آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

دادستان تهران: نتوانسته‌ایم خاوری را برگردانیم/ پرونده عراقچی دوباره در دادسرا/ سلطان، سکه نداشت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , دادستان تهران
دادستان تهران آخرین وضعیت پرونده‌های خاوری، معاون ارزی سابق بانک مرکزی، شهرام جزایری و ... را تشریح کرد. 

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در گفت‌وگویی رادیویی درباره خبر منتشر شده مبنی بر قتل خاوری گفت: خاوری محکوم شده ولی هنوز نتوانسته‌ایم از طریق پلیس بین الملل او را برگرداندیم.

 

وی افزود: درباره موضوعی که شما گفتید خبر دقیقی ندارم اما پرونده قضایی خاوری  را پیگیریم تا بتوانیم او را  برگردانیم.

 

پرونده عراقچی به دادسرا بازگشت

دادستان تهران درباره پرونده معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت: شعبه دادگاه ویژه نقص‌هایی در پرونده گرفته و پرونده برگشته تا نقص‌ها برطرف شود. بعد از رفع نقص پرونده مجددا به دادگاه بر می‌گردد.

 

سلطان سکه، سکه نداشت

جعفری دولت آبادی درباره ضبط سکه‌های سلطان سکه و تکلیف سکه‌ها، گفت: زمانی که سلطان سکه دستگیر و اعدام شد، در زمان دستگیری سکه از او کشف نشد. او به دلیل اینکه در کار سکه بود به سلطان سکه شهرت داشت؛ اما اموال زیادی از او کشف شده و پلیس و دستگاه‌های امنیتی اموال را شناسایی کردند و یکی از معاونان ما که مسئول پیگیری پرونده است ماموریت دارد که اموال شناسایی شده را بررسی کند و دادگاه حکم به ضبط اموال داده و پلیس اموال زیادی در کیش و تهران شناسایی کردند و بعد از اینکه گزارش نهایی شود ما نسبت به ضبط اموال اقدام می‌کنیم.

 

عوامل داخلی مهر خروج از کشور را برای شهرام جزایری زده بودند

دادستان تهران درباره پرونده شهرام جزایری  گفت: او پس از آزادی از زندان وارد فعالیت های اقتصادی شد و  قصد خروج از کشور را داشت و  عوامل داخلی این فرد مهر خروج از کشور را هم برای او  زده بودند و با هوشیاری ماموران دستگیر شد. او همچنین پرونده های مفتوحی هم داشت. به حبس محکوم شد و الان پرونده او  در دادگاه تجدید نظر است و هر زمان دادگاه تجدبدنظر رسیدگی کرد و حکم قطعی شد جرایم مالی او را می‌گوییم.

 

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با بازداشت مرضیه هاشمی گفت: ما از این موضوع متاسفیم و انرا محکوم می کنیم. وقتی خبرنگاری در ایران احضار می شود، کل دنیا را پر می کنند اما می بینیم در مورد خانم هاشمی چه اتفاقی افتاده است و خودشان خانم محجبه‌ای را بازداشت کرده‌اند.  امریکا که مدعی پرچمداری حقوق بشر است می‌بینید  چه تناقضی در رفتار دارد.

 

وی افزود: ما متهمان و محکومان امنیتی زیادی داریم که جرایم سنگینی دارند.  می‌گویند اینها حقوقشان نقض می‌شودآ اما کسی که رفته برادر یا بستگانش را ببیند بدون دلیل  بازداشت می‌کنند و  بعد هم می‌گویند شاهد بوده در حالی که اگر شاهد بوده است که شاهد قابل بازداشت نیست.

 

پرونده حمله سگ در لواسان مربوط به چند ماه پیش است

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره  پرونده‌های لواسان و حمله سگ به دختری در پارکی از لواسان گفت: از رییس دادگاه لواسان سوال کردم و اعلام کردند که پرونده برای چند ماه پیش است و پیگیری دیه در حال انجام است. لذا از مطبوعات می‌خواهم  آدرس غلط ندهند. فساد در لواسان آدرس صحیحی نیست بلکه فساد جای دیگری است و فساد در باز بودن منافذ ورود است.

 

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت حمله سگ به انسان‌ها آیا صرف پرداخت دیه کافی است؟ گفت: در قانون ایران در بحث آسیب رساندن  ضمانت نامه اش دیه است. اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند و مراقبت نکند بحث دیگری است. متاسفانه در تهران این مشکل را داریم‌ صاحب سگ حتما باید در نگهداری کوشش کند و  در رابطه با کیفری نیز باید عنوانی برایش پیدا کرد. اگر صاحب سگ مراقبت لازم را نداشته باشد باید پاسخگو باشد اما اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند این موضوع متفاوت از پرداخت دیه است. مزاحمت را باید دادستان احراز کند.

