آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

رحیمی: امیدواریم مجمع تشخیص با تایید CFT مجلس را همراهی کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,لایحه CFT
یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید لایحه CFT مجلس را همراهی کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اصرار مجلس بر مصوبه خود درباره‌ لایحه CFT و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع در جایگاه قانون گذاری نیست و فقط می‌تواند راجع به اختلافات مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند و لوایح و طرح‌های اجرایی را رد یا تایید کند.

 

وی اضافه کرد: به نظر من مجلس کار خود را انجام داده، آنچه نظر ما بوده بیان کردیم؛ شورای نگهبان هم کار خود را کرده حالا مجمع تشخیص باید به شرایط واقعی و اجرایی کشور دقت کند و کار کارشناسی دقیقی انجام دهد.

 

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز در مجلس با بیان این که مصوبه مجلس درباره‌ CFT نظر اجماعی بین مجلس و دولت بوده، تاکید کرد: ما نظر دولت و وزرا را در بخش‌های مختلف گرفتیم امیدواریم همین اتفاق در مجمع تشخیص بیفتد و خروجی مجمع نیز اجماعی باشد. البته با توجه به ترکیب مجمع امیدواریم این اتفاق مثبت بیفتد و تصمیمی گرفته شود که به نفع نظام باشد. زیرا ترکیب حقیقی و حقوقی و تصمیمات مجمع نشان می‌دهد که عموما این تصمیمات عقلانی و کارشناسی است و ان‌شاءالله مجلس را همراهی کند.

 

رحیمی درباره‌ی ضرورت پیوستن به FATF گفت: کلیت نظام باید در این باره به اجماع برسد. زیرا این کار یک قوه نیست و باید اجماعی در نظام در این زمینه انجام شود و بعد می‌توانند از ارکان مختلف مثل مجلس هم کمک بگیرند.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ ما در فضای بین‌المللی باید با حفظ منافع خود و آرمانهای انقلاب اسلامی به گونه‌ای عمل کنیم که به دست خود، خودمان را در تنگنا قرار ندهیم. ضمن این که آسیب پذیری در مقابل نهادها و قراردادهای بین‌المللی را باید با دقت رصد کنیم اما نباید با تحلیل‌های نادرست شرایطی را ایجاد کنیم که دچار خود تحریمی شویم. و فشار تحریم‌ها علیه ما بیشتر شود و به ما آسیب بزند.

 

رحیمی در پایان گفت: برخی از تبلیغات در سطح جامعه علیه برخی از قراردادهای بین‌المللی حرفشان درست است ولی ما را در شرایطی قرار می‌دهد که نمی‌توانیم تصمیم واقع گرایانه بگیریم و به دست خود، خود را در تنگنا و فشار بیشتر قرار می‌دهیم. در مورد لایحه CFT هم کار کارشناسی در مجلس انجام شد و به نظر من تصمیم مجلس نیز عاقلانه و کارشناسی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------