام برد و اظهار داشت: تحریم به ظاهر به رشد و توسعه کشور و زندگی مردم فشار وارد می‌کند، اما اثر بسیار بد آن گسترش فساد است.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه تحریم، انحصار و چند نرخی بودن فسادآور است، گفت: به دلیل آنکه ارز به صورت چند نرخی در اختیار قرار می‌گیرد، فساد ایجاد می‌کند و این نیاز به مراقبت و دقت بالا دارد.

 

** تحقق دولت الکترونیک و فضای دیجیتالی افتخار دولت یازدهم و دوازدهم

روحانی با بیان اینکه درست است که برای مبارزه با فساد نیاز به دستگاه نظارتی و دادگاه داریم، اما اساس در این راه شفافیت است، خاطر نشان کرد: این فضای مجازی است که می‌تواند این شفافیت را بوجود بیاورد.

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و ایجاد زیربناهای لازم برای گسترش ارتباطات و فضای مجازی در کشور انجام داده و بیشترین آسیب‌ها هم نصیب دولت شده است، اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیربناهای اساسی برای تحقق دولت الکترونیک و فضای دیجیتالی است.

 

روحانی با بیان اینکه این اقدام دولت موجب ایجاد اشتغال، تسهیل در ارتباطات و ارزان شدن فعالیت‌ها، توسعه گردشگری در کشور، تسهیل فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات دانشگاهی است، گفت: البته فضای مجازی ضررها و آسیب‌هایی هم دارد که باید از آنها مراقبت کنیم.

 

** فیلترینگ به تاریخ خواهد پیوست

رییس جمهوری افزود: امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است. دورانی در این کشور ویدئو ممنوع بود و یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی در گمرکات کشور، گرفتن ویدئو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.

 

روحانی تأکید کرد: ما باید از فناوری روز دنیا به درستی استفاده کنیم و با نظم و مقررات هوشیاری و تکیه بر قانون از آن مراقبت کنیم. نمی‌توانیم این مسایل را رها کرده و با بستن آن بخواهیم از آن خلاص شویم.

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه بارها در دولت اعلام کردیم که باید هر کس که ارز به او تعلق می‌گیرد و ثبت سفارش می‌کند، اعلام شود تا همه بدانند چه کسی برای چه کاری، چه مقدار ارز دریافت کرده و چه میزان کالا وارد کرده و در کجا انبار کرده است، افزود: این اقدام تنها با دولت الکترونیک و فضای الکترونیک امکان تحقق دارد.

 

روحانی با بیان اینکه راه مبارزه با فساد، شفافیت است، گفت: فضای مجازی که دولت به این میزان برای گسترش آن ارزش قایل است گاهی حتی مشکلاتی برای خود دولت ایجاد می‌کند، اما در مجموع برای کشور مفید است.

 

** حفظ آبروی مردم و درست سخن گفتن‌ با جامعه وظیفه‌ همگانی است

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید تک تک افراد جامعه متعهد به رعایت اخلاق در جامعه باشند، افزود: همانطور که در یکی از سخنرانی‌های خود در استان گلستان گفتم ما در طول 40 سال انقلاب پیشرفت‌ها و توسعه‌های فراوانی داشتیم و تنها جایی که تردید وجود دارد که باید دقت بیشتری همگان داشته باشند، مسأله اخلاق است، اما در سایر موارد پیشرفت داشته‌ایم، ایمان مردم، اعتقاد آنها و مناسک مردم هم بیشتر شده است.

 

روحانی رعایت اخلاق، حفظ آبروی مردم و درست سخن گفتن‌ با جامعه را امری مهم و وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: نباید در همه امورات با شک نسبت به دیگران برخورد کنیم، البته دستگاه‌های امنیتی در چند مورد بخصوص مانند تحرکات جاسوسی و تروریستی و مواد مخدر باید این موارد را رعایت کنند، اما اگر بتوانیم در اخلاق و رفتار هم همانند سایر زمینه‌ها تحول ایجاد کنیم، انقلاب به اهداف بلند خود دست یافته است.

