آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

«میرحسین» به روایت مسیح مهاجری



اخبار,اخبارسیاسی,میرحسین موسوی


 اخبار سیاسی - «میرحسین» به روایت مسیح مهاجری

«مسیح مهاجری» مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی به‌مناسبت سالگرد رویداد «هفتم‌تیر» در گفت‌وگویی با روزنامه خود، اعتدال و اخلاق خوب سیاسی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید «بهشتی» دانسته و گفته‌ است: «اگر بخواهیم از آقای بهشتی الگو بگیریم، از اعتدال ایشان باید الگو بگیریم.

صحنه‌ای که ما از آقای بهشتی دیدیم اخلاق کریمه و خودداری نفس است، این مسلط‌بودن به خود است.» او با اشاره به اینکه: «وقتی که ایشان با بنی‌صدر مواجه می‌شدند حتی خصوصی در جلسات، خیلی محترمانه صحبت می‌کردند و هرگز از مدار و محور احترام و ادب خارج نمی‌شدند» گفته‌ است: «در همین حال حرف خود را هم می‌زدند. ایراد و اعتراض به بنی‌صدر را بیان می‌کردند.»

 

او درخصوص تشکیل حزب «جمهوری اسلامی» و موافقت‌ها و مخالفت‌ها هم گفته‌ است: «اتفاقا امام موافق تشکیل حزب نبودند علت آن هم این بود که امام می‌دانستند سوابق افرادی که قبلا حزب تشکیل داده بودند خیلی بد بود و خیانت زیادی کرده بودند. ولی این صحبت مطرح بود که این پنج نفر زمانی که مشغول تشکیل حزب بودند موافقت امام را جلب کرده بودند. بعد از آنکه حزب تشکیل شد خود بنده شاهد مواردی بودم که حاکی از حمایت امام بود. یک مورد از این حمایت‌ها این بود که در یکی از جلسات شورای مرکزی آقای هاشمی در وسط جلسه رسیدند، از ایشان پرسیدیم کجا بودید؟ گفتند قم. یک چمدان در دست آقای هاشمی بود که گفتند پر از پول است که امام برای حزب داده‌اند.»

 

درباره «حسن آیت» در حزب جمهوری اسلامی گفته ‌است: «آقای «بهشتی» به دکتر «آیت» گفتند که ما آقای «موسوی» را به‌عنوان وزیر امور خارجه معرفی کردیم و شما حق ندارید در جلسه رای اعتماد مجلس با او مخالفت کنید. شهید «بهشتی» گفتند: شما در نظر خود می‌توانید مخالف باشید اما چون در تشکیلات حزب هستید حق ندارید مخالفت کنید و اگر مخالفت کنید من شما را محاکمه حزبی می‌کنم و از تشکیلات اخراج می‌کنم. اما آقای «آیت» حتی بعد از شهادت آقای «بهشتی» در جلسه رای‌گیری مجلس مخالفت کرد. درباره همین ماجرای آقای «آیت» در سال‌های اخیر، افرادی متاسفانه دروغ‌هایی به مهندس «موسوی» نسبت دادند که آدم اصلا تعجب می‌کند. بعضی از آنها پیشانی‌‌شان پینه بسته است ولی این دروغ‌ها را گفتند. من به بعضی از آنها نامه نوشتم که اگر کسی الان نیست که از خود دفاع کند، خدای او که هست! آیا اگر کسی گرفتار یک مشکلی شد، شما باید هر چه دلتان می‌خواهد بگویید؟»


مهاجری» در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سخنان اخیر یک فعال سیاسی اصولگرا مبنی بر اینکه «اخبار سری حزب توسط آقای موسوی به بیرون منتقل می‌شد» گفت: «اصلا چنین چیزی وجود نداشت و به هیچ وجه خبری سری وجود نداشت. علاوه بر آن آقای موسوی عموما در جلسات شورای مرکزی حضور نداشت. در روزنامه مشغول کارهایشان بودند و زمانی که ضرورت داشت در جلسات شرکت می‌کردند و اصلا اهل این صحبت‌ها نبود که بخواهد خبرکشی بکند و مطلبی را به کسی بگوید. اتهاماتی که اخیرا یکی از اعضای هیات موتلفه به‌عنوان دلیل توقف کار حزب جمهوری اسلامی به آقای مهندس موسوی وارد کرده، کذب محض است.

