آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

علوی: با استانی‌شدن انتخابات، نمایندگان شاخص‌تری به مجلس راه می‌یابند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,انتخابات  مجلس
نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی وسعت نظر نمایندگان بیشتر خواهد شد و به جای بخشی‌نگری نگاه وسیع‌تری در سطح استانی و ملی پیدا خواهند کرد.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به معایب و محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر از معایب آن است. با اجرایی شدن این طرح نمایندگان وسعت نظر پیدا خواهند کرد و از بخشی نگری و توجه به حوزه انتخابیه، نگاه وسیع‌تری نسبت به کل استان خواهند داشت.

 

وی اظهار کرد: نمایندگان بر اساس این طرح در تمام اموری که در چارچوب وظایف نمایندگی است نقش ایفا می‌کنند و کم کم به سمت تفکر ملی می‌روند. از سوی دیگر بحث فعالیت و نقش احزاب با این طرح در کشور پررنگ‌تر می‌شود.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مشارکت مردمی بیشتر خواهد شد چراکه نمایندگان برای رقابت در عرصه نمایندگی شفاف‌تر خود را معرفی خواهند کرد و به طور کلی نگاه مردم فراقومی و قبیله‌ای خواهد شد.

 

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: با این طرح نمایندگان شاخص‌تری به مجلس راه می‌یابند و کاندیداهایی که تجارب و سابقه کاری بهتری دارند از سوی مردم در سطح استان انتخاب خواهند شد.

 

علوی در پایان گفت: عده‌ای نگران هستند که مسائل قومی و مذهبی با این طرح در انتخاب نمایندگان تاثیر بگذارد ولی مردم ما بسیار آگاه‌تر از این هستند که بخواهند مسائل مذهبی یا قومی را در انتخابات مداخله دهند و قطعا توانایی و شایستگی کاندیداها برای مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------