 

** تاکید بر معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در رسانه ها

رییس جمهوری با بیان اینکه در شرایط تحریم همه استانداران باید نسبت به معیشت مردم توجه داشته باشند، اظهار داشت: عده‌ای از مردم فشار زیادی در زندگی خود تحمل می‌کنند که ممکن است مسئولانی که در تهران هستند به برخی از مسایل ریز و جزئی آگاهی نداشته و به آن توجه نکنند، اما مسئولان استانی این مشکلات را در شهرهای مختلف استان‌های کشور می‌بینند و می‌توانند راه‌حلی برای این مشکلات داشته باشند که باید این راه‌حل‌ها را به دولت ارایه کنند.

 

روحانی افزود: اینکه دولت بوم‌گردی را در روستاهای کشور دنبال می‌کند که به واسطه آن خانه‌ای روستایی تعمیر و آباد می‌شود، به معنای رسیدگی است. این اقدام موجب می‌شود که یک روستایی بتواند صنایع دستی خود را تولید کرده و با استفاده از فضای مجازی بتواند این محصول را در داخل و خارج به فروش برساند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه امکانات گردشگری که در کشور وجود دارد، باید از سوی مسئولان، رسانه‌ها و صدا و سیما برای مردم تبیین شود، گفت: اینکه بهترین و شاید تنها خلیج دریای خزر و یک پارک ملی کم‌نظیر در استان گلستان وجود دارد، باید در رسانه‌ها و روزنامه‌های ما، تبلیغ و تبیین شوند.

 

** رسانه ها برای توسعه گردشگری در کشور تبلیغ کنند

روحانی افزود: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هدایت کردن روزنامه‌ها و رسانه‌ها، در این راستا باشد و بخشی از کار روزنامه‌ها می‌بایست تبلیغ برای توسعه گردشگری در کشور باشد و گر نه رسانه ‌ها برای چه چیزی مهمتر از منافع ملی یارانه دریافت می‌کنند؟ آیا یارانه تنها برای این است که به نفع این حزب یا آن گروه تیتر درشت بزنند؟

 

رییس جمهوری اظهار داشت: وزارت ارشاد باید چارچوب مشخصی برای ترویج اشتغال، تقویت منافع و مصالح ملی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها تعریف کند و روزنامه‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیمای ما باید از افکار فرهیختگان و اندیشمندان کشور استفاده کرده و راهکارهای مناسب را در اختیار دولت قرار دهند.

 

** پرداخت بسته حمایتی و جبرانی دولت به 16 میلیون خانوار

روحانی با طرح این سوال که چرا روزنامه‌ها، فضای مجازی و صدا و سیمای کشور در زمینه نحوه مصرف سوخت آرام هستند و فریاد نمی‌زنند، اظهار داشت: ما باید از همه توان خود در این راه استفاده کنیم تا زندگی اقشار ضعیف جامعه را که در روستاها و شهرها هستند، سامان دهیم.

 

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت کمک جبرانی و حمایتی برای اقشاری که درآمد آنها زیر 3 میلیون تومان در ماه است را پیش‌بینی کرده که اولین قدم آن به انجام رسیده است، افزود: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه این بسته حمایتی به 16 میلیون خانوار تاکنون پرداخت شده که رقم قابل ملاحظه‌ای است و این البته یکی از راه‌های حمایت از اقشار مستضعف است.

 

روحانی افزود: اگر مدیر کلی در استان می‌تواند کاری را انجام دهد، وزیر موظف است انجام آن کار را واگذار کند و اگر اقدامی را در یک استان بجای آنکه دولت تصمیم بگیرد استاندار می‌تواند انجام دهد، دولت باید اختیارات لازم را به استاندار واگذار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------