 

اتفاقا یکی از دلایل خود همین شخص بود که آن زمان مسوول سازمان شهرستان‌های حزب بود و افکار شخصی خودش را و افکار موتلفه را به نام حزب در شهرستان‌ها ترویج می‌کرد و اختلاف ایجاد می‌کرد. همین اختلافات و مشکلاتی که در شهرستان‌ها ایجاد می‌کرد به گوش امام رسید و امام دستور توقف فعالیت حزب را دادند.»«مهاجری» در ادامه خطاب به فرد مطرح‌کننده این ادعا، گفته ‌است: «من نصیحت می‌کنم این شخص را که ایشان در سنی نیستند که کینه‌توزی نسبت به یک آدم شریف مثل آقای مهندس موسوی داشته باشند.

 

من توصیه می‌کنم به ایشان که مثل آقای عسگراولادی که در ماه‌ها و روزهای اواخر عمرشان مطالبی گفتند و خود را نسبت به آقای موسوی و کروبی بری الذمه و راحت کردند، این کار را بکند و خودش را نجات دهد چون در روز قیامت باید جواب پس دهد. البته این را هم اضافه می‌کنم که اگر این شخص نصیحت مرا نپذیرد و به این کارها ادامه دهد، بنده مطالبی را از برخوردها و مسایلی که او در داخل حزب داشت، در معرض افکار عمومی قرار می‌دهم که پشیمان شود. کسی که امکان این را ندارد که جواب او را بدهد به چه مجوز شرعی‌ای اصلا صحبت می‌کند؟ باید یک وقتی را تعیین کرد و خود آقای موسوی حضور داشته باشند و در یک مناظره آقای موسوی بتواند جواب دهد.

 

ولی زمانی که کسی حضور ندارد و نمی‌تواند پاسخ دهد این‌جور حرف‌زدن خلاف اخلاق است و البته افرادی مثل ما که بودیم و دیدیم که چه مسایلی گذشت نمی‌گذاریم و مطالب را می‌گوییم و باز هم نصیحت می‌کنم که ایشان به این حرف‌ها ادامه ندهد.» او با اشاره به اینکه «در انتخابات سال 88 یک اتفاقاتی برای مهندس موسوی پیش آمد» گفته ‌است: «پرونده‌ای است که آن را باید دستگاه قضایی رسیدگی کند. چون این وظیفه دستگاه قضایی است و خود آنها هم باید در آن دنیا پاسخگو باشند. اما به چه مجوزی هرکسی یک حکمی را برای آقای موسوی تعیین می‌کند؟ به چه مجوزی هرکسی هر تهمتی را که بخواهد به او نسبت می‌دهد؟ شما‌ها چه‌کار‌ه‌اید که این حرف‌ها را می‌زنید؟» مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه گفته ‌است: «در همین حرف‌های این آقایان آمده که اگر دستگاه قضایی آنها را در حصر نگه نمی‌داشت، مردم آنها را می‌کشتند. اولا که این حرف صحیح نیست ثانیا باید دید آیا خود ایشان راضی هستند که به این بهانه نگه داشته شوند.»