 

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با ابلاغ آیین نامه‌ای مرتبط با احیای حقوق عامه نیز  گفت: به عنوان مثال کسی که در منطقه‌ای زمین خواری می‌کند، دادستان وظیفه دارد که منتظر دستگاه‌ها نباشد و در راستای احیای حقوق عامه و هر جا که جرمی رخ دهد بدون دخالت در حیطه دولت، دادستان‌ها ورود می‌کنند. همانگونه که قبلا هم گفتم در تهران دادسرای انفال و حقوق عامه فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دادستانی در خصوص اظهارات محمدرضا خاتمی که مدعی تقلب در انتخابات 88 شده بودند، ورود کرده است؟ گفت: ما امروز در شرایط بسیار مهمی قرار داریم و امریکا با تشدید جنگ‌های اقتصادی علیه مردم ایران دنبال این است که به مردم ایران آسیب برساند؛ بنابراین شرایط کشور فوق العاده است. از طرفی هم ما در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و مردم عزیزی که در این چهل سال گذشته سختی‌ها را تحمل کرده‌اند باید افتخار کنند که انقلابشان در 40 سال سختی به بلوغ می‌رسد و باید مردم در صحنه و پای انقلاب بمانند.

 

چرا نظام اسلامی را شکنجه می‌کنید؟

دادستان تهران افزود: رسانه‌ها و صدا و سیما و فضای مجازی و همه باید در این امر مهم متذکر شوند. مردم را به آینده کشور و انقلاب امیدوار کنند و نباید اخبار و شایعاتی پخش کنند که آنها را مایوس کند. وقتی شما بعد از 10 سال می‌گویید در انتخابات 88 تقلب شده سوال می‌شود که چرا این اتفاق افتاده است. چرا این اخبار را منتشر می‌کنید؟ چه نیازی است که بعد از 10 سال آن را کالبدشکافی کنیم و اخباری را بگوییم که به جای اینکه مردم را به آینده امیدوار کند آنها را به گذشته معطوف کند؟ چرا شایعات خلاف پخش می‌شود؟ چرا نظام اسلامی را شکنجه می‌کنید؟

 

وی تصریح کرد:  رسانه‌ها و مسئولانی که تریبون دارند در سه حوزه امیدوار کردن مردم، کارامدی نظام اسلامی  و اعتماد مردم به مسئولان  نقش دارند. مردمی که امروز با امریکا مبارزه می کنند نباید اعتمادشان سلب شود. کسانی که تریبون دارند اعم از مسئول و غیرمسئول و رسانه‌های جمعی و صدا و سیما و کانال‌های خبری و پست‌های اینستاگرامی و کسانی که می‌توانند پیام دهند باید توجه کنند که تخریب و توهین و سلب اعتماد مردم از مسئولین وانتشار اخبار دروغ و نشر اکاذیب و توهین به مسئولین اشکال دارد و نتیجه آن ورود دادستانی می‌شود.

 

اخیرا یکی از مشاوران دولت را در این زمینه تعقیب کردیم

وی افزود: در مورد سوال شما باید بگویم که خلاف واقع بود و ما آن را تعقیب کردیم ولی باید منتظر دادگاه باشیم. البته موارد دیگری هم بوده که ما اخیرا هم یکی از مشاوران دولت را در این زمینه تعقیب کردیم و پرونده‌اش را به دادگاه می‌فرستیم. انتقاد در کشور آزاد است و هیچ اشکالی ندارد ولی آنچه که اشکال دارد تحقیر و تخریب و توهین و شکستن مرزهای اعتماد مردم و مسئولین است. شما دیروز دیدید که کسی را دادستانی احضار کرده و رسانه‌ها هنوز این فرد به دادسرا نیامده را تحویل زندان دادند؟  چرا این اخبار را منتشر می‌کنید؟ لذا رسانه‌ها مقداری در آستانه چهل سالگی در این کارها تجدیدنظر کرده و آتش بس بدهند و جهت گیری‌ها را به سوی دشمن انجام دهند. امیدواریم مطبوعات ما هوشیار شوند زیرا امریکا حقیرتر از آن است که انقلاب ایران را تضعیف کند.

 

رییس سازمان خصوصی سازی ممنوع الخروج است؟

وی درباره ممنوع الخروجی رییس سازمان خصوصی سازی گفت: مطبوعات وقتی خبرهای قضایی را منتشر می کنند باید  از مجاری قضایی مطمئن شوند و تاییدیه بگیرند. ما در پرونده‌ها بسیاری از افراد را ممنوع الخروج و برای برخی قرار صادر و زندان و محاکمه می‌کنیم. ایا مکلفیم که همه را بیان کنیم؟ برای موضوع واگذاری خصوصی سازی بعد از اینکه مجلس تقاضا کرد که به این موضوع ورود کنیم، موضوع به دادستانی ارجاع شده و اصل واگذاری‌ها را بررسی می‌کنیم و باید از بازپرس پرونده بپرسم که چه اقداماتی کرده است. اصل پرونده واگذاری در شعبه بازپرسی دادستانی در حال رسیدگی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------