 

«مسیح مهاجری» با اشاره به اتهاماتی که به مهندس «موسوی» زده می‌شود گفته ‌است: «آنها در زمان نخست‌وزیری مهندس موسوی بودند و دیدند که امام از آقای موسوی تعریف می‌کردند و می‌دانند که این صحبت‌ها خلاف گفته‌های امام است و عقل و شرع هم نمی‌پذیرد که امام از طرفی آگاه باشند که فردی در حزب جمهوری اسلامی است که جاسوس است و ترور می‌کند و اسم آن فرد را بیاورد که آقای موسوی این کار‌ها را می‌کند و از طرفی بالاترین مقام و مسوولیت یک حکومت را به همین فرد واگذار کند. این قضیه در آن زمان بسیار سروصدا به‌پا کرد که چه شده که امام جلو این افراد ایستادند و گفتند که مصلحت نظام در این است.

 

این افراد فکر نمی‌کنند که اینها در تاریخ می‌ماند و نسل جوان با مطالعه تاریخ انقلاب و رسیدن به این تضادها چه قضاوتی خواهد کرد؟»«مهاجری» در ادامه گفته ‌است: «آنچه ما از رهبری درباره مهندس «موسوی» شنیدیم تا قبل از انتخابات 88 تعریف و تمجید است و حتی ایشان بارها حکم آقای «موسوی» را برای مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام و شورایعالی انقلاب فرهنگی دادند و در جلسات تصمیم‌گیری سران گذشته او را شرکت دادند مثل مسایل هسته‌ای و مسایل دیگر و در جلساتی که رهبری در ابتدای شروع زعامت خود برای مشاوره برقرار می‌کردند، آقای «موسوی» حضور داشت و رهبری با تعابیری مثل، آدم نجیبی هست، خوش‌فکر هست و... از او تمجید می‌کردند. بعد از سال 88 هم هیچ‌گاه رهبری، آقایان موسوی و کروبی را به وابستگی به بیگانگان متهم نکردند.

 

هر مطلبی گفتند، گله نسبت به اعتراض به نتایج انتخابات بود و اینکه دیگران از اعمال آنها سوءاستفاده کردند. شما اگر صحبت‌های ایشان را که در رسانه‌ها پخش شد نگاه کنید، از این تهمت‌هایی که بعضی از افراد می‌زنند در صحبت‌های ایشان وجود ندارد. بنابراین، این نوع حرف‌زدن‌ها خلاف نظر امام و رهبری فعلی است.» او افزود: «رهبری نظرشان این بود که اینها باید مواخذه شوند به‌خاطر اینکه دشمن از رفتار اینها سوءاستفاده کرده و یک عده‌ا‌ی در روزنامه‌ها و مصاحبه‌هایشان در تلویزیون و رسانه‌های دیگر پرونده‌سازی‌هایی می‌کنند. بنابراین خودشان باید جواب بدهند.»


صداوسیما باید بوق نظام باشد نه این و آن
«مهاجری» گفته ‌است: «رایی که آقای «روحانی» آورد یعنی اینکه مردم چهارسال تمام این دروغ‌ها و فحش‌ها را شنیدند بعد که به پای صندوق آمدند خلاف آن اظهارنظر‌های کذب رای دادند. مردم بیمه شده‌اند، ‌مردم مسایل را می‌فهمند. هرقدر گزارش دروغ بدهند، هرچه حرف‌های دروغ بزنند فایده ندارد. چهارسال تمام است از تلویزیون یک‌طرفه حرف زدند و از روزنامه‌هایشان یک‌طرفه گفتند، تهمت زدند و به دیگران هم اجازه جواب‌دادن ندادند.»

 

او درباره عملکرد صداوسیما هم افزود: «صداوسیمای ما احتیاج به یک تحول بزرگ دارد. صداوسیما مستقل عمل نمی‌کند و فلسفه صداوسیما این است که باید بوق نظام باشد، نباید بوق این و آن باشد. متاسفانه صداوسیما بوق جناح‌ها و افراد شده است و باید صداوسیما خودش را بالاتر بکشد و شاید از عهده مسوولان فعلی آن برنیاید ولی امیدوارم مسوولانی گذاشته شوند که در سطح بالاتری یعنی در سطح ملی فکر کنند.»
  اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------